Brno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let.
Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti.
Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.
ČD nakupují motorové soupravy pro tratě směr Veselí nad Moravou a Jihlava. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na 5 a 6 nástupiště a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat.
Náměstek Kolář uvádí, že nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. Chce změnit ČD z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům.
Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí ČD snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.
Student Agency na železnici
ČD jsou v podstatě monopolní organizací, ale Brněnská dopravní společnost Student Agency už pracuje na tom, aby se to změnilo.
Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje.
Dále říká, že momentálně jsou ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino. Dodává, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou.
Jančura také poukazuje nato, že spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit, protože těžko mohou nakoupit 20 vlakových souprav, které mají ČD. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.
zdroj: Brněnský deník
| 18.4.2007 (15:00)
1. nejsem žádnej tvůj miláček, takže mě tak laskavě přestan oslovovat
2. ano, ať soukormníci ČD za zastavování v "jejich" stanicích zaplatí, ale za reálnou, ne likvidační cenu...
3. samozřejmě že OD a ND jsou odděleny, ale to s tím nemá nic společného...já mám konkrétně na mysli výběrové řízení na rychlíky Pardubice - Liberec o kterém jsem už psal, kde jsou dumpingové ceny a do konce trvání smlouvy budou...kde na to berou peníze já nevim, myslim že si tohle prostě dovolit nemůžou....
4. Provozování autobusové dopravy Praha - Liberec je jiná záležitost, SA si dumpingové ceny na rozdíl od ČD může dovolit...
ČD4ever: tys tady chyběl chytráku, jste s vencou dvojčata
Pochopitelně se středem zájmů soukromníků staly koridory, už jenom z toho důvodu, že je tady největší koncentrace cestujích a úspěch je téměř jistotou. Ale připomněl bych i jiná výběrová řízení, např. na rychlíky Pardubice - Liberec, kam se hlásily i jiní dopravci než ČD - Connex, Viamont. Jenže když se po otevření obálek zjistilo že ČD nespnují jeden ze zadávacích požadavků - vozidla uzpůsobená pro přepravu imobilních cestujících (ČD se přihlásili s řadou 854, která nemá ani zvedací plošinu), tak se udělalo kolo nové. ČD nasadily dumpingové ceny (už z prvního kola znaly cenové nabídky ostatních) a vozy 843 a samozřejmě vyhráli... podvodem
no jo,ale co takové spojení rychlíkama Jesenicka,Jižních Čech atd. proč tam se nechystají soukromníci...proč se každý cpe jenom na Praha - Ostrava...
A kdo bude udržovat koridor a budovy....zase ČD...tak bych soukromníkum napařil pěkné poplatky za používání zařízení ČD...tak jak to chtěli udělat i s RT
Tom: no zase takoví chudáci to nejsou, za dopravu jim platí kraje, cenu určují ČD... jedně u vlaků vyšší kvality jednají na "vlastní pěst" a tam chtějí prorazit i soukromníci
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










