..: ČD chtějí ve vlacích zlepšit signál mobilních operátorů :..

Mobilní telefonPraha - České dráhy začnou ještě do poloviny roku testovat speciální zařízení, které by mělo výrazně zlepšit signál mobilních operátorů ve vlacích. S odvoláním na mluvčího ČD Aleše Ondrůje to v úterním vydání píše týdeník Profit. Zařízení bude umístěno přímo ve vlaku, zpočátku pouze ve vozech první třídy na nejdůležitějších linkách EuroCity a InterCity.

Telefonní signál na mnoha místech hlavních železničních koridorů zatím úplně chybí nebo je slabý. Přitom se však vlaky vyšší kategorie těší stále větší oblibě mezi podnikateli a manažery, pro které je kvalitní spojení se světem během jízdy nezbytností. S rostoucí oblibou vlaků tak roste také nespokojenost cestujících, kteří nemohou telefonovat a připojovat se na internet, píše Profit.

Zábřeh na MoravěVinu za současný stav dráhy odmítají. "My jsme jen přepravce. Samotná infrastruktura jako koleje a nádraží patří úplně jinému podniku - Správě železniční dopravní cesty," řekl Ondrůj. Naopak zástupce SŽDC Josef Šibrava Profitu řekl, že rozsah poskytovaných služeb zákazníkům je věcí dopravce.

Špatné pokrytí hlavních železničních tras je ale podle týdeníku také vinou hlavních mobilních operátorů, kteří svůj signál zatím směrovali především na města, vesnice a hlavní silniční tahy. "Nyní je tato fáze téměř dokončena, a proto chceme zkvalitnit pokrytí frekventovaných železnic," řekla k tomu mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Podle ní má slabý signál ve vlacích vyšších kategorií ještě jednu významnou příčinu. "Tyto vlaky jsou vybaveny pokovenými skly z důvodu lepší tepelné izolace. Tato skla však představují významnou překážku pro šíření GSM signálu do vnitřního prostoru vagónu," řekla Kemrová. Právě to by mělo vyřešit speciální zařízení, tzv. GSM Repeater, na jehož zavádění s drahami spolupracují všichni tři mobilní operátoři.

České dráhy v dnešní tiskové zprávě uvedly, že sledují stejný trend jako dopravci například v Rakousku či v SRN - osadit vybrané vozy dálkové dopravy - určené zejména pro byznys klientelu zařízením podporujícím příjem GSM signálu. Na vybraných spojích kategorií EC/IC provozovaných mezi Prahou a Ostravou hodlají České dráhy nasadit od května vůz první třídy vybavený zkušebně zařízením podporujícím příjem GSM signálu tzv. GSM Repeaterem. Cestující a také zaměstnanci Českých drah budou mít na vybraných spojích ve voze označeném spciální značkou symbolizující podporu příjmu GSM signálu možnost po několik měsíců zkoušet kvalitu mobilního signálu podporovaného instalací zařízení GSM Repeater.

Ilustrační obrázekČeské dráhy a dceřiná společnost ČD Telematika zahajují - ve spolupráci s mobilními operátory - zkušební provoz zařízení GSM Repeater v návaznosti na zájem dále rozvíjet nabídky podporující velký příliv byznys klientely do vlaků ČD - zejména do spojů kategorie SC, EC a IC. GSM Repeater je doplňkové zařízení, které podporuje GSM signál všech operátorů z již existujícího pokrytí. "České dráhy vyhodnotí jak technologickou část zkušebního provozu, tak současně obchodní potenciál s možností většího rozšíření podpory GSM signálu ve vlacích Českých drah. Například u některých zahraničních dopravců v Rakousku či v SRN je tato služba součástí servisního balíčku první třídy určeného pro byznys klientelu," uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Současně hodlají České dráhy v úzké součinnosti s mobilními operátory a Správou železniční dopravní cesty (vlastníkem kolejové infrastruktury) dále spolupracovat na cíleném dokrytí železniční sítě - včetně například nově budovaných i existujících tunelových úseků a koridorových tratí.

zdroj: Finanční noviny (ČTK), Tisková zpráva ČD


JRtrain Poslat mail autorovi | 11.4.2007 (0:41)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
11.04.2007 (16:50)  
PZ: Normálně přes CDMA/EDGE/4G...po dohodě s operátorem bez limitu a na místě ve vlaku zajistit shaping třeba na 128 kb/s pro jednotlivé cestující...všechny technologie zvládají handover do 160 km/h, takže to je v pohodě...
Registrierter Benutzer PZ 
11.04.2007 (16:40)  
Tak a teď popřemýšlejte, jak tam ten internet dostat...
11.04.2007 (16:29)  
No mi by se spíš líbilo, když už chcou montovat ty repeatery, tak ať to zkombinují s wifi hotspotem...(třeba 1. třída gratis, login pomocí kódu na jízdence, ve 2co možno zakoupit za nějaký rozumný poplatek...)
Registrierter Benutzer OndraS 
11.04.2007 (16:16)  
Já bych to nechal tak jak to je. Naopak bych každých pár kilometrů udělal umělý stín signálu, který by stačil na přerušení hovoru. Je málo věcí, které mě ve vlaku dostávají víc než nějaká ukecaná slepice, která si cestu krátí hodinovým kdákáním do služebního telefonu (kdyby to platila, byla by určitě stručnější). A samozřejmě má pocit, že do telefonu se musí křičet, protože ona přece taky blbě slyší!
To se pak vždycky těším, až konečně dojedeme za Třebovou nebo Moravičany a je klid! A to definitivně, protože i když se pokusí znovu spojení navázat, stihne tak maximálně říct, že nemá sig... a je zas ticho.:) A než se vymotáme do civilizace, myšlenka je pryč (byly-li tam vůbec někdy nějaká)...

Nebo bych se přimlouval za zřízení "tichých vagónů", kde se každý bojí hlasitěji otočit stránku novin, jako třeba v Japonsku.
Registrierter Benutzer ladik 
11.04.2007 (16:11)  
myslí SDC
Registrierter Benutzer ladik 
11.04.2007 (16:10)  
nechci mít ostrej jazyk,ale infrastruktura sždc patrí jen na oko;komu asi patří organizace,která se stará (moc nestará) o dráhu
Registrierter Benutzer marco 
11.04.2007 (14:06)  
Intercity:
nech CD robi aj nadalej vsetko to co si vymenoval, ale stale nebudu prepravca... ale DOPRAVCA!!!

dalsi pouzivany termin v doprave je SPRAVCA INFRASTRUKTURY
11.04.2007 (12:53)  
marco: ČD neobstarávají jenom dopravu a přepravu (osobní+cargo), ale taky údržbu tratí (SDC), organizaci a řízení provozu (SENA, výpravčí, dispečeři, nádraží), ale dokonce se účastní výběrových řízení (coby hodnotitel) jako jsou elektrizace, rekonstrukce atd. Tyto náležitosti by ale měla vykonávat SŽDC po vzoru slovenských ŽSR. Jinak to zavání nekalou hospodářskou soutěží a monopolismem.
Registrierter Benutzer tgw 
11.04.2007 (12:33)  
Na některých úsecích zřejmě horší signál je.Ale pokud ano, tak je to spíše v údolí.Podle mě se to spíše bude provádět kvůli bezpečnosti provozu.A to s toho důvodu,kdyby někde zůstal stát vlak ,tak aby se fíra mohl dovolat a podat informaci co,kde,jak,v kolik. Mě a to podle mě nemluvím jen za sebe by potěšilo,kdyby ve vagonech IC EC A SC 2 vozové třídy byli zásuvky na 220.Dnes lidí ,kteří používají notebook je dost.A tak by si nějak skrátili chvíle ve vlaku.Například sledováním filmu či prohlížením internetu.Mimochodem nové vagony jsou pohodlné a cestuje se mě v nich dobře.
11.04.2007 (12:07)  
zaza: Před pár týdny jsem jel EC do Německa a např. Drážďany-Berlín bylo co do pokrytí spíše o něco slabší než u nás z Prahy až ke hranicím (Hřensko). Místy jsem totiž neměl signál vůbec. Naproti tomu třeba v ICE z Berlína směrem na Koln měli v 1. třídě opakovač signálu, takže spojení perfektní a stále naplno. Jinak v ICE je zarušení poměrně velké, nebýt opakovače, signál by byl podstatně slabší. Naše nejmodernější vozy sice také ruší, ale přišlo mi že méně než ICE. Nemám na mysli jen příjem GSM, ale také rádia nebo televize.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko