..: Lokomotiva smetla hořící tahač uvízlý na přejezdu :..

EC 120 Košičan přijíždí dne 7.5.2007 do žst. Valašské Meziříčí (zpoždění 7 minut)Jablůnka na Vsetínsku - Hořící tahač uvízl včera po půlnoci na přejezdu v Jablůnce na Vsetínsku. Když oheň likvidovali hasiči, narazila do vozu lokomotiva. Před přijíždějící lokomotivou stačili hasiči přejezd včas opustit. Jako první přijel na místo požárů rychlý zásahový vůz hasičů ze Vsetína. Po několika minutách hašení se ale ozval známý zvuk světelného výstražného zařízení přejezdu a spustily se závory. Velitel zásahu okamžitě přikázal ukončit hašení a urychleně opustit prostor přejezdu i se zásahovým vozem.

Za chvíli přijela lokomotiva, která čelně narazila do boku zadní části hořícího tahače. Náraz lokomotivy odhodil nákladní tahač až do prostoru druhé koleje. Lokomotivě se podařilo zastavit až po dalších sto metrech. Při požáru a nehodě nebyl nikdo zraněn. Pouze strojvedoucí utrpěl lehký šok. Hasiči se po srážce lokomotivy s tahačem vrátili zpět do kolejiště a požár uhasili. Podařilo se jim zabránit dalšímu rozšíření požáru na zadní nápravu vozu a na nádrže s palivem.

zdroj: iDnes

Doplněno 7.5.2007, 17:00 - Vyjádření Drážní inspekce

Jak sdělil mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar, dosavadní průběh šetření ukazuje, že se nehodě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, ke střetnutí vůbec nemuselo dojít. Hasičský záchranný sbor Zlínského kraje informaci o uvízlém kamionu na železničním přejezdu ohlásil včas a zcela korektně, v přenosu a vyhodnocení informací selhaly pravděpodobně až České dráhy, které dopravu na trati mezi Valašským Meziříčím a Vsetínem přes opakovanou urgenci hasičů nedokázaly zastavit ani deset minut od ohlášení.

zdroj: www.dicr.cz

Doplněno 7.5.2007, 23:30 - Stanovisko Českých drah k noční nehodě u Valašského Meziříčí (celé znění)

EC 120 Košičan dne 7.5.2007 nedaleko VsetínaDnes v noci (7.5.2007) došlo cca v 0:11 hodin ke střetu lokomotivy s hořícím kamionem na trati v úseku Valašské Meziříčí – Jablůnka. V současnosti sestavují vyšetřovatelé podrobný časový snímek sledu událostí a vše je předmětem vyšetřování. Postup ze strany ČD – kroky jako je vypnutí proudu v trakčním vedení a vyhlášení tzv. generální stop (situace, kdy jsou všechny vlaky na trati pomocí radiového signálu okamžitě zastaveny) jsou standardními postupy v takových situacích. I při vypnutém proudu v trakčním vedení lze vlak bezpečně zastavit. České dráhy s veškerou vážností tuto nehodu šetří, standardním krokem při vyšetřování je také to, že výpravčí ze stanice Jablůnka a Valašské Meziříčí byli ještě v noci postaveni mimo službu. Součástí vyšetřování je samozřejmě i zjišťování případné spoluzodpovědnosti zaměstnanců ČD. Další informace poskytnou České dráhy hned, jak vyšetřování přinese další poznatky.

zdroj: České dráhy

Doplněno 7.5.2007, 23:40 - Novinky.cz

Server Novinky.cz uvádí, že doprava mezi Vsetínem a Valašským Meziříčím byla jak na silnice, tak na železnici po nehodě znemožněna. Ve 2:15 hod. byla obnovena silniční a o čtvrt hodiny později i železniční doprava. Celkové škody přesáhnou podle předběžných informací jeden milión korun. Tahač je celý zdemolovaný, na lokomotivě předběžně vznikla škoda asi za 150.000 korun. Podle fotografií by se mělo jednat o lokomotivu 163 004-5.

zdroj: Novinky.cz


Mates | 8.5.2007 (18:06)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   
10.05.2007 (19:08)  
Poborskiii dík za informaci. To do tohoto případu vznáší uplně nové světlo.
10.05.2007 (18:52)  
Mluvčí hasičů opravil svoji verzi o průběhu zásahu:
http://www.hzszlk.eu/aktuality7/0705/142.htm
registrovaný uživatel Rail_user  mail  
10.05.2007 (13:29)  
To Dispatcher: Ano přesně tak úplně všechny hovory z běžných telefonů zaznamenávány nejsou, před tím jsem se vyjádřil trochu nepřesně. Kdyby se měl zaznamenávat hovor z každého přístroje...-). Krabice s nápisem T jsou u řady zařízení, např. i návěstidel atd., ty bych, ale nechal výhradně pro oprávněné pracovníky...
10.05.2007 (13:05)  
To rail_user: U těch kecátek ty záznamy beru. Já myslel telefony jako celkově a tam to zdaleka není pravda, že by každý hovor byl zaznamenáván.

Ale jak jsem psal dříve, telefon už přejezdu je (respektive měl být), jenom se o tom neví, ale kecafon se mi zdá i lepší.
registrovaný uživatel Rail_user  mail  
10.05.2007 (12:48)  
To Dispatcher: Trošku bych stebou polemizoval o záznamu hovorů. Tato zařízení se projektují a provozují tak, že záznam komunikace se ukládá vždy - pracuji v oboru, tak o tom s prominutím něco málo vím-)).Řešení je samozřejmně spousta, ale v nouzi a ve stresu ne každý přečte správně např. číslo přejezdu - mimochodem když to může být u mostů (silničních) mohlo by to být i u přejezdů. Velkou roli v těchto případech také hraje intuice strojvedoucího - vypadne mi napětí v troleji- aha může se něco dít, před sebou mám na trati přejezd nebo most nebo tunel, pojedu tak, abych mohl případně zastavit.... a kdybych měl čím se spolehlivě dovolat "někam" pokusím se zjistit co se děje...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
10.05.2007 (12:44)  
s poukazem na dříve mnou diskutovaná rizika pro firmu (ČD) a její zaměstnance doporučuji upravit vazby/vzathy tak, aby vnější komunikace s "operačními" šla pouze a jenom přes pracoviště, která mají záznamová zařízení (= dipečerská, nadřazená). Prostě omezit redundanci (vnějších) kanálů.

Jinak "kecafon" u šraněk jeví se mi OK.
registrovaný uživatel Rail_user  mail  
10.05.2007 (12:36)  
To Sharky33: Abych to upřesnil v těch výtazích je "kecafon" s aktivačním tlačítkem ve velmi odolném provedení - vandalové řádí i zde a ke komunikaci používá telefon. linky. Nejen u nás v 8 patrovém panelovém domě to je - výrobce OTIS, ale i v ostatních výtazích vyráběných od r. 2000. Bohužel máš pravdu, že vandalismus udělá své, ale jak jsem psal jsou i velmi odolná provedení,
To M: No nemyslím, že je to úplně zbytečné, Ten telefon ("kecafon") u přejezdu by měl nějakou identifikaci, tudíž je pak zřejmé odkud se volá. Bohužel zneužití se zcela nevyhneme, ale myslím, že je lepší 2x "blbě zastavit" než jednou jet dál v případě nestatndardní situace. Další věcí je pak komunikace s posádkou vlaku a se strojvedoucím, ale na elektrifik. trati máme např. trakční vedení a sloupy by unesly i tecnlologii pro radiové spojení ( anténní smyčky atd.)
10.05.2007 (12:29)  
To rail_user:
A zneužívání? Každý hovor je jak známo zaznamenán...
OMYL. To jsou jenom kecy v kleci, ze Železničáře apod.
Je spousta stanic a telefonů, kde žádný hovor zaznamenáván není a tam by byl problém.
Jinak pro ty co to nepochopili, to by nebyl klasický telefon, ale jakýsi komunikátor se zaměstnancem, který má dohled. Ale telefon jako takový u každého přejezdu (pokud není zamčený, případně ho neukrali - opět nádražáci, ti si kradou a ničejí věci ČD, ostatní ne :-)) je, je to ten klasický přístroj jak ho možná mnozí znají z vojny. Má kličku, tou se zatočí a spojíte se s výpravčím. Je v takové krabici na níž je napsáno černé písmeno T v bílém poli.
registrovaný uživatel rico 
10.05.2007 (12:10)  
zažil jsem podobný případ ve službě dvakrát a pokaždé hasiči zasahovali až po potvrzení vypnutí trakčního vedení. to tam ta tramvaj jela deset minut setrvačností?
10.05.2007 (12:08)  
M:Ale cedulka s číslem, kam volat a s číslem přejezdu by se tam hodila. Akorát by nesměla byt z nějakýho cenějšího kovu.
  1 2 3 4 5 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko