..: Železniční uzel Břeclav čeká rekonstrukce :..

BřeclavBřeclav - Dopravní uzel, jaký v kraji nemá obdoby, vznikne v Břeclavi. Na jednom místě zde má vedle moderně zrekonstruovaného vlakového nádraží vzniknout autobusové nádraží i významné logistické centrum a překladiště pro železniční i kamionovou dopravu hned pro několik zemí. Stavět se začne už letos na podzim. Jako první přijde na řadu rekonstrukce stávajícího vlakového nádraží. Hlavní inženýr projektu Radek Molák z brněnské firmy Sudop uvádí, že rekonstrukce začne v listopadu.

Nádraží se dočká zvýšení nástupištních hran, kompletní rekonstrukce nástupišť i podchodu pro pěší, zbudují se zde i výtahy. Modernizace se dotkne také kolejí, výhybek, trakčního vedení i osvětlení a rekonstrukce se dočkají také 2 mosty přes Dyji i most přes Bratislavskou ulici. Molák vysvětluje, že cílem je zvýšení komfortu cestujících, bezpečnosti dopravy a zejména počtu odbavovaných vlaků. Ty budou moci po opravené trati jezdit rychleji, místo současných 80 km/h i 130 km/h.

Nově opravené nádraží, ležící na koridoru, má být hotovo v roce 2010. Náklady na rekonstrukci se odhadují na 2,75 miliardy korun. Nově opravena je i celá trať z Břeclavi až po hranice. Martina Formánková ze společnosti Subterra sděluje, že modernizace úseku trvala 2 roky a 4 měsíce a trať nyní splňuje evropské parametry pro mezinárodní dopravu, s výjimkou oblouku hned za Břeclaví. Po trati vlaky mohou jezdit rychlostí až 160 km/h.

Ve stejném termínu má v Břeclavi vyrůst i nové autobusové nádraží. Vedení města jej chce postavit právě v těsné blízkosti kolejí. „Máme hotovou studii, do konce roku by mělo být i stavební povolení. Obě nádraží by mohla začít fungovat v roce 2010 společně se spuštěním IDS na Břeclavsku,“ věří místostarosta Břeclavi Zbyněk Humlíček. Vybudování autobusového nádraží přijde až na 90 milionů korun. Město bude žádat o evropskou dotaci, která má pokrýt 85 % nákladů, zbylých 15 % si na polovinu rozdělí město a kraj.

Na druhé straně od vlakového nádraží má vyrůst obrovské logistické centrum za stovky milionů korun. To se stane jedním z hlavních středoevropských překladišť sloužících pro několik zemí najednou.

zdroj: MF DNES a Deník


Adys Poslat mail autorovi | 23.4.2007 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petryk 
24.04.2007 (10:53)  
Já myslím, že z Břeclaví to bude jako s Kolínem. Chvíli tam EC zastavovat budou, chvíli ne, tak jak zrovna usouděj, že je to výhodný....
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
24.04.2007 (10:43)  
Je nesmysl, aby EC v Břeclavi nestavěla. Je to významný uzel, který nabízí přestupy do mnoha stran. Něco jiného už jsou Kúty nebo Hohenau. Především z EC přestupuje nezanedbatelné množství lidí (zvláště do víkendu) do osobáků směr Mikulov (Znojmo). Také dostupnost Hodonína (od Prahy, Pardubic, Brna) je přes Břeclav velmi výhodná.
24.04.2007 (8:02)  
Není to zrovna k tomuhle článku, ale jde o obecný pohled na dráhu se kterým se stotožňuju:
http://www.blisty.cz/2007/4/24/art33976.html
24.04.2007 (0:42)  
Pamatuju, že se kdesi mluvilo o tom, že by po expanzi Schengenu (leden 2008) vlaky nemusely nutně zastavovat v hraničních stanicích (Břeclav, Kúty). Je otázka, nakolik bude praktické u EC/IC/SC vynechat tak náramný přestupní uzel, ale ta možnost tu rozhodně bude a vybrané spoje plus třeba noční vlaky možnosti nezastavit využijí. I když současný "půlnoční" přestup Chopin/Galileo je skvělý a není důvod jej rušit. Nechme se překvapit. Při zkoridorování průjezdu a nezastavení v Břeclavi ani v Kútech by nemuselo být problémem udělat Brno - Blava pod 75 minut a Brno - Vídeň pod 85 minut.
registrovaný uživatel HonzaJ  mail  
23.04.2007 (23:27)  
Už aby to bylo...vždycky mě irituje, že z Brna si to EC pěkně valí co to dá a pak jede poslední dva kiláky do stanice Břeclav snad 5 minut. Tam je snad i 40ka....
23.04.2007 (23:25)  
VM) Jde spíš o to, k čemu je průjezd 130kou skrz stanici? Osobní vlaky tu všechny staví a pokud jsou tím myšleny NExy, tak platí čím rychlejší NEx, tím hlučnější NEx ...

Ale předpokládám, že jde o opravu úseku mezi nástupišti a počátky tratí 250 a zejména 330!

Stavbě zdar! Už se těším na výsledek.
23.04.2007 (23:16)  
Hurá... jen at se modernizue a staví užitečný věci:) i nadále;-)
registrovaný uživatel Precla 
23.04.2007 (23:10)  
Samé dobré zprávy!! Břeclav mám moc rád, a určitě se tam, až to bude hotový půjdu podívat!
23.04.2007 (23:07)  
To je dost, vzdyt Breclav to potrebuje jako sul a myslim ze si to zaslouzi!
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko