..: Rychlodráha na letiště dle Magistrátu hl. m. Prahy :..

Ilustrační obrázekPraha - V květnu se mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy objevily informace o projektu rychlodráhy Praha – letiště Ruzyně – Kladno, známé jako projekt PRaK. Vizualizace jsou uvedeny na stránkách Magistrátu hlavního města Prahy. Cílem projektu je napojení letiště Ruzyně a města Kladna na hl. m. Prahu příměstskou a městskou železniční dopravou odpovídající standardu západoevropských měst a letišť.

Modernizace ve fázích

1. fáze modernizace (Praha Masarykovo nádraží – Praha Ruzyně)

Délka trasy I. etapy z Masarykova nádraží na letiště Ruzyně činí 20,3 km a návrhová rychlost je 80 km/h. Trasa rychlodráhy by měla zachovávat současnou trať z Prahy Masarykova nádraží, přes Bubny, Dejvice do Ruzyně, kde bude napojena nová trať od letiště. Trať rychlodráhy bude dvojkolejná a elektrifikovaná.

Ve Stromovce vyrostou 2 nové tunely, kterými rychlodráha povede. Navazující část, včetně stanice Dejvice, bude řešena také podpovrchově. Mezi stanicemi Praha Dejvice – Praha Ruzyně bude vedena prakticky po současné jednokolejné trati s drobnými úpravami.

Úsek Praha Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně - letiště Ruzyně
Délka tratě... 20,3km
Navrhovaná rychlost... 80km/h
Počet zastávek... 9
Odhadovaná délka... 26,5 min.

2. fáze modernizace (Praha Ruzyně – Kladno)

Pro II. etapu, která zahrnuje Modernizaci traťového úseku železniční stanice Praha, Ruzyně – Kladno, je doposud zpracována a projednána Územně technická studie. Tato studie vymezila základní technické požadavky vztahující se k dokumentaci pro územní rozhodnutí této etapy a v roce 2003 byly pořízeny podklady pro zpracování dokumentace územního řízení II. etapy.

Ilustrační obrázekMezi základní technické požadavky pro dokumentaci územního rozhodnutí II. etapy patří zdvojkolejnění trati mezi stanicemi Praha-Ruzyně a Kladno, elektrizace trati stejnosměrnou trakcí 3 kV, vybavení trati moderním zabezpečovacím zařízením 3. kategorie, doplněným o evropský systém vlakového zabezpečovače (ETCS), úpravu směrových poměrů na rychlost 100 km/h, v odůvodněných případech snížené na 80 km/h, v ucelených úsecích, kde je možno tuto rychlost využít na 120 km/h, peronizaci nebo poloperonizaci stanic.

Úsek Praha Ruzyně - Kladno město
Délka tratě... přibližně 20 km
Navrhovaná rychlost... 10-120 km/h
Počet zastávek... bude upřesněno
Odhadovaná délka... přibližně 15 min.

Mezi rozvojovými projekty Magistrátu hlavního města Prahy bylo také zveřejněno prodloužení trasy metra A směrem k Ruzyni.

zdroj: Magistrát hl. m. Prahy


CSPSV | 8.5.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Precla 
08.05.2007 (13:08)  
Až se to všechno vyprojektuje a připraví ke stavbě, budu už dávno mrtvej jak znám rychslot stavem v čr..
registrovaný uživatel Qaws 
08.05.2007 (13:00)  
A není to trošku moc, rychlodráha i metro? Nestačil by z ekonomického hlediska jen jeden z těch projektů? (Já teda preferuji RD=))
registrovaný uživatel vrbam 
08.05.2007 (12:41)  
crash151: konkrétně cca 50 let, uvažovalo se o rychlostní komunikaci co teď končí prozatím u Pavlova a s tím i s želeniční rychlodráhou
08.05.2007 (12:27)  
Ten link mi nefunguje. Nějaká mapka by nebyla ? Neznám moc tuhle trať, tak nevím jaký přínos budou mít ty tunely.
08.05.2007 (12:26)  
Těch projektů už bylo, sice nevim v jakym stádiu konkrétnosti, ale zatim to tam vypadá tak jak to vypadá, mluví se o tom už X let, zpracovalo se X studií, tak doufejme že tohle nebude jenom jedna z dalších která skončí v šuplíku
08.05.2007 (12:25)  
Rychlodráha mi bude na prd,když bude končit na KL.Městě!!!
To je poprvé,co čtu,že nemá končit na Ostrovci.
registrovaný uživatel lwq  mail  
08.05.2007 (12:18)  
Ale aby se neco mohlo stat musi byt nejprve projekt,ne ? ;-)
registrovaný uživatel Semík  mail  
08.05.2007 (12:04)  
Bohužel jsou to zatím jen projekty.
  1 ... 6 7 8 9 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko