Praha - Cenová politika Českých drah vyvolala kritiku hned dvou odborových organizací na železnici. Trnem v oku jim je zdražení místenek pro běžné cestující ve vnitrostátní přepravě o téměř 200 procent. Podle nich tato změna povede k odlivu zákazníků.
Mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj kritiku odmítá s tím, že nejde o zdražení, nýbrž o "předefinování" ceny. Zdražení z 30 na 86 korun prý bylo nutné, aby cestující neplatil jednou 30 korun za místenku a jindy 86, pokud vlak vyjížděl ze zahraničí, nebo tam svou jízdu končil. Ondrůj také argumentuje tím, že si cestující může pořídit za 600 korun In-kartu (s platností na 3 roky), ke které bude mít vždy nárok na místenku za 30 korun, popřípadě jízdenku zakoupit přes internet, kde je místenka zdarma. Výhody pro zakupování místenek zůstaly zachovány i v případě nákupu více než 10 místenek, přičemž za rezervaci 1 místa zaplatí cestjící 15 Kč.
Předseda Odborového sdružení železničářů Jaromír Dušek ovšem argumentuje tím, že si těžko dokáže představit, jak si nějaká babička kvůli tomu domů pořizuje počítač. Otázkou ovšem také je, kolik babiček si tu místenku kupovalo před zdražením a kolik jich cestuje na obyčejné jízdné. Duškovy odbory ale už chystají písemný protest slibující ostré kroky.
zdroj: Reportáž TV Nova

Přijede–li cestující bez místenky z Rakouska, tak je zcela nemravné požadovat po cestujícím částku 200 Kč za "místenku", aniž by cestujícímu poskytovala nějakou rezervační službu …
Takže když si koupí cestující místenku ve Vídni nebo třeba Římě, zůstane tržba ÖBB (FS), pokud ho zkasíruje jako zločince nejtěžšího kalibru průvodčí ČD poté co zjistí že místenku nemá, peníze získají ČD …
Tržba za rezervaci v mezistátním vlaku nepodléhá odúčtování a zůstává té železniční správě, která místenku vydala.
Jede-li cestující z Prahy do Pardubic Potěmkinem na KMB, tak ho jízdenka stojí jízdné 72,80 Kč, za místenku musí zaplatit 200 Kč … Místenka tedy stojí 274,72 % ceny jízdenky.
Pro ilustraci – v Rakousku stojí "Aufpreis" = doplatek / rezervace na některé vlaku směr Itálie 5 EURO, což odpovídá tarifnímu jízdnému na vzdálenost 30 km. Srovnatelná cena ČD je tedy 28 Kč. U DB činí cena místenky VNITRO 1,5 EURA, čili cena místenky u ČD je 2x vyšší než v Německu.
Jinak k těm počtům s D1 - pozor brzo bude penál za 35!
Apropo - pro NOVU začíná okurková sezona nějak brzo.
PS: Promyslena cenova politika CD vede k takovym absurditam, ze kdyz jsem jel po velikonocich pendolinem, tak jsem si koupil elisku + 2 mistenky (tedy 140+86+86=312) a mel jsem cely stolecek pro sebe, krasne natazene nohy na protejsim sedadle a jinak nebylo ve vlaku jedine volne misto. Lepsi nez prvni trida :-)
In-gold je můj sen, jen kdyby platila i na všechny linkové autobusy. Prý něco takového mají ve Švýcarsku...
to mi radíte místo 15 000 jezdit za 22 000? asi jsem natvrdlý ale nerozumím:)
jinak by mne zajímalo kdo jezdí praha-ostrava na Zkartu, resp.jeji spraseninu za 600, kdyz je na ni kazda jizda cca o 100 drazsi nez KMB. Cili vsichni jezdi kmb a tu kartu by si museli poridit jenom kvuli te mistence ze...
Když utratíte 15 000 ročně za KMB, proč si nekoupíte In-gold?
Lada: Také jsem to ověřil a funguje to, i když bez lhaní (In-kartu mám). Jednak můžete v kupé ukázat místenku za 30,- , někoho na jejím základě vyhodit z místa, a pak už ji průvodčímu neukazovat (tak to fungovalo i dosud, nebyl důvod průvodčímu místenku ukazovat, bylo-li vše v pořádku). Zatím průvodčí In-karty na levnější místenky zásadně nekontrolují, ale zřejmě se to změní.
1. Do prosince 2006 stály místenky na vnitro- i mezistátní vlak 30 Kč.
2. S novým JŘ v prosinci 2006 se zdražily místenky u mezistátních vlaků na 86 Kč s odůvodněním, že jde o narovnání cen na mezinárodní úroveň.
3. Od 4. 3. 2007 stojí 86 Kč i místenky u vnitrostátních vlaků, opět to superakciovka jménem ČD odůvodnila "předefinováním" cen.
4. Ovšem i poté je možné koupit místenku za Kč 30, pokud vlastníme kartu In-zákazník.
A můj názor:
1. Pokud nemusejí platit všichni 86 Kč, ale "zákazníci" 30, tak se nemůže jednat o žádný "mezinárodní cenový diktát".
2. Pokud jede vlak jen po českém území, nevidím důvod, proč by v něm měla mít místenka nějakou mezinárodní cenu. To by mohla mít "mezinárodní" cenu i samotná jízdenka!
3. ČD jsou v takovýhchle krocích jen samy proti sobě, jen odradí další cestující.
Tedy až do doby, než buď dojezdí úplně a nebo je "předjede" nějaká konkurence.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











