Moravičany - Aktualizováno ve 20:00 hod.: Na dvacetikilometrovém úseku železničního koridoru z Prahy do Olomouce (trať č. 270) nefungovalo dnes zabezpečovací zařízení. Z provozu ho vyřadila noční bouřka. Od Moravičan až do Olomouce nefungovalo zabezpečovací zařízení na přejezdech a v některých stanicích ani návěstidla. České dráhy na svých internetových stránkách sdělily: "Vlivem nepříznivého počasí jsou částečně nesjízdné některé tratě v Olomouckém kraji. U některých vlakových spojů může docházet ke zpoždění v řádu 30 - 60 minut." Kolem 13:30 hod. se podařilo všechny závady odstranit, řekl mluvčí drah Ondřej Kubala.
Závady jsou již odstraněny
"Problémy začaly před půlnocí a jak bouřka šla, vypadávalo jedno zabezpečovací zařízení za druhým. Na místě se závadu snaží opravit desítky lidí, ale problémy zatím přetrvávají," řekl ČTK mluvčí ČD Kubala. Osobní vlaky nabírají až hodinové zpoždění a nákladní dopravu ČD zatím zcela vyloučily. Zástupci Českých drah zatím nedokáží odhadnout, jak dlouho bude oprava zařízení trvat. Stejně tak zatím neodhadli ani škodu. Na tomto dvacetikilometrovém úseku vypadlo TZZ ve stanicích i v mezilehlých staničních úsecích.
"Znamená to, že nefungují přejezdy a v některých stanicích ani návěstidla. Protlačit vlaky trvá pomocí vysílaček velmi dlouho. Vlaky musí před přejezdy jet krokem a houkat, před jakoukoliv překážkou musejí strojvedoucí okamžitě zastavit," doplnil Ondřej Kubala.
V tuto chvíli (13:30 hod.) mají největší zpoždění spoje R 702 Šohaj do Chebu - 98 minut, R 704 Bečva do Chebu - 88 minut, SC 504 SC Pendolino do Prahy - 79 minut, R 627 Emil Zátopek do Vsetína - 46 minut, EC 107 Praha do Varšavy - 35 minut a Os 3707 do Přerova - 80 minut. Vlaky kategorie SuperCity nacházející se na trati: SC 505 do Ostravy - 30 minut a SC 507 do Ostravy - 19 minut. Výrazná zpoždění mají i vlaky EC 171 Hungaria do Budapešti - 187 minut, EC 173 Vindobona do Vídně - 91 minut a EC 370 do Aarhusu - 34 minut. Přehled zpoždění naleznete na přiložené mapě Roberta Babilona.
zdroj: Novinky.cz
| 27.5.2007 (13:16)
A konečně někdo dělá UPSky s našíma zásuvkama.
http://apc.com/resource/include/techspec_index.cfm?base_sku=BE700%2DFR&total_watts=200
PZ: Moje UPS má ochranu i pro telefonní linku, takže drát jde ze zdi do UPS a z UPS do splitteru modemu. ADSL 1536/256 funguje bez potíží, ale zatím nebyla žádná extra bouřka, takže přepěťovou ochranu nešlo vyzkoušet.
Jinak si nedělám iluze, že když práskne přímo do drátu před barákem nebo do antény na střeše, že to přepěťovka zvládne. A o omezení přepěťovky na určitou energii rázu také vím. Na druhou stranu si říkám, že to snad může být docela užitečné, když to práskne někde poblíž a když se energie blesku rozloží po rozvodné síti v okolí a ke mně do zásuvky už nedojdou stovky kilovolt, ale třeba jen 1500V místo 220V. Pak by snad mohla být docela užitečná, ne?
Duke123: Existuje nějaká přepěťovka na ADSLko? Asi předřadit před splitter, že? Nám se po té bouřce vyresetoval modem do továrního nastavení...
Proti přímému zásahu to asi moc nefunguje.
Ono jen když si vezmete "průměrný blesk" 100kA, uzemnění je např. 2 Ohmy. 200kV je drobátko moc :((
EC 171 Hungaria měla + 175 v Dolním Žlebu, + 186 z Děčína hln, +232 z Lovosic
EC 173 Vindobona nafasovala + 91 v Dresden Hbf, z Dolního Žlebu + 138
Jak měl R 420 cca 140 minut tak ten článek radši ještě nebyl co:D
Co se týče tohohle, tak bych to spíš tipoval na vodu než na blesk. Přeci jen se mi nezdá, že by díky úderům blesku vznikla POSTUPNĚ se šířící porucha na dlouhém úseku. Leda by shořelo něco málo a ten zbytek se pak postupně položil, ale neshořel.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










