..: Ve stanici Benešov u Prahy začala rekonstrukce :..

Ilustrační obrázekBenešov - Cestující na benešovském vlakovém nádraží jsou zmatení. Polovina kolejí je vytrhaná, funkční je jen 2. nástupiště. Pracovníci ČD neustále vysvětlují, odkud vlaky jezdí. Začala totiž rekonstrukce nádraží, která je součástí IV. koridoru v části Benešov u Prahy – Strančice a bude trvat asi 6 měsíců. „Je to hrůza, všude prach nebo bahno. Nejdřív jsem ani nevěděl, kudy se na druhé nástupiště dostanu, ale pak jsem si všiml cedule. Ještě že sem jezdím jen jednou za měsíc,“ říká si Petr Sýkora z Prahy. „Nejezdím vlakem často, tak mi nějaké zpoždění nevadí. Když pak bude nádraží lepší, tak se to musí vydržet,“ doplňuje ho cestující, která do Benešova přijela z Prahy.

Některé vlaky nejezdí

U téměř každého spoje na nádraží zní: „Vlak z Tábora má asi 10 minut zpoždění.“ Podchod na 2. nástupiště je uzavřený a na peronu chybí stříška a některé vlaky nejezdí vůbec. Dva rychlíky naopak mimořádně zastavují i v Čerčanech, aby nahradily osobní spoje. „Bohužel nejsme schopní rekonstruovat nádraží bez výluk. Každý měsíc tu bude kontrolní den, cestující budou o výlukách informováni, jak na nádraží, tak prostřednictvím svých starostů,“ uvádí Jan Komárek, ředitel SŽDC, která projekt platí. Rekonstrukce nádraží bude rozdělena do 2 etap, aby se provoz na železnici nezastavil úplně. Nové pak budou 4 hlavní dopravní koleje, zabezpečovací zařízení, opraví se výhybky, trakční vedení, překládají se inženýrské sítě. „Pro cestující pak bude nádraží moderní, cestovat se jim bude pohodlněji, protože bude především bezbariérové a upravené i pro nevidomé,“ vysvětluje Miroslav Rykl, zástupce ředitele SŽDC. Nástupiště zůstanou na svých místech, jen budou zvýšena a zastřešena. Nový bude také i informační systém a osvětlení nádraží. Rekonstrukce nádraží komplikuje život i řidičům, kteří kolem projíždějí. Podél tratě se totiž staví protihlukové stěny a některé silnice musí být na čas uzavřené. „Odbor dopravy umožňuje objížďky a snažíme se, aby silnice nebyly uzavřené celé, ale aby jeden směr fungoval,“ uvádí starosta Benešova Petr Kouba.

Chtějí prodloužit podchod

Město chce v budoucnu na bezbariérové nádraží navázat prodloužením podchodu pod kolejemi a pod silnicí až na autobusové nádraží. Cestující by tak nemuseli přecházet frekventovanou silnici. „Provoz na silnici je velký, většina lidí nejde ani po přechodu. Myslím, že by podchod přivítali,“ poznamenává Kouba. Město si akci začlenilo do výhledu investic na dobu 6 let s tím, že by na několikamilionovou stavbu využilo dotace z EU. Železniční koridor Benešov – Strančice bude letos upraven od Benešova k Čerčanům, což vyjde asi na miliardu korun, z toho je asi 700 milionů na nádraží. Celý koridor až do Strančic vyjde na 4,6 miliardy korun. Náklady hradí Státní fond dopravní infrastruktury, ale mohla by i EU. „Čekáme na schválení nového evropského operačního programu Doprava, ze kterého bychom mohli získat 2,5 miliardy korun. Zřejmě to bude na konci srpna,“ říká Jiří Novák ze Státního fondu dopravní infrastruktury s tím, že letos mají na stavbu 1,6 miliardy korun. Modernizace trati Benešov - Strančice potrvá do května 2010.

zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 10.5.2007 (18:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Stavby a projekty

Ďalšie z regiónu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.05.2007 (19:12)  
Není to tak dlouho, nějaký jeřáb strhl asi v 16:00 trolej, od 17:00 do 20:00 jezdil jediný autobus na trase Čerčany-Bystřice-Postupice. Bylo to zrovna v pátek, zmatky na dráze obvyklé. Do Prahy jsem se dostal o půlnoci, poslední vlak domů pryč, noc s bezdomovcema. Varuju před tratí Praha Benešov, kdo tudy nemusíte, vyhněte se velkým obloukem.
10.05.2007 (19:04)  
Nejvíc reptají ti, co zásadně nečtou informační cedule a neposlouchají staniční rozhlas - pak se diví, že stojí kdesi v kolejišti v bahně a z jedné strany na ně najíždí náklaďák a z druhé útočí bagr ;-) V Benešově jsem se byl podívat a přístup na nástupiště je značen dobře. Dokonce jsou tam takové nápisy přibližně jako "Jediná přístupová cesta k vlakům" a k tomu šipka a přesto to mnozí ignorují a pak zbytečně nadávají na dráhy, když dojdou k nějakému zátarasu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko