Praha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.
Modernizace ve fázích
1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.
Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.
Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště RuzyněDélka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.
2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)
Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.
Mezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.
Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.
zdroj: Magistrát hl. m. Prahy

Tramvaj Řepy - Anděl 20 minut.
Bus Řepy - Zličín 8 minut, metro Zličín - Anděl 20 minut.
nez dolovat dlouhy acko, to uz by snad (jen kvuli letisti), bylo lepsi tam dokopat tunel becka ze zlicina - bez dalsich zastavek urcite levnejsi (i kdyz pak cesta z letiste do centra prijde na nejakych 40 minut, i kdyz bez prestupovani)
Ja osobne jsem pro rychlodrahu, protoze z meho hlediska je mnohem realnejsi jeji vystavba a zprovozneni nez u metra. Usek metra IV.C2 z Ladvi do Letnan dlouhy 4,6 km s 3 stanicemi se stavi od roku 2004 a ma byt zprovoznen v roce 2008. Mesto si po celou dobu stezuje ze nema penize a stat neprispiva, tak opravdu nevim kde chteji sehnat penize na prodlouzeni, ktere je skoro stejne tak dlouhe jako cela existujci cast trasy A, zvlaste pokud pri tom planuji soucasnou vystavbu linky D a za velky penize stavi vnitrni mestsky okruh. To metro by totiz realisticky dojelo na letiste tak za 20 let, jestli vubec. Nejlepsim resenim by podle me bylo vest rychlodrahu na letiste a do Kladna a linku A postupne na Motol a dale pres Repy do Zlicina na konecnou linky B. Lidem by to prineslo vyrazne vice i tem na Praze 6.
Musíte se podívat odkud se sypou :-( Neříkám, že Vámi zmiňované trasy nejsou důležité, ale Váš příspěvek mi přijde ve stylu a zas se bude stavět v té z.....é Praze.
Takže Až Hradec Králové, Liberec, Česká Lípa a další města a jejich startegičtí partneři najdou chuť a dostatek peněz na modernizaci tratě tak se určitě postaví
Jen tak pro orientaci:
Linka bus 180 - interval ve špičce 5 minut (mimo 10 - 15) -Sídliště Řepy - Motol - Kafkova - jízdní doba 22 minut, z Řep v prázdném autobuse (obyvatele nastupující na Hlušičkové pominu)
A teď jízda na metro:
Bus 164 - z Řep na Bílou horu - interval ve špičce 10-15 (v sedle 30 minut) - jízdní doba 8 minut + Metro přestup cca 5 minut + jízdní doba cca 8 minut a jsme na 21 minutách. K tomu plná 164 a narvané METRO s kuframa z Ruzyně. Takže výhoda pro občany Řep VELMI MIZIVÁ
Dispatcher: Ad A a Řepy: Vzhledem k tomu, že zastávka Bíla hora se bude dotýkat katastrálního území Řepy, tak jim to myslím pomůže. A Karlovarská zas tak ucpaná není. Ale to je jedno.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











