..: České dráhy si nechají opravit vyřazené slovenské vagony :..

Ilustrační obrázekPraha - Na Slovensku čeká přípojné vagony k motorovým lokomotivám zrušení, ale v ČR budou ještě 20 let jezdit. ČD nakoupily od slovenských železnic asi 10 osobních vagonů řady 053, které projdou kompletní přestavbou a mají jezdit především na motorových rychlících a spěšných vlacích. "Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," objasňuje ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. Přestavbu dělají pro ČD Krnovské opravny a strojírny, práce na každém voze zaberou nejméně 3 měsíce.

"Z původního vozu zůstane jenom skříň, ale i ta se upravuje. Náklady na rekonstrukci se pohybují kolem 8 milionů korun," uvádí ředitel opraven Petr Bezruč. S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák. Podle něj se zatím ČD na Slovensku po dalších vyřazených vozech poohlížet nebudou. Krnovské opravny rekonstruují také tramvaje a nákladní vozy. "Loňské tržby přesáhly 400 milionů korun, zisk by měl být kolem 10 milionů," říká Bezruč. Větší záležitostí je rekonstrukce motorových souprav (řady 810 a 010) na soupravy RegioNova. Po ČR jezdí už přes 20 dvouvozových souprav a v letošním roce začíná firma Pars Nova pro ČD dodávat také třívozové soupravy RegioNova. "Letos jich bude asi 7 a budou jezdit v Libereckém a Jihomoravském kraji," potvrzuje Novák.

zdroj: Novinky a Pars Nova


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sova 
06.05.2007 (11:40)  
Paňula:
Teď se díval zas můj taťka:-)
Na Sp 1641 je řazení 2x050 a v sobotu ještě navíc 2x010
V jiných udajích má zas v tu sobotu jen 842+2x010
no a v řazení tady na zelpage se zas tvrdí něco jiného:D
http://www.zelpage.cz/razeni.php?vlak=1641&sprava=cd&zeme=cr
Takže kdo ví co to bylo...
registrovaný uživatel Sova 
06.05.2007 (11:30)  
Paňula
No nevim,jen jsem říkal že to byla možnost:-)
Protože 053(nebo 054)a 042 je navenek skoro(cca na 99,9%) stejné:-)
registrovaný uživatel PZ 
06.05.2007 (11:22)  
VB: Že by kvůli topení?
registrovaný uživatel mira 
06.05.2007 (11:18)  
Mě akorát nesedí nějak ten počet, já jsem v Olmiku na nákladním nádraží viděl15x053 a ještě 3x 050. Tak nevim proč se tu píše o 10. Jinak v současné situaci je lepší zrekonstruovat třeba 30 053 než koupit jenom 10 nových vozů.
06.05.2007 (11:07)  
Ty 054 jsou dělaný taky blbě to má jen nový lak,lino,záchod,vrata a možná okna ale pro cestujícího sedačky stejný jako v 053.Měli by rekonstruovat na 056 tam jsou sedačky jako v 854 velmi pohodlný.Prostě na R ve složení 854+054 stále bude vetěí komfort v 854 díky sedačkám.Vyjma ty jako historický.A bude jezdit stejně plná 854 a vleky poloprázdný.
Jo a nevim co by byl za problém předělat Bt a Bdt na styl Bp.Dobré a levné.
registrovaný uživatel SC Pendolino  mail  
06.05.2007 (10:53)  
Chlapi: Vozy řady 054 jezdí už několik měsíců...
06.05.2007 (10:17)  
Sova:
Když se na to táta díval na ranním obratu tak to byly 054.
06.05.2007 (10:03)  
Já s tím souhlasím s opravenim tajtěch vozů, páč furt lepší když budou +- 10 let běhat, než rovnou do šrotu, navíc ty pořizovací náklady jsou nižší než nakoupit vagony nove, a je mi srdečně jedno odkud to nakoupime...klidně z Albánie...když by se dají do kupy, at těch várek daj tak 5. Jo jasně, určitě i 810 by se mohly předělat na 812, pro mě lepší jak regionovy.
registrovaný uživatel Sova 
06.05.2007 (9:32)  
Paňula napsal:
Tak na to, že je to newska je trochu pozdě. Včera už 054 jely na Sp 1641.
http://panula.rajce.idnes.cz/Sp_1641/

No podle řazení(že to táhne 842 a že jsou jenom dva) a nátěr soupravy by to mohly být i vozy řady 042(experimentální rekonstrukce z 053 za použití vzduchového odpružení,rekonstruovány pouze 2 vozy)
Pro ty co mají knížní atlas vozidel 2003 Motorové vozy a jednotky ČD a ZSSK ať si nalistují stranu 178 a nahoře mají fotku SP1645 "Radhošť" ve složení 842.019+042.001+042.002:-)
06.05.2007 (8:32)  
Pokud nějaké 810 zbudou, tak projdou jen částečnou reko ... výměna koženky za semiš a protiskluzová podlaha. A možná i "něco navíc", ale o tom pochybuju, že budou "navíc" peníze.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko