..: ČD chtějí ve vlacích zlepšit signál mobilních operátorů :..

Mobilní telefonPraha - České dráhy začnou ještě do poloviny roku testovat speciální zařízení, které by mělo výrazně zlepšit signál mobilních operátorů ve vlacích. S odvoláním na mluvčího ČD Aleše Ondrůje to v úterním vydání píše týdeník Profit. Zařízení bude umístěno přímo ve vlaku, zpočátku pouze ve vozech první třídy na nejdůležitějších linkách EuroCity a InterCity.

Telefonní signál na mnoha místech hlavních železničních koridorů zatím úplně chybí nebo je slabý. Přitom se však vlaky vyšší kategorie těší stále větší oblibě mezi podnikateli a manažery, pro které je kvalitní spojení se světem během jízdy nezbytností. S rostoucí oblibou vlaků tak roste také nespokojenost cestujících, kteří nemohou telefonovat a připojovat se na internet, píše Profit.

Zábřeh na MoravěVinu za současný stav dráhy odmítají. "My jsme jen přepravce. Samotná infrastruktura jako koleje a nádraží patří úplně jinému podniku - Správě železniční dopravní cesty," řekl Ondrůj. Naopak zástupce SŽDC Josef Šibrava Profitu řekl, že rozsah poskytovaných služeb zákazníkům je věcí dopravce.

Špatné pokrytí hlavních železničních tras je ale podle týdeníku také vinou hlavních mobilních operátorů, kteří svůj signál zatím směrovali především na města, vesnice a hlavní silniční tahy. "Nyní je tato fáze téměř dokončena, a proto chceme zkvalitnit pokrytí frekventovaných železnic," řekla k tomu mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová. Podle ní má slabý signál ve vlacích vyšších kategorií ještě jednu významnou příčinu. "Tyto vlaky jsou vybaveny pokovenými skly z důvodu lepší tepelné izolace. Tato skla však představují významnou překážku pro šíření GSM signálu do vnitřního prostoru vagónu," řekla Kemrová. Právě to by mělo vyřešit speciální zařízení, tzv. GSM Repeater, na jehož zavádění s drahami spolupracují všichni tři mobilní operátoři.

České dráhy v dnešní tiskové zprávě uvedly, že sledují stejný trend jako dopravci například v Rakousku či v SRN - osadit vybrané vozy dálkové dopravy - určené zejména pro byznys klientelu zařízením podporujícím příjem GSM signálu. Na vybraných spojích kategorií EC/IC provozovaných mezi Prahou a Ostravou hodlají České dráhy nasadit od května vůz první třídy vybavený zkušebně zařízením podporujícím příjem GSM signálu tzv. GSM Repeaterem. Cestující a také zaměstnanci Českých drah budou mít na vybraných spojích ve voze označeném spciální značkou symbolizující podporu příjmu GSM signálu možnost po několik měsíců zkoušet kvalitu mobilního signálu podporovaného instalací zařízení GSM Repeater.

Ilustrační obrázekČeské dráhy a dceřiná společnost ČD Telematika zahajují - ve spolupráci s mobilními operátory - zkušební provoz zařízení GSM Repeater v návaznosti na zájem dále rozvíjet nabídky podporující velký příliv byznys klientely do vlaků ČD - zejména do spojů kategorie SC, EC a IC. GSM Repeater je doplňkové zařízení, které podporuje GSM signál všech operátorů z již existujícího pokrytí. "České dráhy vyhodnotí jak technologickou část zkušebního provozu, tak současně obchodní potenciál s možností většího rozšíření podpory GSM signálu ve vlacích Českých drah. Například u některých zahraničních dopravců v Rakousku či v SRN je tato služba součástí servisního balíčku první třídy určeného pro byznys klientelu," uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj. Současně hodlají České dráhy v úzké součinnosti s mobilními operátory a Správou železniční dopravní cesty (vlastníkem kolejové infrastruktury) dále spolupracovat na cíleném dokrytí železniční sítě - včetně například nově budovaných i existujících tunelových úseků a koridorových tratí.

zdroj: Finanční noviny (ČTK), Tisková zpráva ČD


JRtrain Poslat mail autorovi | 11.4.2007 (0:41)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
11.04.2007 (1:11)  
Tady mě někdo předběh...zrovna jsem to psal... :-D
11.04.2007 (1:08)  
Já myslel, že nádraží snad patří ČD. To se od nich chtějí distancovat?

Raději bych pokrytí nechal na operátorech. Oni se vyšším tržbám bránit nebudou narozdíl od "Úplně jiného podniku, a. s.".
registrovaný uživatel M 
11.04.2007 (0:46)  
Vinu za současný stav dráhy odmítají. "My jsme jen přepravce. Samotná infrastruktura jako koleje a nádraží patří úplně jinému podniku - Správě železniční dopravní cesty," řekl Ondrůj.

Cece, chlape, tak proc ses onehdy tak rozciloval, kdyz sla rec o tom, ze soukromi dopravci nadrazi maji zadarmo?:-))) Tohle jeho hlasku si asi napisu na zed vedle monitoru:-))
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko