..: Bouřka poničila traťové zabezpečovací zařízení na trati v Olomouckém kraji :..

151 014 u Moravičan, autor: JohníkMoravičany - Aktualizováno ve 20:00 hod.: Na dvacetikilometrovém úseku železničního koridoru z Prahy do Olomouce (trať č. 270) nefungovalo dnes zabezpečovací zařízení. Z provozu ho vyřadila noční bouřka. Od Moravičan až do Olomouce nefungovalo zabezpečovací zařízení na přejezdech a v některých stanicích ani návěstidla. České dráhy na svých internetových stránkách sdělily: "Vlivem nepříznivého počasí jsou částečně nesjízdné některé tratě v Olomouckém kraji. U některých vlakových spojů může docházet ke zpoždění v řádu 30 - 60 minut." Kolem 13:30 hod. se podařilo všechny závady odstranit, řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.

Závady jsou již odstraněny

"Problémy začaly před půlnocí a jak bouřka šla, vypadávalo jedno zabezpečovací zařízení za druhým. Na místě se závadu snaží opravit desítky lidí, ale problémy zatím přetrvávají," řekl ČTK mluvčí ČD Kubala. Osobní vlaky nabírají až hodinové zpoždění a nákladní dopravu ČD zatím zcela vyloučily. Zástupci Českých drah zatím nedokáží odhadnout, jak dlouho bude oprava zařízení trvat. Stejně tak zatím neodhadli ani škodu. Na tomto dvacetikilometrovém úseku vypadlo TZZ ve stanicích i v mezilehlých staničních úsecích.

"Znamená to, že nefungují přejezdy a v některých stanicích ani návěstidla. Protlačit vlaky trvá pomocí vysílaček velmi dlouho. Vlaky musí před přejezdy jet krokem a houkat, před jakoukoliv překážkou musejí strojvedoucí okamžitě zastavit," doplnil Ondřej Kubala.

Ilustrační fotoV tuto chvíli (13:30 hod.) mají největší zpoždění spoje R 702 Šohaj do Chebu - 98 minut, R 704 Bečva do Chebu - 88 minut, SC 504 SC Pendolino do Prahy - 79 minut, R 627 Emil Zátopek do Vsetína - 46 minut, EC 107 Praha do Varšavy - 35 minut a Os 3707 do Přerova - 80 minut. Vlaky kategorie SuperCity nacházející se na trati: SC 505 do Ostravy - 30 minut a SC 507 do Ostravy - 19 minut. Výrazná zpoždění mají i vlaky EC 171 Hungaria do Budapešti - 187 minut, EC 173 Vindobona do Vídně - 91 minut a EC 370 do Aarhusu - 34 minut. Přehled zpoždění naleznete na přiložené mapě Roberta Babilona.

zdroj: Novinky.cz


lwq Poslat mail autorovi | 27.5.2007 (13:16)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Olomoucký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
27.05.2007 (20:50)  
Narozdíl od vás kolego myslím,zkuste se zamyslet i vy nad tím co je napsáno
registrovaný uživatel Dery 
27.05.2007 (20:47)  
Emil Šiška: další borec ktererému to nemyslí, Na dvacetikilometrovém úseku železničního koridoru z Prahy do Olomouce (trať č. 270) nefungovalo dnes zabezpečovací zařízení, tím myslí že na koridoru z Prahy do Olomouce v jednom úseku (Moravičany - Olomouc) nefungovalo zabezpečovací zařízení, ne na celém koridoru :)
27.05.2007 (20:28)  
teda to je rychlost s tou zprávou... klasika ŽP .
Na dvacetikilometrovém úseku železničního koridoru z Prahy do Olomouce (trať č. 270) nefungovalo dnes zabezpečovací zařízení. jo vlastně SC Pendolino zkracujeme vzdálenosti mezi městy
registrovaný uživatel Semík  mail  
27.05.2007 (20:12)  
2 Bovlk: První stupeň se značí B a dává se do hlavního rozvaděče, druhý stupeň se značí C a dává se do podružného rozvaděče. Podmínkou je, že musí být mezi něma min. 10m vedení. Pokud je jen jeden rozvaděč, dává se mezi ně tlumivka, která to vedení nahradí. Pak stačí opatřit první zásuvku v obvodě adaptérem se stupněm D ( třetí ) a je chráněn celý zásuvkový obvod. Samozřejmě pokud máte na střeše třeba klimu, musíte dát ochránit i tuto, protože by se vám to mohlo do sítě dostat tkzv. z opačné strany. Ovšem nejlepší je, jak tu zaznělo při bouřce vypnout všechny jističe a anténu s televize. Je to mnohem levnější a bouřky zas nejsou tak často.
registrovaný uživatel lwq  mail  
27.05.2007 (19:54)  
Sova: napsani clanku taky neco trva ... ;-)
27.05.2007 (19:21)  
Ještě dodatek:
Elektronická TZZ a SZZ sice ušetří řadu pracovníků a následně velké náklady. Povětrnostním situacím ale těžko oddolávají a to je daní za provozní úspory. Stručně řečeno: Větru, dešti ani bouřkám neporučíš a Berňák si také dříve nebo později najde cestu, jak Tě zkasírovat. FRK
registrovaný uživatel Dery 
27.05.2007 (18:37)  
Marta Kremlová: zajímavý názor, tohle by asi nikoho jiného nenapadlo.
27.05.2007 (17:52)  
Asi proto že vlaky jely z Německa a tam byly bouřky tak se nedivte
27.05.2007 (17:48)  
Ad-Bovlk:
Na všechny ochrany před předpětím v rámci úderu blesku zapomeň. Když blesk mrdne v Tvém blízkém okolí, buď rád, že Ti nevyhoří barák, statek a podobně. Zničené PC je jen prkotinou. Já při bouřce vytahuji vždy síťový kabel z PC. Myslím si, že jsem jej již několikrát ochránil před poničením, protože jsem videl, co to udělalo s jinými PC, připojenými na stejný bezdrátový příjmač Internetu, který pochopitelně také vzal za své. Stále si vzpomínám na mého profesora elektrotechniky, který tvrdil, že cesty elektrického proudu jsou cestami nevyzpytatelnými. Budu končit, protože venku začíná hřmít, a já vytahuji síťový kabel z PC. FRK
27.05.2007 (17:46)  
Když už jsme u těch zpoždění,tak vlaky EN353 z Wiesbadenu měl na příjezdu nádr.Holešovice +320min. a R379 z Berlina +270min., ty asi přes Olomouc nejely :)
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko