..: Na drážní vozidla půjdou miliardy korun :..

Ilustrační obrázekPraha - Česká republika má šanci získat v programovacím období let 2007 až 2013 z evropských fondů až 245 milionů eur (6,85 miliardy korun) na obnovu drážních vozidel pro hromadnou dopravu. Prohlásil to Jaroslav Souček z ministerstva dopravy. Hlavním zájemcem o evropské dotace bude největší český dopravce na železnici - společnost České dráhy. Průměrné stáří jejích vozů jezdících na regionálních spojích přesahuje 25 let.

„Modernizace a obnova vozového parku je jednoznačnou prioritou rozvojových záměrů Českých drah. Zkušenosti z okolních zemí hovoří o tom, že pokud se na lince objeví nové vozidlo, stoupne počet cestujících o 12 až 20 procent,“ řekl náměstek generálního ředitele pro osobní dopravu Českých drah Jiří Kolář.

zdroj: Týdeník Profit


mates111 | 24.4.2007 (13:00)
Related newsopen/close

More on Legislativa Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registered user M 
24.04.2007 (18:41)  
Liska - no jako jestli je jizda normalnim vlakem pro nekoho uzasnym zazitkem, tak to je teda husty:-))

Jinak tyhle dotace jsou nejake specialni nebo i zde je potreba, ze napred musi najit komplet financovani "doma" a pak az kdyztak prispeje EU?
24.04.2007 (18:21)  
to mrkvo: Tak v tomto pripade bych rekl, ze je to v tomto pripade rasismus. Ja cikany ve vlaku temer nevidel, proste minimalne. Navic jsem je nevidel ve vlaku nic nicit ani krast (jo, vim, ze byly pripady okradeni cestujicich, ale nevim o nejakem vetsim mnozstvi kradeni casti vlaku touto skupinou obyvatel). Zato jsem videl mlade "bile" blbecky jak demoluji kupe a rekl bych, ze ony maluvky fixem, poskrabana okna a porezane sedacky ma na svedomi uplne jina skupina obyvatelstva nez cikani.

to XAnri05: No za prve nevim proc tu porad zminujete (nejen Vy) tu DM12, neni nizkopodlazni (ma jen plosinu), dale je urcena pro severske podminky, bud tedy jeji klon pro mirne pasmo, nebo spise zcela neco jineho, noveho, nizkopodlazniho (alespon castecne). Tusim, ze nizkopodlaznost je jednim z kriterii EU pro dotace, tudiz DM12 si asi moc neskrtne. Souhlaism s tim, ze CD davaji RegioNovu i na trate kam se moc nehodi. Na druhou stranu cestujicim se libi, ani nevidi podvozek ani motor, tudiz to povazuji za podstatne zlepseni sluzeb. Pri cene RagioNovy by tak za dva, tri roky uz nebylo co delat, pac uz by s trochou nadsazky vse prestavitelne bylo prestavene:) Navic CD neprotlacuji jen 814, ale take 471 (konecne se jich zacne rocne dodavat slusnejsi mnozstvi) a pak modernizace na 854 apod. Pravdepodobne se masivniho nastupu Desir nedockame, ale pokud za ty prachy nakoupi 471, 814 a zmodernizuji starsi veci (460, 560), tak budu spokojeny. Pokud k tomu jeste nakoupi Desira, Talenty, ci podniti vyvoj a vyrobu novych ctyrnapravovych jednotek (nejlepe jak diesel, tak elektrina) v trosku vetsim poctu, tak budu nadseny. Pokud je nakoupi ve vetsim mnozstvi, tak supernadseny. Pokud bych se mel ale rozhodnout mezi stovkami 814 a desitkami Desir, tak zvolim 814. Z pohledu cestujiciho je lepsi vice ne tak dokonalych jednotek, ktere ovsem zvysi kvalitu cestovani celkove, nez par kousku skvelych jendotek na vybranych tratich ci spojich.
Registered user Ninja  mail  
24.04.2007 (18:05)  
Motyka: Nepovídej, tebe to snad uráží?

měl sem na mysli třeba "rádobyželezničnídorpavce"...koneckonců máš pravdu, seš pod tim podepsanej ty, tak mě to může bejt jedno...
Registered user Ninja  mail  
24.04.2007 (17:57)  
Motyka: :oD už mě ty tvoje hemzy chyběly... nějak dlouho sem na ně naštěstí nenarazil
24.04.2007 (17:18)  
xAnri05 : na tom co říkáš něco je ale radši bych kdyby se preferovala vozidla z domácí produkce
Registered user xAnri05  mail  
24.04.2007 (16:49)  
Taky prihodim svou trosku cernych scenaru do mlyna - za ty cca 2mld rocne, jak pise Deadeye, by nas taky mohli CD zasypat regionovama!
A ze toho jsou schopny, doklada pocet plevelu, co tu vsude jezdi. Nezbyva nez doufat, ze se regionovy dostanou kam maji a na normalni trate pujdou nejake DM12 ci neco podobneho ze zahranici.
Registered user mrkvo  mail  
24.04.2007 (16:44)  
to je proste ABSOLUTNE marny! nabehnou tam cikani a za par let to bude stejne zniceny jako dnesni Bcka.. skoda penez
24.04.2007 (16:35)  
Ad dotace: Spoluucast EU je zhruba od 25 po 75 (vyjimecne 85) procent. Zalezi na vlade a krajich zda pusti zilou. Vyplati se to. Je to jako jit do prodejny aut a dostat auto za polovic. Konvic a kalendaru se bat nemusime, EU si penize vcelku hlida. Takze budto to opravdu do neceho pujde, nebo spis jim to nechame jako darek. Co se tyce dupani, tak to nepomuze. Uz je urceno kolik kdo muze maximalne ziskat, je tedy jen na nas zda toho vyuzijeme, nebo budeme blbi. Financovat to muzou i dopravci, pokud prokazi, ze ziskaji dotaci, tak jim myslim tu zbyvajici cast vcelku ochotne pujci tomu urcene organizace. Kez by to znamenalo alespon tech 10 miliard do obnovy vozoveho parku (i kdyz za pet let by to i tak bylo malo), ovsem potreba by za tech pet let bylo alespon tri az petinasobku.
24.04.2007 (16:30)  
Nebo 32 emzetů...
24.04.2007 (16:11)  
Venca Burgán: peníze z EU jsou pouze na spolufinancování, část zaplatíme my a část EU, když my nedáme korunu, tak EU taky nedá. Když vidím Topolánkovu vládu, jak škrtá státní výdaje, tak se nabízí otázka, kde vezmeme na tu spoluúčast? To samé se týká peněz na infrastrukturu.
Orientačně, když EU dá miliardu a my dáme miliardu (reálně to ale není půl na půl), bude za to deset ešusů.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko