Moravičany - Aktualizováno ve 20:00 hod.: Na dvacetikilometrovém úseku železničního koridoru z Prahy do Olomouce (trať č. 270) nefungovalo dnes zabezpečovací zařízení. Z provozu ho vyřadila noční bouřka. Od Moravičan až do Olomouce nefungovalo zabezpečovací zařízení na přejezdech a v některých stanicích ani návěstidla. České dráhy na svých internetových stránkách sdělily: "Vlivem nepříznivého počasí jsou částečně nesjízdné některé tratě v Olomouckém kraji. U některých vlakových spojů může docházet ke zpoždění v řádu 30 - 60 minut." Kolem 13:30 hod. se podařilo všechny závady odstranit, řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.
Závady jsou již odstraněny
"Problémy začaly před půlnocí a jak bouřka šla, vypadávalo jedno zabezpečovací zařízení za druhým. Na místě se závadu snaží opravit desítky lidí, ale problémy zatím přetrvávají," řekl ČTK mluvčí ČD Kubala. Osobní vlaky nabírají až hodinové zpoždění a nákladní dopravu ČD zatím zcela vyloučily. Zástupci Českých drah zatím nedokáží odhadnout, jak dlouho bude oprava zařízení trvat. Stejně tak zatím neodhadli ani škodu. Na tomto dvacetikilometrovém úseku vypadlo TZZ ve stanicích i v mezilehlých staničních úsecích.
"Znamená to, že nefungují přejezdy a v některých stanicích ani návěstidla. Protlačit vlaky trvá pomocí vysílaček velmi dlouho. Vlaky musí před přejezdy jet krokem a houkat, před jakoukoliv překážkou musejí strojvedoucí okamžitě zastavit," doplnil Ondřej Kubala.
V tuto chvíli (13:30 hod.) mají největší zpoždění spoje R 702 Šohaj do Chebu - 98 minut, R 704 Bečva do Chebu - 88 minut, SC 504 SC Pendolino do Prahy - 79 minut, R 627 Emil Zátopek do Vsetína - 46 minut, EC 107 Praha do Varšavy - 35 minut a Os 3707 do Přerova - 80 minut. Vlaky kategorie SuperCity nacházející se na trati: SC 505 do Ostravy - 30 minut a SC 507 do Ostravy - 19 minut. Výrazná zpoždění mají i vlaky EC 171 Hungaria do Budapešti - 187 minut, EC 173 Vindobona do Vídně - 91 minut a EC 370 do Aarhusu - 34 minut. Přehled zpoždění naleznete na přiložené mapě Roberta Babilona.
zdroj: Novinky.cz
| 27.5.2007 (13:16)
Na dvacetikilometrovém úseku železničního koridoru z Prahy do Olomouce (trať č. 270) nefungovalo dnes zabezpečovací zařízení. jo vlastně SC Pendolino zkracujeme vzdálenosti mezi městy
Elektronická TZZ a SZZ sice ušetří řadu pracovníků a následně velké náklady. Povětrnostním situacím ale těžko oddolávají a to je daní za provozní úspory. Stručně řečeno: Větru, dešti ani bouřkám neporučíš a Berňák si také dříve nebo později najde cestu, jak Tě zkasírovat. FRK
Na všechny ochrany před předpětím v rámci úderu blesku zapomeň. Když blesk mrdne v Tvém blízkém okolí, buď rád, že Ti nevyhoří barák, statek a podobně. Zničené PC je jen prkotinou. Já při bouřce vytahuji vždy síťový kabel z PC. Myslím si, že jsem jej již několikrát ochránil před poničením, protože jsem videl, co to udělalo s jinými PC, připojenými na stejný bezdrátový příjmač Internetu, který pochopitelně také vzal za své. Stále si vzpomínám na mého profesora elektrotechniky, který tvrdil, že cesty elektrického proudu jsou cestami nevyzpytatelnými. Budu končit, protože venku začíná hřmít, a já vytahuji síťový kabel z PC. FRK
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










