Brno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let.
Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti.
Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.
ČD nakupují motorové soupravy pro tratě směr Veselí nad Moravou a Jihlava. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na 5 a 6 nástupiště a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat.
Náměstek Kolář uvádí, že nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. Chce změnit ČD z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům.
Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí ČD snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.
Student Agency na železnici
ČD jsou v podstatě monopolní organizací, ale Brněnská dopravní společnost Student Agency už pracuje na tom, aby se to změnilo.
Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje.
Dále říká, že momentálně jsou ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino. Dodává, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou.
Jančura také poukazuje nato, že spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit, protože těžko mohou nakoupit 20 vlakových souprav, které mají ČD. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.
zdroj: Brněnský deník
| 18.4.2007 (15:00)
ad dumping: No třeba Connex bude tady jezdit za 1 kč s Desirama, poněvadž v Německu si vydělá dost aby pokryl dumpingové ceny v čr ... no comment
Qaws - tak ze by to Jancura platil ze svyho, protoze ma rad lidi? No asi ne, ze? Nebo ze by to platil z dani (dotaci)? Taky asi ne. Tak co te sere, teda?
A Liberec vynechávám proto, že je to na dvě stránky argumentů, které nelze vynechat, protože by je tobě podobní zpochybňovali... a mě se zrovna tolik psát nechce
pekař: ne, pak po celou dobu platnosti smlouvy dostávám zaplaceno pouze za tu dumpingovou cenu, tudíž jsem hodně v červených číslech...
když máš určitý zisk (SA, ale i jiné firmy z jiných oblastní - obchodní řetězce a podobně) tak si je dovolit můžeš. obávám se že ČD jakožto provozovatel osobní dopravy zisk nemají
a na tuhle zavádějící informaci si přišel jak?
To je zajímavé,a já myslel,že dumpingové ceny si nesmí dovolit nikdo...
jako u první teze
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










