Ostrava - České dráhy chystají již od konce letošního roku první přímé spojení mezi Ostravou a polskými Katovicemi.
„Vzhledem ke špatnému stavu polských silnic věříme, že jej budou využívat kromě turistů také manažeři a další cestující,“ říká zástupce ředitele odboru osobní dopravy a přepravy ČD pro Moravskoslezský kraj Miroslav Klich.
„Nový vlak do Katovic bude odjíždět z Ostravy-Svinova ráno po 6. hodině, cesta bude trvat maximálně 3 hodiny. Zpět bude vlak odjíždět mezi 17. a 18. hodinou,“ upřesňuje Klich.
Cena bude nižší než klasická mezinárodní jízdenka, která dnes vyjde na 280 Kč.
V regionálním jízdním řádu se od června žádné větší změny nechystají, pouze se rozšíří IDS o tratě z Opavy do Jakartovic a z Oder do Budišova nad Budišovkou. Větší změny se očekávají v prosinci, kdy bude spuštěna přímá doprava mezi Havířovem a Ostravou, zároveň se chystá otevření zastávky Ostrava centrum nedaleko proslulé Stodolní ulice. ČD chtějí dále zkvalitňovat vlakové spojení směrem na Krnovsko.
zdroj: MF DNES
| 7.6.2007 (23:00)
Do Katovic vlakem za 3 hodiny je snad překlep. To budou v Petrovicích měnit podvozky? Anebo to pojede jako osobák a bude stavět v každé zastávce a v Czechowicích na úvrati přehazovat mašinu. Pak tím ale nepojede žádný manažer, autem to zvládne za půldruhé hodiny.
Tak jsem si dopoledne odskočil na psychinu, a jak se nám to tu rozjelo. Přileju trochu oleje do ohně. To včerejší vyprodané pendolino byl vlak SC 511 v Holešovicích. A otázka pro zvídavé: Co odjíždí o deset minut později z hlavního nádraží? Ano, IC 541 do Ostravy :-) Já vím, ty ČD jsou potvory, "voni dokážou zblbnout i mrtvýho", že...
Co se týče komfortu, udělal jsem si malý průzkum. V 680 jsem jel 42x (vše za vlastní peníze), vyzkoušel jsem si vlaky ICE, X2000, Signatur, spočetně různých em-zetů (podrobnosti viz http://www.vojtahruby.eu/jizdy-stats.php ) a zjistil jsem, že v 680 je v této kategorii zcela srovnatelné pohodlí (181 cm, 75 kg).
Blíže k tématu: Je možný provoz 471 v Polsku? Uvažme možnost, že by 471 jela ráno do Katowic, tam by přes den sloužila v příměstském provozu a večer zase domů. Je to jen takový okamžitý nápad (nevím, jak třeba vyřešit vyrovnávku).
A ty řeči že letos byla Ostrava zavržena tím že EC na Slovensko byly odkloněny přes Vsetín je jen taková bublina, pokud vím odkloněn byl z původních spojů akorát Košičan, jehož průjezd Ostravskem kolem poledne mi příliš atraktivní nepřišel, naopak další spoje Praha - Ostrava přibyly.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










