Frýdek-Místek - Ve Stříteži a okolí přibývá podpisů pod peticí proti chystanému zvýšení kapacity na železniční trati mezi Frýdkem-Místkem a Českým Těšínem. Lidé se obávají, že nákladní vlaky přinesou trvalou hlučnost a zhorší podmínky pro život místních obyvatel i rekreaci turistů v Beskydech. Petici podepsalo do úterý 513 lidí, většina je jich přímo ze Stříteže. Zvýšení kapacity se plánuje zejména kvůli výstavbě automobilky Hyundai v Nošovicích.
Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) nakonec kvůli postoji občanů zřejmě odstoupí od svého návrhu na vybudování tříkolejné dopravy ve Stříteži, SŽDC projekt přepracuje a obcí povedou jen dvě koleje. Půjde o minimální dopady v co nejšetrnějším režimu. Lidé v petici navrhují, aby nákladní vlaky jezdily do Českého Těšína přes Ostravu-Kunčice, což by prý bylo ekonomičtější a zároveň šetrnější k životnímu prostředí.
Obcí má denně projíždět 22 půlkilometrových souprav nákladních vagonů, podle jiných odhadů jich může být až čtyřikrát tolik. Zastupitelé se podle prohlášení místostarosty Stříteže s peticí ztotožňují, nesouhlasili ani s vybudováním výhybny. Velké možnosti ale radnice obcí nemají, jelikož ovlivnit zkapacitnění tratě jako takové nemohou, jde o usnesení vlády. Obce mohou ovlivnit jen její dopad tak, aby byl pro jejich občany co nejšetrnější.
zdroj: denik.cz
| 1.4.2007 (8:00)
Ta verze přes Kunčice určitě není nesmysl, zaprvé by stačilo zadrátovat jen FM-Nošovice a zbytek tratě by se nechal tak, koneckonců i s drátáma by patrně nehrozilo, že by tam jezdilo někdy něco jiného než 810 a vyjímečně 842, hnidopichové by ještě připomněli, že se to tam za pár let bude hemžit regio regio:-).
Zadruhé by se aspoň pořádně využilo zdvojkolejnění FM-Kunčice tam by se 4 vlaky za hodinu ztratily jak nic, nehledě na to, že tahle trať přes žádnou vesnici přímo nevede, jen tak zlehka romským ghettem a ti dělají stejně kravál a pak pár domů v paskově...tam by si asi nikdo nestěžoval. Jediné slabé místo je ve FM příjezd od Dobré, ale tam trať zase vede hned vedle R48 takže by si asi taky nikdo zvýšení provozu nevšiml.
Naopak negativum to představuje pro polské a slovenské dělníky kteří by to měli přes Střítěž po reko trati rychlejší do práce, jakože většina pracovníků bude určitě těchto národností, jelikož sehnat na Ostravsku svářeče nebo zámečníka je značně obtížné.
Ale to se mi ani nechce věřit, že obyvatelé celkem blízké obce od mojí jsou tak blbí..ja bydlím kousek od hlavního tahu na SLovensko u 320 tky ve Vendryni a je mi úplně jedno kolik tam toho jezdí..a čím více jezdí vlaků tím lépe,protože jako teď přejít přes silnici je problém...
Ale myslím že nemají šanci s tím uspět..to by tak mohly protestovat všechny obce kolem všech tratí a pak by se jezilo jak??Asi pár vlaku za den co..
na znizenie hlucnosti su k dispozicii rozne technicke opatrenia, ako znizenie rychlosti, vybudovanie protihlukovych zabran a pod. Planuje sa aj elektrifikacia tejto trate? El. lokomotivy su setrnejsie k svojmu okoliu aj po stranke hlucnosti...
http://www.mapy.cz/#centerX=142644576@centerY=134689824@typ=base@zoom=15@vizType=none@vizIds=none
jenže lidi si neuvědomujou, že v ostravě je železniční škola a někde ti studenti musí sehnat místo. vzhledem k tomu kolik pracovních příležitostí na moravě je, tak bych tam klidně postavil fabriku, zmodernizoval trať, vybudoval nová nádraží a posílal ty vlaky
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










