Břeclav - Dopravní uzel, jaký v kraji nemá obdoby, vznikne v Břeclavi. Na jednom místě zde má vedle moderně zrekonstruovaného vlakového nádraží vzniknout autobusové nádraží i významné logistické centrum a překladiště pro železniční i kamionovou dopravu hned pro několik zemí. Stavět se začne už letos na podzim. Jako první přijde na řadu rekonstrukce stávajícího vlakového nádraží. Hlavní inženýr projektu Radek Molák z brněnské firmy Sudop uvádí, že rekonstrukce začne v listopadu.
Nádraží se dočká zvýšení nástupištních hran, kompletní rekonstrukce nástupišť i podchodu pro pěší, zbudují se zde i výtahy. Modernizace se dotkne také kolejí, výhybek, trakčního vedení i osvětlení a rekonstrukce se dočkají také 2 mosty přes Dyji i most přes Bratislavskou ulici. Molák vysvětluje, že cílem je zvýšení komfortu cestujících, bezpečnosti dopravy a zejména počtu odbavovaných vlaků. Ty budou moci po opravené trati jezdit rychleji, místo současných 80 km/h i 130 km/h.
Nově opravené nádraží, ležící na koridoru, má být hotovo v roce 2010. Náklady na rekonstrukci se odhadují na 2,75 miliardy korun. Nově opravena je i celá trať z Břeclavi až po hranice. Martina Formánková ze společnosti Subterra sděluje, že modernizace úseku trvala 2 roky a 4 měsíce a trať nyní splňuje evropské parametry pro mezinárodní dopravu, s výjimkou oblouku hned za Břeclaví. Po trati vlaky mohou jezdit rychlostí až 160 km/h.
Ve stejném termínu má v Břeclavi vyrůst i nové autobusové nádraží. Vedení města jej chce postavit právě v těsné blízkosti kolejí. „Máme hotovou studii, do konce roku by mělo být i stavební povolení. Obě nádraží by mohla začít fungovat v roce 2010 společně se spuštěním IDS na Břeclavsku,“ věří místostarosta Břeclavi Zbyněk Humlíček. Vybudování autobusového nádraží přijde až na 90 milionů korun. Město bude žádat o evropskou dotaci, která má pokrýt 85 % nákladů, zbylých 15 % si na polovinu rozdělí město a kraj.
Na druhé straně od vlakového nádraží má vyrůst obrovské logistické centrum za stovky milionů korun. To se stane jedním z hlavních středoevropských překladišť sloužících pro několik zemí najednou.
zdroj: MF DNES a Deník
| 23.4.2007 (23:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
http://www.blisty.cz/2007/4/24/art33976.html
Ale předpokládám, že jde o opravu úseku mezi nástupišti a počátky tratí 250 a zejména 330!
Stavbě zdar! Už se těším na výsledek.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










