..: Inspekce říká, že za srážku je odpovědný i strojvůdce :..

Ilustrační obrázekJablůnka - Za pondělní srážku lokomotivy a hořícího automobilového tahače na železničním přejezdu mezi obcemi Jablůnka a Bystřice na Vsetínsku může také strojvedoucí. Drážní inspekce proto příští týden prověří správné brzdění lokomotivy. Další prošetřovanou příčinou je i pomalá a nepřesná komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz na trati. Nehoda se stala 7.5.2007 krátce po půlnoci. Hořící tahač se v kolejišti zastavil podle řidiče kvůli technické závadě. Hasiči po příjezdu okamžitě zasáhli, krátce poté se spustilo výstražné zařízení a závory.

Drážní inspekce je přesvědčena, že se nehodě zřejmě dalo zabránit. Nebýt pomalé a nepřesné komunikace železničářů, kteří po ohlášení od hasičů okamžitě nepřerušili provoz, střet nemusel nastat. Inspekce zkoumá, proč zastavení dopravy a vypnutí proudu na trati trvalo 18 minut. Celkové škody přesáhly podle předběžných informací milion korun.

zdroj: Deník


Adys Poslat mail autorovi | 13.5.2007 (23:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Zlínský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
14.05.2007 (9:45)  
Odborný dotaz: Nařizuje nějaký předpis strojvedoucímu zastavit, když mu přestane jít za jízdy proud? Pokud ne a pokud neměl ani jinou informaci o nutnosti zastavit, tak bych naopak čekal, že se bude snažit jet tak, aby NEZASTAVIL, tj. aby setrvačností dojel až do úseku, kde už zase proud jde.
Jak to tedy je?
14.05.2007 (9:16)  
Svědek: Možná by sis měl nejdřív zjistit, co znamená zastavit a stát z pohledu silničního zákona. Ani jedno z toho řidič neudělal.
14.05.2007 (9:13)  
Jen drobnost... Není to Bystřice, ale Bystřička ;-)
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
14.05.2007 (7:13)  
Brzdiace % je 32, t.j. toľko ako nákl. vlak v režime G pri rýchlosti 80 km/h. A keď je zvyknutý so súpravou brzdiť na 100 %, tak je to veľký rozdiel. A povolená rýchlosť pri Lv vlaku je najviac 80 km/h.
Registrierter Benutzer Rail_user  mail  
14.05.2007 (7:03)  
No zvláštní, nevím jestli zrovna mašinfíra je ten správný obviněný. Co by se mu snad dalo vytknout, je, že při znalosti trati ( blížil se k přejezdu) a vědomí, že stroj bez proudu špatně brzdí, mohl jet pomaleji pro případ nutnosti bezpečného zastavení před přejezdem, když neměl napětí v TV. Otázka je a to je asi jiný nepořádek, proč vůbec něco takového co pneu brzdou "skoro nebrzdí" je vůbec provozováno. Nevím co k tomu vedlo konstroktéry. Víte to někdo? Myslím, že v první řadě je na vině řidič kamionu, pokud mu totiž tahač ztrácel výkon již dříve měl zastavit určitě před přejezdem - to by ovšem musel asi trochu více přemýšlet. Pak ten chaos a jak se ukazuje ne zrovna dobře vypracovaný plán pro nestandardní situace a v neposlední řadě situace "bez spojení není velení" - předání příkazu mašinfírovi k zastavení.
Registrierter Benutzer PZ 
14.05.2007 (0:48)  
Korrespondent oder ŽP Mitglied Adam  mail  
14.05.2007 (0:41)  
Ano, i já už mám pravidla silničního provozu za sebou - zdárně. Jenže když se ti ten kamion zastaví a prostě se nehne, tak se může ridič posrat a neudělá s tím nic. ;-) A tys to podal, jak kdyby si ho tam z nudy postavil a šel si na cigárko. :-D
Registrierter Benutzer milos  mail  
14.05.2007 (0:37)  
svedek: spravne, na pranyr s nim! jeho chyba, ze neni zeleznej zekon a neodtahne si kamion v plamenech v zubech. takhle umyslne skodit CD! ze? :- ))
14.05.2007 (0:30)  
Adam: Zastavit a stát na železničním přejezdu (a ve vzdálenosti kratší než 15 m před ním a za ním) se nesmí, a to za jakýchkoliv okolností - ani technická porucha vozidla neomlouvá. Viz § 27 odst. 1 písmeno g) zákona 361/2000 Sb. ;-)
Registrierter Benutzer Precla 
14.05.2007 (0:19)  
Spíš bych to viděl tak, že ho vtu chvíli ho chytli křeče "v zatáčce" .. pod tím nátlakem zastavil kamion nehledě na to, kde je.. běžel k nejbližšímu keři vykonat potřebu a když se vrátil, někdo mu rozsekal fáro..
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko