..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
10.05.2007 (12:41)  
Když tu milos nakousnul ten Anděl.

Tramvaj Řepy - Anděl 20 minut.
Bus Řepy - Zličín 8 minut, metro Zličín - Anděl 20 minut.
Registrierter Benutzer milos  mail  
10.05.2007 (0:13)  
add Repy: repak nejsem, ale jses tam odsud bud za chvilku busem na kulataku, nebo tramvaji na andelu. oboje podle me kapacitne celkem dostacuje. a hlavne rychlostne! ta tramvaj je tam mozna driv nez metro z vedlejsiho zlicina.

nez dolovat dlouhy acko, to uz by snad (jen kvuli letisti), bylo lepsi tam dokopat tunel becka ze zlicina - bez dalsich zastavek urcite levnejsi (i kdyz pak cesta z letiste do centra prijde na nejakych 40 minut, i kdyz bez prestupovani)
Registrierter Benutzer ANKU 
09.05.2007 (23:48)  
Jeste k tomu proc je radnice na P6 proti rychlodraze a pro metro. Ona totiz panuje obava, ze pokud by se postavila rychlodraha, tak uz se nikdy nepostavi metro. A oni to metro strasne chtej, protze je to super volebni tahak. Takze se tady hraje na to, ze se rozestavi A do Motola a soucasne SZDC zmodernizuje bustehradku na rychlodrahu a budeme mit oboji. Na prodlouzeni A dale na letiste se pak proste zapomene.
Registrierter Benutzer ANKU 
09.05.2007 (23:44)  
A je tady zase metro x rychlodraha, jako donedavna na Praze 6 bydlici uz jsem si techto diskusi vyslech az dost.
Ja osobne jsem pro rychlodrahu, protoze z meho hlediska je mnohem realnejsi jeji vystavba a zprovozneni nez u metra. Usek metra IV.C2 z Ladvi do Letnan dlouhy 4,6 km s 3 stanicemi se stavi od roku 2004 a ma byt zprovoznen v roce 2008. Mesto si po celou dobu stezuje ze nema penize a stat neprispiva, tak opravdu nevim kde chteji sehnat penize na prodlouzeni, ktere je skoro stejne tak dlouhe jako cela existujci cast trasy A, zvlaste pokud pri tom planuji soucasnou vystavbu linky D a za velky penize stavi vnitrni mestsky okruh. To metro by totiz realisticky dojelo na letiste tak za 20 let, jestli vubec. Nejlepsim resenim by podle me bylo vest rychlodrahu na letiste a do Kladna a linku A postupne na Motol a dale pres Repy do Zlicina na konecnou linky B. Lidem by to prineslo vyrazne vice i tem na Praze 6.
09.05.2007 (22:38)  
To tgw:
Musíte se podívat odkud se sypou :-( Neříkám, že Vámi zmiňované trasy nejsou důležité, ale Váš příspěvek mi přijde ve stylu a zas se bude stavět v té z.....é Praze.

Takže Až Hradec Králové, Liberec, Česká Lípa a další města a jejich startegičtí partneři najdou chuť a dostatek peněz na modernizaci tratě tak se určitě postaví
Registrierter Benutzer tgw 
09.05.2007 (21:09)  
A kdy se svezu vlakovým spojením ,které bude rychlé z Hradce Králové do Liberce či Z Prahy do Liberce?Bude to ještě do roku 2050?
09.05.2007 (18:54)  
No zlepšení dostupnosti to bude pro hrstku (cca 2500) lidí z celkového počtu 27000 lidí bydlících v Řepích. A to ještě počítám všechny rodinné domy. Z toho lze usoudit, že to pro Řepy moc velké zlepšení nebude.

Jen tak pro orientaci:
Linka bus 180 - interval ve špičce 5 minut (mimo 10 - 15) -Sídliště Řepy - Motol - Kafkova - jízdní doba 22 minut, z Řep v prázdném autobuse (obyvatele nastupující na Hlušičkové pominu)

A teď jízda na metro:
Bus 164 - z Řep na Bílou horu - interval ve špičce 10-15 (v sedle 30 minut) - jízdní doba 8 minut + Metro přestup cca 5 minut + jízdní doba cca 8 minut a jsme na 21 minutách. K tomu plná 164 a narvané METRO s kuframa z Ruzyně. Takže výhoda pro občany Řep VELMI MIZIVÁ
Registrierter Benutzer Redispero  mail  
09.05.2007 (18:01)  
Ad populismus zastupitelů Prahy 6, jak tu padá často: Co je na tom divnýho, že hájí zájmy Prahy 6? Že chce takovou dopravou, která pomůže taky desetisícům lidem v Praze 6, a ne jen tisícům co jedou na letiště a na Kladno? A lidi nejsou zas tak blbý a zmanipulovaní. Oni by taky radši něco, co pomůže jim, než co jim prosviští pod okny.
Dispatcher: Ad A a Řepy: Vzhledem k tomu, že zastávka Bíla hora se bude dotýkat katastrálního území Řepy, tak jim to myslím pomůže. A Karlovarská zas tak ucpaná není. Ale to je jedno.
09.05.2007 (15:45)  
Je potřeba tvrdě do nich. Šestka teď má hodně problémů v dopravě : Metro A, rychlodráha, příprava reko Evropské, Břevnovská radiála, když se to šikovně skloubí rychlodráha může zvítězit :-)
Registrierter Benutzer milos  mail  
09.05.2007 (15:43)  
tomo: mluvis mi z duse... uz vcera jsem tu nekomu vysvetloval, ze uz pres deset let projektu brani predevsim populiste z prahy 6. a Bem je ted na radnici...
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko