..: Z Brna budou jezdit nové vlaky, ČD zmodernizují vozový park :..

Ilustrační obrázekBrno - Pohodlnější jízda čeká cestující z Brna hlavního nádraží. ČD mají totiž v úmyslu postupně obnovovat železniční vozový park, aby cestující měli větší pohodlí. Ze stanice tak bude jezdit stále více nových vlakových souprav. Průměrné stáří drážních vozidel je totiž zhruba 27 let. Náměstek hejtmana Václav Horák říká, že Jihomoravský kraj má na modernizaci železnice velký zájem, minimálně v rámci rozšiřování IDS. ČD a region proto hledají možnosti spolupráce v této oblasti. Náměstek Generálního ředitelství ČD Jiří Kolář uvádí, že chtějí spolupracovat s Jihomoravským krajem například na projektech rozvoje regionální železniční osobní dopravy. Díky spolupráci by totiž dráhy mohly na obnovu vozového parku získat peníze z fondů EU.

Ilustrační obrázek ČD nakupují motorové soupravy pro tratě směr Veselí nad Moravou a Jihlava. Výhodou nových souprav je, že mohou bez problémů zajet na 5 a 6 nástupiště a jsou prakticky ihned připraveny k odjezdu, bez nutnosti je posunovat. Náměstek Kolář uvádí, že nové vagony a nádraží nemají být jedinou novinkou. Chce změnit ČD z konzervativní organizace, ovládané odbory, na zákaznicky orientovanou, pružnou železnici. Podle něj obnovení vozového parku, možná i nové uniformy a samozřejmě i lepší chování vlakových čet zatraktivní železniční dopravu a přispěje k tomu, aby se stala konkurencí autobusům a autům. Náklady na modernizaci drah Kolář odhaduje na stamiliony. Podle něj se musí ČD snažit co nejvíce investovat do techniky, aby mohly racionalizovat provoz.

Student Agency na železnici

Ilustrační obrázekČD jsou v podstatě monopolní organizací, ale Brněnská dopravní společnost Student Agency už pracuje na tom, aby se to změnilo. Ředitel firmy Radim Jančura připomněl, že společnost chce v budoucnu kromě autobusů provozovat i vlaky. Podle jeho slov se Student Agency zaměří hlavně na dálkové spoje, o provozování regionálních spojů neuvažuje. Dále říká, že momentálně jsou ve výběrovém řízení na vlakové soupravy, které jsou luxusnější a přitom levnější než Pendolino. Dodává, že zatím plánují zprovoznit linku mezi Prahou a Ostravou. Jančura také poukazuje nato, že spojení mezi Brnem a Prahou si nemohou dovolit, protože těžko mohou nakoupit 20 vlakových souprav, které mají ČD. Podle něj linka z Prahy do Brna může přijít na řadu později.

zdroj: Brněnský deník


Adys Poslat mail autorovi | 18.4.2007 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel pekař 
18.04.2007 (17:37)  
Naprosto souhlasím s panem Motykou.Je sice pravdou,že část názorů převzal od svého zkušenějšího a moudřejšího kolegy,přesto blahopřeji,konečně jste dospěl v ŽELEZNIČÁŘE
registrovaný uživatel Ninja  mail  
18.04.2007 (17:36)  
Venca Motyka:

1. nejsem žádnej tvůj miláček, takže mě tak laskavě přestan oslovovat
2. ano, ať soukormníci ČD za zastavování v "jejich" stanicích zaplatí, ale za reálnou, ne likvidační cenu...
3. samozřejmě že OD a ND jsou odděleny, ale to s tím nemá nic společného...já mám konkrétně na mysli výběrové řízení na rychlíky Pardubice - Liberec o kterém jsem už psal, kde jsou dumpingové ceny a do konce trvání smlouvy budou...kde na to berou peníze já nevim, myslim že si tohle prostě dovolit nemůžou....
4. Provozování autobusové dopravy Praha - Liberec je jiná záležitost, SA si dumpingové ceny na rozdíl od ČD může dovolit...

ČD4ever:
tys tady chyběl chytráku, jste s vencou dvojčata
registrovaný uživatel ČD4ever  mail  
18.04.2007 (17:32)  
Venca Motyka: Děkuji za Vaše názory, jsou naprosto správné a nic na tom nezmění ani kritika nezasvěcených dementů.
registrovaný uživatel Ninja  mail  
18.04.2007 (17:24)  
Tom: Pleteš se, protože ČD nemají s koridorem ani stanicemi nic společného - ty totiž patří SŽDC, stanice mají ČD pouze pronajaté a provozují je. Tudíž si samozřejmě mohou naúčtovat nějaký poplatek na údržbu, ale neměly by to přehánět. A za užití trati se platí SŽDC poplatek za ujeté kilometry, který platí ČD stejně tak jako soukromí dopravci.
Pochopitelně se středem zájmů soukromníků staly koridory, už jenom z toho důvodu, že je tady největší koncentrace cestujích a úspěch je téměř jistotou. Ale připomněl bych i jiná výběrová řízení, např. na rychlíky Pardubice - Liberec, kam se hlásily i jiní dopravci než ČD - Connex, Viamont. Jenže když se po otevření obálek zjistilo že ČD nespnují jeden ze zadávacích požadavků - vozidla uzpůsobená pro přepravu imobilních cestujících (ČD se přihlásili s řadou 854, která nemá ani zvedací plošinu), tak se udělalo kolo nové. ČD nasadily dumpingové ceny (už z prvního kola znaly cenové nabídky ostatních) a vozy 843 a samozřejmě vyhráli... podvodem
registrovaný uživatel Qaws 
18.04.2007 (17:20)  
Ninja: A SA nemá dumpingové ceny :-O To je mi ale novinka.. Když jezdili Pha-Liberec za 1,- Tím určitě zaplatili naftu, řidiče, personál atd.. Opravdu si myslíte, že doprava SA se platí pouze z výdělků z dopravy???
registrovaný uživatel Tom  mail  
18.04.2007 (17:17)  
Ninja:
no jo,ale co takové spojení rychlíkama Jesenicka,Jižních Čech atd. proč tam se nechystají soukromníci...proč se každý cpe jenom na Praha - Ostrava...
A kdo bude udržovat koridor a budovy....zase ČD...tak bych soukromníkum napařil pěkné poplatky za používání zařízení ČD...tak jak to chtěli udělat i s RT
registrovaný uživatel Ninja  mail  
18.04.2007 (17:12)  
Best: dobrej příklad ;) a 854 jsou vlastně funglovky :D
Tom: no zase takoví chudáci to nejsou, za dopravu jim platí kraje, cenu určují ČD... jedně u vlaků vyšší kvality jednají na "vlastní pěst" a tam chtějí prorazit i soukromníci
registrovaný uživatel Ninja  mail  
18.04.2007 (17:10)  
a pokud si dobře vzpomínám, když je nějaké výběrové řízení na provozovatele regionálních tratí, tak ČD nasadí dumpingové ceny za které by nezaplatili ani tu naftu... jak se pak má nějaký soukromník uchytit nevím, dokud mají ČD takový monopol že si tohle můžou dovolit a pokud bude politika MD taková jaká je, tak se na našich tratích s jiným logem než ČD nesetkáme
registrovaný uživatel Tom  mail  
18.04.2007 (17:08)  
No jo jenomže soukromníci to mají dobré, když si provozují svou dopravu jen tam kde je to výhodné...Ale ČD musí jezdit a udržovat i vedlejší a ztrátové tratě...
registrovaný uživatel Best  mail  
18.04.2007 (17:08)  
Venca Motyka: Takže 750 jsou papírově staré 10-14roků?
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko