..: Aktuality z Brněnska :..

Ilustrační obrázekBrno - Lokomotiva 230 001 byla společně s druhým unikátem 263 001 odstavena koncem března z provozu. Prototypová laminátka čeká na opravu dvojkolí. Další odstavenou lokomotivou se stala 242 278 (oprava dvojkolí). Kosmetickým salonem, nebo spíše opravou laku nyní prochází vozidla 242 221 (v Maloměřicích) a 242 274 (v Olpas). Delší dobu rovněž nejezdí lokomotivy 242 227 a 242 238.

Flotilu „panťáků“ posílila souprava 560 025 – 560 026 (s vloženými vozy), kterou nyní čeká uvedení do provozu s cestujícími, zatím se bude souprava oživovat. Motorové lokomotivy posílil „brejlovec“ 754 012, který je již nějaký ten pátek po opravě MH v České Třebové, jeho brněnský kolega 750 308 opravou právě prochází. Po opravě rovněž vyjel vůz Bmx 050 035, poslední březový týden byl odstaven a počátkem dubna do KOS odešel na rekonstrukci vůz 053 082 (budoucí číslo 054 256), dalším adeptem na tuto rekonstrukci se nejspíše stává vůz 053 070 (budoucí 054 246).

Ve středu 25.4.2007 se na svou cestu z Brna – Maloměřic vydal konvoj vozů 363 163 + nehodový vůz + Albatros + Všudybylka + 771 069 + 230 050 a 850 008 směr Chomutov. Až na „Eso“ a pracovní vůz DKV Brno, budou mít tato vozidla v Chomutově své nové bydliště.K onvoj se z Brna vydal brzy ráno, avšak do svého nového působiště dorazil až týž den večer.

K fyzické likvidaci do České Třebové byly minulý týden předány násilně poškozené lokomotivy 230 017 a 230 080. Do České Třebové s "laminátkami" rovněž odjela vyřazená lokomotiva 751 142, která byla v Brně-Maloměřicích pouze (asi 2 měsíce) deponována, po získání některých užitečných dílů pak chátrala na odstavné koleji. Na kolejích smrti v Maloměřicích dále stojí vozy 230 019, 230 031, 230 047, 230 048, 230 058, 230 067, 230 090, 230 092 a 230 095. V Maloměřicích se dále nacházejí tyto zrušené „motoráky“:830 093 a 830 098. Vozy nejspíše také skončí za branami kovošrotu. Vůz 830 018 je určen pro historické účely a nyní prochází opravou interiéru, vůz 830 084 čeká v Maloměřicích na odprodej soukromníkovi.Autogen také zřejmě nemine „hektora“ 721 156-8, který čeká v Maloměřicích již pěknou řádku měsíců na svou poslední cestu. Lokomotiva 721 156 měla to štěstí, že ji nezasáhla vlna likvidací motorových lokomotiv, která proběhla koncem roku 2006. Tehdy bylo zlikvidováno několik „čmeláků“, například vůz 770 017, dále pak 771 043, 771 066, 771 124, hned v lednu 2007 následovaly vozy 771 068 a 771 070, společně s lokomotivou 771 180, která pocházela z Veselí nad Moravou. V lednu 2007 byla na jihu Moravy nejspíše definitivně uzavřena dlouhá éra těžkých, šestinápravových motorových lokomotiv, které provozovaly ČD. Malou vyjímkou byl „čmelák“ 771 069, viz výše.

V Brně-Horních Heršpicích je již přes měsíc odstaven (bohužel na vyřazení) také jeden unikátní vůz - A150- 50 54 19-80 001-4 z roku 1967. Je to první vyrobený vůz svého typu, ovšem DKV Brno se zřejmě snaží dle svých možností odstavovat a následně vyřazovat osobní vozy s odporovým topením (A150, AB350, B250, Bg). V Brně tak asi brzy skončí éra rychlíkových vozů s odporovým topením a zelenou koženkou. Na svůj další osud (nejspíše na šrotaci) čeká v Heršpicích vůz 850 048-0. Vůz 850 032-4 nečeká likvidace, zřejmě se dočká nového motoru a poté se opět podívá na trať. Vůz stojí více jak půl roku, ovšem závady motorů u řady 850 jsou stále častější, zřejmě to definitivně vyřeší nějaká náhrada, protože už se nikomu nechce dávat peníze do starého motoráku, který s motorem povětšinou vydrží tak maximálně rok a poté se opět rozjede celá řádka závad.

A ještě jedna aktualitka: řídicí vůz 954 008 „Tonička“ brzy posílí své kolegy, resp. kolegyně 954 v Brně. Po Aloisovi, Zdeňce a Markétce je to čtvrtý vůz řady 954 v DKV Brno, PJ Horní Heršpice. V Brně se nachází od 27.4.2007, od 29.4.2007 je v pravidelném provozu s cestujícími.

zdroj: vlastní pozorování, uživatel TOMT (doplnění čísel odstavených vozidel řady 230)


RIS Poslat mail autorovi | 30.4.2007 (23:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Vozidla

Ďalšie z regiónu ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ TOMT  mail  
01.05.2007 (13:47)  
Co se týče těch plechovek tak problém byl ve stavu pojezdu.Docházelo k příčným výkyvům skříně a hrozilo navlečení troleje pod smýkadlo sběrače.Takže se postupně skontroloval pojezd a na základě výsledků byly některý lok.vyřazený z os.dopravy a byla jim snížená rychlost na 100km/h.Týkalo se to např.strojů 242.247,248,261,268 a 278.
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.05.2007 (13:27)  
RIS: právě, že vím, že se jim snižovala Vmax na 100 km/h kvůli nějakým problémům s chodovými vlastnostmi .. ale co je tam přesně za problém a kterých mašin se to tyká netuším.
registrovaný užívateľ RIS  mail  
01.05.2007 (11:53)  
JOHNZ: 263 002 je v Přerově, 263 001 nejspíše někde "zašitá"
registrovaný užívateľ JOHNZ 
01.05.2007 (11:41)  
A neviete, kde sú uskladnené 263.001 a 002? Lebo nedávno som prelozil celý PJ Majlont a nebola tam ani jedna ...
registrovaný užívateľ RIS  mail  
01.05.2007 (11:19)  
Vláďa 2: toho hektora jsem doplnil, díky, ještě jsem doplnil něco o čmelácích
registrovaný užívateľ RIS  mail  
01.05.2007 (11:03)  
Vláďa2: vida, máte pravdu, navíc jej prý dělají pouze částečně, tak jsem zvědav :-))
01.05.2007 (11:01)  
Menší upřesnění: 242.221 není na laku v OLPASu, ale dělají ji v Majlontě. Mezi odstavenými loko je i 721.156. Stojí pod lávkou a autogen ji asi nemine.
Je to pěkný článek o aktuálním stavu a určitě bych uvítal další z ostatních DKV. Díky
registrovaný užívateľ RIS  mail  
01.05.2007 (10:04)  
Hawkey : pár brněnských plecháčů má rychlost max. 100km/h, tuším např. 242 246, nebo 242 247 ?? ... no pár jich je (možná i víc), čísla by se zjistit dala :-)
registrovaný užívateľ Venca 
01.05.2007 (9:57)  
Jestli dobře počítám, tak tam stojí 9 laminátek. Není to trochu moc když máme na střídavý systém jen laminy a plecháče.
dopisovateľ alebo člen ŽP Hawkey  mail  
01.05.2007 (9:46)  
RIS: nevíš jak je to v Brně s 242, které mají sniženou Vmax na 100 km/h?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko