Praha - "O penále s námi ČD skutečně jednají. Faktem je, že roční zpoždění vzniklo naší vinou," potvrdil v pondělí Právu mluvčí Siemensu Petr Sedláček. České dráhy si před čtyřmi lety u Siemensu objednaly 26 těchto vozů první a druhé vozové třídy za celkem 43 miliónů eur (v přepočtu 1,2 miliardy korun). "Šestnáct jich už ČD od nás převzaly a nasazují je do běžného provozu. Nedostali jsme na ně zatím jedinou reklamaci," ujišťuje Sedláček.
Jiné je to ovšem se zbývajícími deseti vozy. "Mám informace, že do nich původně dokonce zatékalo. Při přejímce se to sice už neprojevilo, ale nadšen rozhodně nejsem z jejich vzhledu. Střecha vypadá, jako by prošla krupobitím," tvrdí předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek. Za problém také Dušek považuje, že první ze zmíněných 26 vozů byly Siemensu hrazeny drahami dopředu. Jak odborový předák připomněl, dráhy nemohly těchto deset vozů nasadit už v minulém jízdním řádu, jak původně plánovaly. Podle něj došlo ke zbytečným ztrátám, i ke snížení komfortu cestujících.
Naopak mluvčí ČD Aleš Ondrůj odmítá, že by závady zjištěné při přejímce byly závažné. "Nejde o nic dramatického, nicméně striktně trváme na tom, aby vozy měly špičkovou kvalitu. Je na výrobci, aby všechny naše požadavky dodržel," konstatoval pro Právo Ondrůj. Možnou výši penále za zpožděnou dodávku obě smluvní strany odmítají prozradit. Na dotaz Práva, jestli by to mohlo být až 120 miliónů korun, tedy desetina hodnoty celého kontraktu, odpověděl Sedláček: "Jednání ještě probíhají a v této chvíli k penále ani smluvním podmínkám nemohu nic říci." Siemens doufá, že po odstranění závad převezmou České dráhy zbývajících deset vozů nejpozději do konce dubna.
zdroj: Právo

Tak to jsem z toho blázen. Nechápu kde se potom reklamovalo, když ne u výrobce. A co ta nefunkční klima, pískající rozhlasy, ucpávající se wc- to není důvod k reklamaci.?
A kdo za to opoždění může??? Ve všem ČR nahnala zpoždění díky komunismu a naše současné služby ZDALEKA neodpovídají těm, které jsou v západních zemí. To mi tady nebude nikdo vylučovat. ČD jsou bohužel mezi nimi. Za nedostatečnou kvalitu vozového parku také může fakt, že ČD investovali peníze do koridorů a ne do obnovy vozového parku, což se ale teď ukazuje výhodné. Podívejme se na Slovensko. Za 120km/h jsou rádi a 160km/h je u nich posvícení. Navíc kdyby ČD neplatili čekárny, topení, světla, jízdu po železnici atd. tak nemusí od státu dostávat ŽÁDNÉ dotace, protože by narozdíl od autobusové dopravy vydělávala. (je to ověřená studie, kdyby mi to někdo nechtěl věřit jakož, že s tím počítám). Navíc až budou stejné podmínky pro ČD a autobusy tak si něco budeme říkat o vozovém parku, obnově vozidel atd.....
:-))
Genius se opět ozval. Sice třetina zakázky není pro závady převzatá, ale šlape to v tom Siemensu jako hodiny.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











