..: Nedělní přerušení dopravy na 1. koridoru - pendolina odklonem po tratích 250, 231 a 060 :..

Zmatky na nádraží, autor: Jiří HovorkaAdamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.

Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu

Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Náhradní autobusová doprava, autor: Jiří Kalina

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).


Brněnský Pragotron dne 10.6.2007Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.

Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."

Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.

Odstavené vlaky v Blansku, autor: Jiří Hovorka"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."

Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260

MVTV2 Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).

SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.

Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně

Rychlík Slovan dnes vedený Kuřetem 363.084 (ilustrační foto), autor: KuTomV 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.

Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.

Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260

Ilustrační foto, autor: Jiří KalinaVlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.

Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.

Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.

Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260

Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.

Fotky z místa

Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek Ilustrační obrázek

zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka


Jiří z Adamova Poslat mail autorovi | 11.6.2007 (12:59)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Nehody a mimořádnosti

Ďalšie z regiónu ČR Jihomoravský ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský ČR Vysočina


  1 ... 12 13 14 15 16 ... 21      Zpráv na stránku:   
10.06.2007 (23:39)  
Podle CDS EC 173 Blansko 16.02-21.25, Břeclav 22.21; EC 70 v Břeclavi 19.33 (ÖBB poslala náhradní Sv), z Břeclavi se zpožděním – otočení Sv (odpárání rakouských vozů a jejich šoupnutí pravděpodobně na EC 177 Břeclav 22.30 - 22.39, EC 173 byl zřejmě odřeknut, protože ani na webu ÖBB není uveden.).
Mohlo to být skutečně veselé, protože EC 173 jsem viděl odpoledne v PU a byla hezky plná.
EC 70 z BV 22.42 = + 175
EC 74 jel jako l.nsl 276, Maloměřice fiktivně +63, KH fiktivně + 38, takže i bez naklápění zkrátil 25 minut.

Ono je hezké kritizovat něčí neschopnost – je den pracovního klidu, pohotovosti na pracovišti se nedrží, protože by se musely platit jako tvrdý výkon, tak se drží nějaké domácí nehodové pohotovosti. Takže nejdříve ty zaměstnance musíte obvolat a aktivovat je, oni taky nebydlí pár kroků od nádraží, ale někde v "Horní Dolní", kam (ne)jezdí každou hodinu krajem objednaná kvalitní doprava, takže dotyčný musí sehnat nejdříve dopravu – pokud nemá vlastní gumokol, tak se pro něho musí dojet. I když má vlastní gumokol, tak se nejdříve musí dostat tam, kde má uložen pracovní oděv, resp. přidělené ochranné pracovní pomůcky a tepve pak se přesune k místo mimořádné události a nastoupí na MTV …
Desítky drobných podnikatelů ve veřejné dopravě, resp. jejich zaměstnanci v krásném letním odpoledni sedí u telefonu a popíjejí drahou vychlazenou kofolu a čekají, až se něco na dráze stane, aby mohli vyrazit zajišťovat NAD … chá chá chá … pokud nemá šofér nasmlouvaný letní kšeft, tak buď něco kutí nebo si jen tak lebedí ve stínu a popíjí vychlazené levné pivo a je mu nějaká NAD zcela ukradená … Takže než někde seženete tři ochotné nešťastníky, kteří jsou svolní s tím, aby jezdili, tak to taky nejsou dobu trvá.

"Neschopný" výpravčí má bohužel jen jednu hlavu a jen dvě ruce – v jedné drží telefon, druhou patrně píše … operátorky jaksi nejsou, byly zbytečné, tak "se" zrušily … Pravda, sedmihlavá saň by to vyřešila líp, pokud by měla k dispozici sedm telefonů.
A k tomu vám strojvedoucí od 173 řekne, že v 17.49 má podle turnusu "padla", protože nastupoval ráno ve 4.50
takže musíte shánět vystřídání z Břeclavi, lepším případě z Majluntu …
Pak nastává doba střídání směny - ráčí se seznámit v D2 s tím, co musí výpravčí v rámci předávky směny udělat, tj. za takovéto situace musí nástupce podrobně seznámit s dopravní situací a co bylo ve vztahu k MU uděláno …
Odklon cestujících na trať 238 je dobrý vtip … poslední spojení objednané krajem Vysočina jede z HB do Hlinska na přestup v 18.09 … tam přestup na vlak objednaný Pardubickým krajem … Další spojení z HB v pondělí ve 4.02 … Soupravu na nějaký separát byste možná sehnal, ale nesežene personál …
10.06.2007 (23:34)  
Nyní jsem dorazil z místa, kde jsem se asi od 18. hodiny pohyboval. Děkuji 740 (případně i dalším) za opravu mylných informací, článek jsem psal poněkud ve spěchu, pod vlivem událostí, aby byli čtenáři o vzniklé situaci informování pokud možno co nejdříve. To, co uvedl 740 je samozřejmě pravda, nám se podařilo po příchodu na místo pěšky ze směru od Adamova narazit na pantograf 560 027 + 560 028, s poškozeným sběračem a z kusých informací jsme si vyložili scénář špatně. Na trati tedy zůstaly stát poškozené pantografy oba dva, vina však ležela na 4722, který zastavil mezi tunely 9 a 10, nikoliv na 4723, který zastavil na mostě před tunelem 7. Nicméně i na něm bylo potřeba sběrač vyvázat, pročež vznikl náš omyl. Na místě jsem byl cca od 16 do 22.30 střídavě mezi stanicemi Adamov a místem u tunelu.

K podrobnostem s trolejovým vedením - asi se nevyznám v přesné terminologii - domníval jsem se, že pokud leží dráty na zemi, lze hovořit o stržení trolejového vedení. 754 jsme měli možnost sledovat pouze z projíždějící MVTV2, takže na číslo nebylo vidět.

Na místě operovaly nejméně dvě MVTV2 a jedna MVTV3, které dokončily opravu okolo 21.30, ve 21.33 projel tunelem číslo 7 první vlak - souprava EC s lokomotivou 350 směrem do Brna, vzápětí následovala obdobná souprava a pendolino, týmž směrem. Dále panťák směrem na Blansko, jeden brejlovec 754 na Blansko a uvedený náklad, který stál v Adamově. Po něm souprava s laminátkou a Bdmtee, jako osobní vlak 4758, další souprava s Bdmtee jako souprava a pak soukromý dopravce Unipetrol vše do Blanska. Pro Os 4735 byla asi využita souprava některého spěšného vlaku nebo rychlíku z Blanska, rozhodně nebyly řazeny vozy Bdmtee.
registrovaný užívateľ PZ 
10.06.2007 (23:32)  
Pyro: To je jak kdyby ses zeptal, kdy bude konec světa... Jednou to přijde, ale nikdo neví, kdy...
registrovaný užívateľ M 
10.06.2007 (23:31)  
Jako nejlepsi "reportaz" hodnotim tu od Airtime (21:16) - coz je nadherny popis akcnosti u CD:-)) Tipuju, ze minimalne pul hodky trvalo, nez kluci prisli na to, kde se to vlastne stalo a kam tu "vyprostovaci" techniku vlastne maji poslat...

Dnes to u CD vypada celkove na dost CD (cti: cerny den)...

Kazdopadne dnes jsem byl v Praze s odjezdem z Prahy kolem pate... Sice za Jihlavou bourka jak bic, ale zlatej gumokol. Jestli tam byly i neajke vlaky s tou pasivni A/C (ci jak to nazvat), tak to musela byt lahudka...
registrovaný užívateľ Pyro 
10.06.2007 (23:30)  
Bude se uz zitra bez problemu jezdit? Zitra jedu SC 505 do Ostravy. Diky
dopisovateľ alebo člen ŽP Adam  mail  
10.06.2007 (23:17)  
K hromadě časových údajů nahňácaných jeden za druhý bych přivítal i jakousi omáčku, která by tomu dala hlavu patu. ;-)

Třeba:

1) Jak dlouho vlastně celý úsek stál/jezdil v nezávislé trakci/jezdil po jedné koleji? V článku není nic o tom, že už se jezdí. Kudy tedy ty zpožděné vlaky projely?
2) Jak s celou situací souvisí Perner, Slovan, nebo osobní vlaky z Kolína přes Brod a přes Nymburk?
3) Proč SC přes Velký Osek?

Edit: Příspěvek byl stvořen ještě před zveřejněním aktulizace z 23:00.
registrovaný užívateľ Johnny  mail  
10.06.2007 (23:15)  
-- 740: Trikrat se tu ptate, odkud autor cerpal, pritom zdroj je v clanku uz od zacatku uveden. Tak mi pak reknete, kdo je ten, co neumi cist.. ?

(mimochodem, kdybyste uz od zacatku vystupoval slusne(Jiří byl urcite rad za doplneni informaci) tak bych samozrejme nereagoval)
10.06.2007 (23:14)  
Jirka Panther) Díky, to jsem už klidný, že si dnes Košičan od Červenka a Kolína dovezl na konečně jen celé dvě minuty :D
10.06.2007 (23:09)  
Po 21.hod zas něco u Velimi- Všechno stálo hodinu, jen 514 odklonili. Prostě dost červená nedělička na Babitronu.
registrovaný užívateľ Sparta 
10.06.2007 (23:08)  
Bohuzel asi neumis cist ty.proste navrchu v clanku je to napsany spatne, pantak 025+026 zastavil, tak jak pisu ja.jinak nechapu, na co narazis.

Ale co se rozčiluju,chtěl jsem objasnit co se stalo a vyvrátit dezinformace, a misto toho mě začínáte prcat. KAŠLU na vás.
  1 ... 12 13 14 15 16 ... 21      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko