Praha - Česká republika má šanci získat v programovacím období let 2007 až 2013 z evropských fondů až 245 milionů eur (6,85 miliardy korun) na obnovu drážních vozidel pro hromadnou dopravu. Prohlásil to Jaroslav Souček z ministerstva dopravy. Hlavním zájemcem o evropské dotace bude největší český dopravce na železnici - společnost České dráhy. Průměrné stáří jejích vozů jezdících na regionálních spojích přesahuje 25 let.
„Modernizace a obnova vozového parku je jednoznačnou prioritou rozvojových záměrů Českých drah. Zkušenosti z okolních zemí hovoří o tom, že pokud se na lince objeví nové vozidlo, stoupne počet cestujících o 12 až 20 procent,“ řekl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah Jiří Kolář.
zdroj: Týdeník Profit

Jinak tyhle dotace jsou nejake specialni nebo i zde je potreba, ze napred musi najit komplet financovani "doma" a pak az kdyztak prispeje EU?
to XAnri05: No za prve nevim proc tu porad zminujete (nejen Vy) tu DM12, neni nizkopodlazni (ma jen plosinu), dale je urcena pro severske podminky, bud tedy jeji klon pro mirne pasmo, nebo spise zcela neco jineho, noveho, nizkopodlazniho (alespon castecne). Tusim, ze nizkopodlaznost je jednim z kriterii EU pro dotace, tudiz DM12 si asi moc neskrtne. Souhlaism s tim, ze CD davaji RegioNovu i na trate kam se moc nehodi. Na druhou stranu cestujicim se libi, ani nevidi podvozek ani motor, tudiz to povazuji za podstatne zlepseni sluzeb. Pri cene RagioNovy by tak za dva, tri roky uz nebylo co delat, pac uz by s trochou nadsazky vse prestavitelne bylo prestavene:) Navic CD neprotlacuji jen 814, ale take 471 (konecne se jich zacne rocne dodavat slusnejsi mnozstvi) a pak modernizace na 854 apod. Pravdepodobne se masivniho nastupu Desir nedockame, ale pokud za ty prachy nakoupi 471, 814 a zmodernizuji starsi veci (460, 560), tak budu spokojeny. Pokud k tomu jeste nakoupi Desira, Talenty, ci podniti vyvoj a vyrobu novych ctyrnapravovych jednotek (nejlepe jak diesel, tak elektrina) v trosku vetsim poctu, tak budu nadseny. Pokud je nakoupi ve vetsim mnozstvi, tak supernadseny. Pokud bych se mel ale rozhodnout mezi stovkami 814 a desitkami Desir, tak zvolim 814. Z pohledu cestujiciho je lepsi vice ne tak dokonalych jednotek, ktere ovsem zvysi kvalitu cestovani celkove, nez par kousku skvelych jendotek na vybranych tratich ci spojich.
měl sem na mysli třeba "rádobyželezničnídorpavce"...koneckonců máš pravdu, seš pod tim podepsanej ty, tak mě to může bejt jedno...
A ze toho jsou schopny, doklada pocet plevelu, co tu vsude jezdi. Nezbyva nez doufat, ze se regionovy dostanou kam maji a na normalni trate pujdou nejake DM12 ci neco podobneho ze zahranici.
Orientačně, když EU dá miliardu a my dáme miliardu (reálně to ale není půl na půl), bude za to deset ešusů.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











