Frýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.
Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.
Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.
zdroj: denik.cz
| 1.4.2007 (8:00)
Ty lidi snad musej bejt podplacený gumokolama jinak to není snad ani možný.Lobby jak blázen.Jsme v ČR zde je možný všechno.Jinak vše už bylo řečeno.
Při stavbě železnice z Olomouce do Prahy (otevřena v roce 1845) odmítli radní Chrudimi plánovanou trasu přes jejich město, takže byla zvolena varianta vedoucí přes Pardubice. Tehdy ještě krajské město Chrudim začalo víceméně stagnovat, jeho střediskovou funkci i následující průmyslový rozvoj převzaly Pardubice, které pak rostly rychleji ekonomicky i populačně. Podobně bez železnice se vyvíjela například i další historicky významná východočeská města Litomyšl a Vyskoé Mýto.
Hospodářský zeměpis, NČGS 2003
Jelikož se rozhodlo tak jak se rozhodlo,bylo by nejlepší co nejdřív započít nodernizaci tratě F-M Č. Těšín se spojkou z Ropice na Třinec.Není to zas tak dávno, co v Ropici zrušili stanici a vytrhali koleje,odtud by se dala vést kolej směrem na Ropici zastávku na trati 320 a souběžně s ní až do Třince Konské,tam jsou už 3 koleje, z nichž jedna vede na odevzdávkové kolejiště Třineckých železáren.Myslím si že by se to dalo postavit souběžně se stavbou koridoru, která se pořád oddaluje.Obyvatelé Střítěže by mohli být rádi, když budou mít elektrifikovanou trať, která je daleko tišší.Oni spíš doufají, že se rychle postaví 4proudová silnice z Horních Tošanovic na Třinec a Bystřici a tím je doprava mezi Nošovicemi úplně mine, ale s tou silnicí se to taky nějak táhne.Takže vlastně oni ani neví co pořádně chtějí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










