Praha - Na Slovensku čeká přípojné vagony k motorovým lokomotivám zrušení, ale v ČR budou ještě 20 let jezdit. ČD nakoupily od slovenských železnic asi 10 osobních vagonů řady 053, které projdou kompletní přestavbou a mají jezdit především na motorových rychlících a spěšných vlacích.
"Náklady na nákup a modernizaci jednoho vozu jsou ve srovnání s pořízením nového vozu zhruba třetinové," objasňuje ředitel odboru kolejových vozidel Rostislav Novák.
Přestavbu dělají pro ČD Krnovské opravny a strojírny, práce na každém voze zaberou nejméně 3 měsíce.
"Z původního vozu zůstane jenom skříň, ale i ta se upravuje. Náklady na rekonstrukci se pohybují kolem 8 milionů korun," uvádí ředitel opraven Petr Bezruč. S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák. Podle něj se zatím ČD na Slovensku po dalších vyřazených vozech poohlížet nebudou. Krnovské opravny rekonstruují také tramvaje a nákladní vozy. "Loňské tržby přesáhly 400 milionů korun, zisk by měl být kolem 10 milionů," říká Bezruč. Větší záležitostí je rekonstrukce motorových souprav (řady 810 a 010) na soupravy RegioNova. Po ČR jezdí už přes 20 dvouvozových souprav a v letošním roce začíná firma Pars Nova pro ČD dodávat také třívozové soupravy RegioNova. "Letos jich bude asi 7 a budou jezdit v Libereckém a Jihomoravském kraji," potvrzuje Novák.
zdroj: Novinky a Pars Nova
| 5.5.2007 (18:00)
Tak o tom si můžeme nechat jen zdát.
Jo k tomu mojemu. Tady ty předělané 054 jeli snad poprvé tak proto jsem si to myslel...
Podle mě by bylo lepší nakoupit 15-20 let starý Bt od DB než šrot od slováků.Pro Evropu skvělá zpráva popelnice Evropy je v Česku.
Já jsem proti tomu kroku stačilo by zrekonstruovat naše 053 a nakupovat nový vozy typu Bp, Bt, Bdt atd.Cena za vozy by nebyla tak hrozná vysoká jako za Bmz na ty osobáky po regionálkách.Vagonka přeci zvládne vyrobit nové Bt né!
Viz: "S opravenými vagony z Krnova se mohou cestující setkat v okolí Prahy, Brna a Plzně. "Současná várka je ale prvním nákupem ze Slovenska," říká Novák."
http://panula.rajce.idnes.cz/Sp_1641/
velkoprostorý vůz typu 053 / Bt / Bdt z tohoto pohledu může příjít nejvíce na nějakých 30 milionů.
Zajímavá je, že vozy 053 jsou vyrobeny kolem let 1969-1970 a ČD krmí Kovošrot vozy řady A / B… mnohem mladšími … pak se nelze divit, že ČD vozy nemají …
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










