..: Petice proti vlakům z Nošovic :..

Ilustrační obrázekFrýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.

Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.

zdroj: denik.cz


PETR Poslat mail autorovi | 1.4.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petryk 
01.04.2007 (20:02)  
Přijeďte se podívat do Kolína, co gumokoly subdodavatelů TPCA dělaj v Kolíně... Žeňte to všechno na koleje, jinak toho budete litovat...
registrovaný uživatel Semík  mail  
01.04.2007 (19:48)  
To je apríl, že jo.
01.04.2007 (17:31)  
Dejte mi tu petici ať jim to můžu roztrhat.
Ty lidi snad musej bejt podplacený gumokolama jinak to není snad ani možný.Lobby jak blázen.Jsme v ČR zde je možný všechno.Jinak vše už bylo řečeno.
dopisovatel nebo člen ŽP Payus  mail  
01.04.2007 (16:36)  
15. vyjde na žp už hotový rozhovor s náměstkem pro dopravu v Moravskoslezském kraji. V něm se taky dozvíte mj. i o tom, co se chystá na železnici v tomto "bermudském" trojúhelníku Ostrava - FM - Těšín...Takže vyčkejte času,jako husa klasu
registrovaný uživatel Shock 
01.04.2007 (14:41)  
Když jsme u té modernizace, nevíte, jestli se bude zdvoukolejňovat úsek FM-Ova Kunčice a kdy?
01.04.2007 (14:35)  
A ještě něco z jedné knihy:
Při stavbě železnice z Olomouce do Prahy (otevřena v roce 1845) odmítli radní Chrudimi plánovanou trasu přes jejich město, takže byla zvolena varianta vedoucí přes Pardubice. Tehdy ještě krajské město Chrudim začalo víceméně stagnovat, jeho střediskovou funkci i následující průmyslový rozvoj převzaly Pardubice, které pak rostly rychleji ekonomicky i populačně. Podobně bez železnice se vyvíjela například i další historicky významná východočeská města Litomyšl a Vyskoé Mýto.
Hospodářský zeměpis, NČGS 2003
01.04.2007 (14:29)  
Podle mě za to taky trochu může neinformovanost tamních obyvatel, protože věřím, že pokuď by si tuto diskuzi přečetli, tak by změnili názor. Nevím, co jim pomůže nevybudování výhybny, vlaky budou jezdit tak jako tak. A pokud se udělá celková modernizace trati (styl koridor + protihlukové zábrany), tak i hlučnost bude určitě nižší, než ze silniční dopravy po "obohacení" o kamiony Hyundaie (jak píše Nick-nějak se to vozit musí). A co se týče vozby přes Kunčice - je to sice pěkný nápad, ale taky je to pěkná nadjížďka. Vzdálenost Dobrá u Frýdku (Nošovice) - Český Těšín os.n. přes Hnojník je 22 km, přes Kunčice to je 58 km. Takže z tohoto hlediska mi přijde levnější zrekonstruovat trať 322, beztak potřebnou pro dopravu dělníků, než zuby nehty trvat na účelovém využití 323 a zatěžovat úvratěmi takové nádraží jako jsou Kunčice nebo Frýdek.
01.04.2007 (14:11)  
Jelikož bydlím v Českém Těšíně, tak bych chtěl také přispět k debatě.Osobně neschvaluji stavby velkých průmyslových objektů na orné půdě (viz TPCA Kolín, Philips Hranice a Hyundai v Nošovicích).Lepší lokality z hlediska dopravní obslužnosti by se našly v okolí Ostravy.
Jelikož se rozhodlo tak jak se rozhodlo,bylo by nejlepší co nejdřív započít nodernizaci tratě F-M Č. Těšín se spojkou z Ropice na Třinec.Není to zas tak dávno, co v Ropici zrušili stanici a vytrhali koleje,odtud by se dala vést kolej směrem na Ropici zastávku na trati 320 a souběžně s ní až do Třince Konské,tam jsou už 3 koleje, z nichž jedna vede na odevzdávkové kolejiště Třineckých železáren.Myslím si že by se to dalo postavit souběžně se stavbou koridoru, která se pořád oddaluje.Obyvatelé Střítěže by mohli být rádi, když budou mít elektrifikovanou trať, která je daleko tišší.Oni spíš doufají, že se rychle postaví 4proudová silnice z Horních Tošanovic na Třinec a Bystřici a tím je doprava mezi Nošovicemi úplně mine, ale s tou silnicí se to taky nějak táhne.Takže vlastně oni ani neví co pořádně chtějí.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
01.04.2007 (14:08)  
Bydlim v tesne blizkosti TPCA. Co je platne, kdyz obce na hlavnim privadeci na D11 maji obchvaty, kdyz zbytek obci a mest ne. Kilometrove zacpy v Koline ve smeru od automobilky se staly denni samozrejmosti, stejne jako proudy kamionu 24 hodin denne. Prechazet hlavni silnice je o usta. Nemala cast kamionu si krati cestu na D11 ve smeru do Prahy pres Velky Osek, ktery take nema obchvat. A to pisi jen o obcich v bezprostredni blizkosti. Bohuzel, pri stavbe TPCA bylo v planu pouzit zeleznici jen k odvozu casti hotove produkce, veskere zasobovani a zbytek exportu je v rezii kamionu. V prumeru jezdi 3 pary vlaku denne, coz je jen kapka v mori :-(
01.04.2007 (13:55)  
Neorganizuje tuhle petici náhodou pan ministr Říman, ten je přece z Frýdku - Místku?
  1 ... 5 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko