..: Aktuality z Brněnska :..

Ilustrační obrázekBrno - Lokomotiva 230 001 byla společně s druhým unikátem 263 001 odstavena koncem března z provozu. Prototypová laminátka čeká na opravu dvojkolí. Další odstavenou lokomotivou se stala 242 278 (oprava dvojkolí). Kosmetickým salonem, nebo spíše opravou laku nyní prochází vozidla 242 221 (v Maloměřicích) a 242 274 (v Olpas). Delší dobu rovněž nejezdí lokomotivy 242 227 a 242 238.

Flotilu „panťáků“ posílila souprava 560 025 – 560 026 (s vloženými vozy), kterou nyní čeká uvedení do provozu s cestujícími, zatím se bude souprava oživovat. Motorové lokomotivy posílil „brejlovec“ 754 012, který je již nějaký ten pátek po opravě MH v České Třebové, jeho brněnský kolega 750 308 opravou právě prochází. Po opravě rovněž vyjel vůz Bmx 050 035, poslední březový týden byl odstaven a počátkem dubna do KOS odešel na rekonstrukci vůz 053 082 (budoucí číslo 054 256), dalším adeptem na tuto rekonstrukci se nejspíše stává vůz 053 070 (budoucí 054 246).

Ve středu 25.4.2007 se na svou cestu z Brna – Maloměřic vydal konvoj vozů 363 163 + nehodový vůz + Albatros + Všudybylka + 771 069 + 230 050 a 850 008 směr Chomutov. Až na „Eso“ a pracovní vůz DKV Brno, budou mít tato vozidla v Chomutově své nové bydliště.K onvoj se z Brna vydal brzy ráno, avšak do svého nového působiště dorazil až týž den večer.

K fyzické likvidaci do České Třebové byly minulý týden předány násilně poškozené lokomotivy 230 017 a 230 080. Do České Třebové s "laminátkami" rovněž odjela vyřazená lokomotiva 751 142, která byla v Brně-Maloměřicích pouze (asi 2 měsíce) deponována, po získání některých užitečných dílů pak chátrala na odstavné koleji. Na kolejích smrti v Maloměřicích dále stojí vozy 230 019, 230 031, 230 047, 230 048, 230 058, 230 067, 230 090, 230 092 a 230 095. V Maloměřicích se dále nacházejí tyto zrušené „motoráky“:830 093 a 830 098. Vozy nejspíše také skončí za branami kovošrotu. Vůz 830 018 je určen pro historické účely a nyní prochází opravou interiéru, vůz 830 084 čeká v Maloměřicích na odprodej soukromníkovi.Autogen také zřejmě nemine „hektora“ 721 156-8, který čeká v Maloměřicích již pěknou řádku měsíců na svou poslední cestu. Lokomotiva 721 156 měla to štěstí, že ji nezasáhla vlna likvidací motorových lokomotiv, která proběhla koncem roku 2006. Tehdy bylo zlikvidováno několik „čmeláků“, například vůz 770 017, dále pak 771 043, 771 066, 771 124, hned v lednu 2007 následovaly vozy 771 068 a 771 070, společně s lokomotivou 771 180, která pocházela z Veselí nad Moravou. V lednu 2007 byla na jihu Moravy nejspíše definitivně uzavřena dlouhá éra těžkých, šestinápravových motorových lokomotiv, které provozovaly ČD. Malou vyjímkou byl „čmelák“ 771 069, viz výše.

V Brně-Horních Heršpicích je již přes měsíc odstaven (bohužel na vyřazení) také jeden unikátní vůz - A150- 50 54 19-80 001-4 z roku 1967. Je to první vyrobený vůz svého typu, ovšem DKV Brno se zřejmě snaží dle svých možností odstavovat a následně vyřazovat osobní vozy s odporovým topením (A150, AB350, B250, Bg). V Brně tak asi brzy skončí éra rychlíkových vozů s odporovým topením a zelenou koženkou. Na svůj další osud (nejspíše na šrotaci) čeká v Heršpicích vůz 850 048-0. Vůz 850 032-4 nečeká likvidace, zřejmě se dočká nového motoru a poté se opět podívá na trať. Vůz stojí více jak půl roku, ovšem závady motorů u řady 850 jsou stále častější, zřejmě to definitivně vyřeší nějaká náhrada, protože už se nikomu nechce dávat peníze do starého motoráku, který s motorem povětšinou vydrží tak maximálně rok a poté se opět rozjede celá řádka závad.

A ještě jedna aktualitka: řídicí vůz 954 008 „Tonička“ brzy posílí své kolegy, resp. kolegyně 954 v Brně. Po Aloisovi, Zdeňce a Markétce je to čtvrtý vůz řady 954 v DKV Brno, PJ Horní Heršpice. V Brně se nachází od 27.4.2007, od 29.4.2007 je v pravidelném provozu s cestujícími.

zdroj: vlastní pozorování, uživatel TOMT (doplnění čísel odstavených vozidel řady 230)


RIS Poslat mail autorovi | 30.4.2007 (23:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus ČR Jihomoravský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer RIS  mail  
01.05.2007 (9:06)  
TOMT: jinak těma číslama jsem si také nebyl moc jistý, ikdyž jsem je víceméně věděl, nechci zde šířit nepřesnosti, bludy apod., vlastní pozorování má totiž vždy riziko nějaké chybky či nepřesnosti.
Registrierter Benutzer hynďa 
01.05.2007 (9:05)  
Ten Akbatros je ten brněnskej 498.1 že jo? A ta všudybylka už taky dojezdila? To je špatný!
Registrierter Benutzer RIS  mail  
01.05.2007 (9:03)  
TOMT: díky za upřesnění, já to kdyžtak doplním, psal jsem o koleji smrti v Majlontě "pod lávkou",tak ještě jednou dík, vím, že jich stojí mnohem víc....
01.05.2007 (8:47)  
Doufam ze aspon nejake upravy interieru se postupne docka vetsina Bmx...Je to zvlastni kdyz jede hezka 854 a za nim 2 hnusne Bmx...
Registrierter Benutzer TOMT  mail  
01.05.2007 (8:33)  
RIS: To eso natom konvoji nebylo 363.117 ale 363.163.Proč píšeš o třech laminech (230.031,048 a 090) čekající kovo.Vždyť na kovo čeká v majlontě mnohem víc lamin,konkrétně 230.019,031,047,048,058,067,090,092 a 095.
01.05.2007 (7:23)  
Tak to je moc zajimava zprava. Ted presne vim co se asi stane s laminatkama, ktere jsem chodival pozorovat do Sázavy jak tam projizdeji:-( Jinak toho brejlovce 754 012 jsem s Preclou videli v Tisnove na Sp 1676 a byl nadhernej. JInak pevne verim ze obe 263 se brzy vrati do provozu (drzim jim palce).
Registrierter Benutzer Precla 
01.05.2007 (2:45)  
To teda koukám jakej soupisek smrti :( .. Je mi líto těch laminátek, padaj jak nanějaké zabijačce, skoro se bojím, aby tu za 10 let nějaká byla s rychlostí jakou se rozpadají. A ty 242, s polovinou sem jel na os.. Škoda, že nikde není datum, kdy by se měla 263-001 "Máša" vrátit do provozu..
Registrierter Benutzer happy 
30.04.2007 (23:43)  
super přehled :)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko