..: České dráhy si nechají opravit vyřazené slovenské vagony :..

Ilustrační obrázekPraha - Na Slovensku čeká přípojné vagony k motorovým lokomotivám zrušení, ale v ČR budou ještě 20 let jezdit. ČD nakoupily od slovenských železnic asi 10 osobních vagonů řady 053, které projdou kompletní přestavbou a mají jezdit především na motorových rychlících a spěšných vlacích. "Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," objasňuje ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák. Přestavbu dělají pro ČD Krnovské opravny a strojírny, práce na každém voze zaberou nejméně 3 měsíce.

"Z původního vozu zůstane jenom skříň, ale i ta se upravuje. Náklady na rekonstrukci se pohybují kolem 8 milionů korun," uvádí ředitel opraven Petr Bezruč. S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák. Podle něj se zatím ČD na Slovensku po dalších vyřazených vozech poohlížet nebudou. Krnovské opravny rekonstruují také tramvaje a nákladní vozy. "Loňské tržby přesáhly 400 milionů korun, zisk by měl být kolem 10 milionů," říká Bezruč. Větší záležitostí je rekonstrukce motorových souprav (řady 810 a 010) na soupravy RegioNova. Po ČR jezdí už přes 20 dvouvozových souprav a v letošním roce začíná firma Pars Nova pro ČD dodávat také třívozové soupravy RegioNova. "Letos jich bude asi 7 a budou jezdit v Libereckém a Jihomoravském kraji," potvrzuje Novák.

zdroj: Novinky a Pars Nova


Adys Poslat mail autorovi | 5.5.2007 (18:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
06.05.2007 (0:29)  
to Vrban na 812 tedy rozhodně předělávat 810 nebudou. Když je předělají ,tak na 814.
06.05.2007 (0:13)  
Vrbam:
Tak o tom si můžeme nechat jen zdát.
Jo k tomu mojemu. Tady ty předělané 054 jeli snad poprvé tak proto jsem si to myslel...
registrovaný uživatel vrbam 
05.05.2007 (23:25)  
Jsem zvedav jestli ty zbyle 810tky aspon zrekonstruji na radu 812.
05.05.2007 (23:07)  
Opět promluvil velký znalec železnice Venca Bergán. Ty český 053 se už dávno dělají v Krnově. Stačí jen si pořádně přečíst celý článek viz toto S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. To jako myslíš ,že když je teď nakoupili tak je ihned předělali a už jezdí?
05.05.2007 (22:52)  
Ano vážená šotoušská obec je to tady.ČD je moderní vyspělá mezinárodní železniční správa tento krok umožní ČD zařadit se mezi železnice Albánie apod.nákup vozů ze second handu.Rozdíl je v tom že Albánie ty vozy nakupovala aspon od rakušáků a němců.
Podle mě by bylo lepší nakoupit 15-20 let starý Bt od DB než šrot od slováků.Pro Evropu skvělá zpráva popelnice Evropy je v Česku.
Já jsem proti tomu kroku stačilo by zrekonstruovat naše 053 a nakupovat nový vozy typu Bp, Bt, Bdt atd.Cena za vozy by nebyla tak hrozná vysoká jako za Bmz na ty osobáky po regionálkách.Vagonka přeci zvládne vyrobit nové Bt né!
05.05.2007 (22:47)  
To nevadí, aspoň pro představu...
dopisovatel nebo člen ŽP Adam  mail  
05.05.2007 (22:28)  
Páňula: Tak na to, jaký tón používáš, máš celkem ubohé informace. :-D Kdo říká, že z těch slovenských vozů budou PRVNÍ vozy 054 a že už nějaké dávno neexistují?

Viz: "S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák."
05.05.2007 (22:19)  
Tak na to, že je to newska je trochu pozdě. Včera už 054 jely na Sp 1641.
http://panula.rajce.idnes.cz/Sp_1641/
05.05.2007 (22:11)  
ad Semík : to je něco jako kvalifikovaný odhad vycházející z ceny vozu, který je pro ČD reálně dodáván. V tomhle případě Bmz … po "očistění" od některých komponentů … (klimatizace, uzavřený okruh WC atd …);
velkoprostorý vůz typu 053 / Bt / Bdt z tohoto pohledu může příjít nejvíce na nějakých 30 milionů.
Zajímavá je, že vozy 053 jsou vyrobeny kolem let 1969-1970 a ČD krmí Kovošrot vozy řady A / B… mnohem mladšími … pak se nelze divit, že ČD vozy nemají …
05.05.2007 (21:45)  
nesouhlasím. vozů pro rekonstrukci u nás jezdí dost. chtělo by to začít s rekonstrukcemi béček na bee ve velkém pro rychlíky
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko