Adamov - Aktualizováno 12.6.2007 v 17:30 hod. - V neděli 10.6.2007 došlo v úseku mezi stanicemi Adamov a Blansko na trati č. 260 k přetržení lan mězi dvěma sloupy trakčního vedení přibližně v km 174,4 osobním vlakem Os 4722 ve směru do Letovic vedeným pantografem 560-026 + 560-025. Uvolněný sběrač na předním hnacím vozidle poškodil vedení nad 1. traťovou kolejí (směr Brno) a přetrhl směrové lano vedení nad 2. kolejí, tudíž musela být zastavena doprava na obou kolejích v celém úseku. Vlak zastavil o 200 m dále na trati. Provoz na trati 260 byl obnoven ve 21:33 hod. ŽelPage měla na místě reportéry a jako první informovala o podrobnostech mimořádnosti.
Blesk vyřadil zabezpečovací zařízení z provozu
Stav 11.6.2007 v 9:15 hod.

Podle dostupných údajů z Babitronu se do této chvíle zatím nepodařilo zcela odstranit poruchu zabezpečovacího zařízení v úseku Kolín - Pečky, konkrétně ve stanici Velim. Na hlavních tratích nabírají vlaky nadále zpoždění. Vlaky dálkové dopravy jsou opožděny zhruba o 40 minut (R 422 Cassovia, SC 500, Ex 570 Brněnský drak, R 277 Slovan). Největší zpoždění má vlak EC 71 Antonín Dvořák (106 minut) - tento vlak neměl ani včera příliš šťastný den. Některé rychlíky jsou opět z Kolína až do Prahy vedeny odklonem přes Nymburk a Lysou nad Labem (R 700 opožděn o 30 minut, Ex 520 opožděn o 26 minut).
Redakce ŽelPage doporučuje čtenářům, aby se o jízdě vlaku informovali na internetových stránkách ČD - Poloha vlaku. Polohu vlaku lze zjistit také přes mobilní telefon (O2: odeslat SMS na 999111 ZPO číslo nebo jméno vlaku; Vodafone: odeslat SMS na 7755 POZ číslo nebo jméno vlaku; T-mobile: odeslat SMS na 4616 POZ číslo nebo jméno vlaku). Informace obdrží cestující také na Bílé informační lince ČD - 840 112 113.
Rádio Impuls ve svých zprávách sdělilo: "Vlaky na páteřní trati mezi Kolínem a Prahou nabírají velká zpoždění. Důvodem je výpadek zabezpečovacího zařízení. Porucha by měla být odstraněna v průběhu dnešního dne."
Stav 11.6.2007 ve 12:45 hod.
"Dopoledne se nám podařilo opravit nejdůležitější část, laicky řečeno mozek celého bezpečnostního zařízení. Vlaky začaly normálně projíždět po trati z Kolína do Peček před dvanáctou hodinou," řekl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. V úsecích z Kolína do Velimi a z Velimi do Peček se jezdilo takzvaně mezistaničně, v jednom okamžiku mohl být na trati pouze jeden vlak. Pro iDNES.cz mluvčí drah Kubala dodal: "Porucha zpomalila kolem stovky vlaků, které po této trati pravidelně jezdí."
Stav 10.6.2007 v 17:45 hod. na trati 260
Podle slov pracovníků ČD, kteří se podíleli na znovuobnovení provozu, potrvá nejméně do 18:40 hod., než budou moci po trati opět projet první vlaky. Oprava vedení se pravděpodobně protáhne do nočních hodin. Cestující z vlaku se vesměs vydali pěšky do Adamova, ve stanici se zatím nahromadily vlaky, které nemohly pokračovat v cestě směrem na Českou Třebovou. Na 5. koleji stojí Sp 1972, na 3. koleji nákladní vlak v čele s lokomotivou 363 108. V době vzniku této aktuality (17:45) dorazila do Adamova první vozidla nezávislé trakce (řada 754).
SC 74 Smetana nabral zpoždění 39 min., EC 278 Jaroslav Hašek 89 min., R 974 118 min. Mezi stanicemi Adamov a Blansko byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Stav 10.6.2007 v 19:30 hod. v Kolíně
V 19:25 hod. přijel do Kolína zpožděný R 276 Slovan, který jel až do Havlíčkova Brodu včas. Zde nabral zpoždění kvůli čekání na přípojný vlak z Jihlavy. Pětiminutové zpoždění vlak zvýšil následně v Čáslavi, kde se udělalo nevolno jedné starší cestující a čekalo se na příjezd Rychlé záchranné zdravotnické služby. Z Kutné Hory hl. n. vyjel hned za rychlíkem Slovan osobní vlak Os 9432. Na kolínském nádraží stál na 5. nástupišti R 720 do Ústí nad Labem západ, který odjel z Kolína se zpožděním 25 minut.
Ke 4. nástupišti přijel odklonem přes Vysočinu vedený SC 74 Smetana se zpožděním 40 minut. Cestující měli zajištěn přípoj ve směru Pardubice hl. n. Ihned po odjezdu pendolina přijel na stejnou kolej IC 582 Jan Perner zpožděný o 25 minut. Po odjezdu dálkových vlaků odjely z Kolína postupně osobní vlaky směr Pardubice hl. n., Praha Masarykovo nádraží přes Český Brod i Nymburk hl. n. Vlaky byly zpožděny shodně o 10 - 15 minut.
Stav 10.6.2007 od 20:00 do 22:30 hod. na trati 260
Vlak SC 135 Slovenská strela - směr Bratislava opožděn o 72 minut, vlak EC 177 - směr Vídeň opožděn o 101 minut, EC 177 v Zaječí opožděno o 101 minut, EC 175 v Podivíně opožděno o 216 minut a EC 70 Antonín Dvořák opožděn v Břeclavi o 175 minut. R 877 - směr Brno opožděn o 72 minut. Provoz na trati 260 mezi Brnem a Českou Třebovou byl obnoven krátce po 21:30 hod.
Stav 10.6.2007 ve 23:00 hod.
Zpoždění vlaků nepostihlo jen trať 260, ale kvůli výpadku zabezpečovacího zařízení v Pečkách na trati 011 se zpoždění přenesla i na další vlaky. Kvůli mimořádnosti na trati 011 byl odkloněn vlak SC 514 do Prahy, který byl ve Velkém Oseku opožděn o 58 minut a v Poděbradech již o 70 minut. Z Nymburka hl. n. bylo pendolino vedeno přes Nymburk město a Sadskou po trati 060 do Poříčan a dále ve své standardní trase do žst. Praha Holešovice. EC 126 Fatra míří do Prahy se zpožděním 96 minut, R 201 Silesia má ve Velimi 77 minut. Po trati 231 byl odklonem veden také R 1540 do Prahy. R 600 je zpožděn v Kostěnicích o 74 minut. R 375 Pannonia ještě nevyjel z Prahy a nabral již 26 minut zpoždění a R 225 Šírava je ve Velimi s 32 minutami.
Vyjádření cestujícího, pana Jiřího Hovorky, k mimořádné události dne 10.6.2007 na trati 260
Po dotazu u výpravčího v Blansku v cca 19:30 jsem se dozvěděl, že NAD zajišťuje 5 autobusů. Dle zjištění si ČD požádaly o autobusy DPMB až před 18. hodinou (mimořádná událost nastala kolem 15:35). Dva busy vzápětí odjely po trase Bílovice nad Svitavou - Adamov - Blansko v 18:04. Tyto autobusy poté pendlovaly na trase Adamov - Blansko. Třetí autobus DPMB odjel z Brna v 19:20. Do té doby na trase zajišťovaly NAD dva autobusy (jeden z nich společnosti DOPAZ, druhý se mi nepodařilo identifikovat). Dle příručky návazností IDS JMK měl výpravčí v Blansku informovat CED (Centrální dispečink) společnosti Kordis - CED nebyl o situaci informován, první informace CED obdržel až po hodině od výpravčího z Letovic ve stylu "Vy už to asi víte". Vzhledem k tomu, že na CEDu v té době sloužil jeden z nejschopnějších dispečerů, mohla se situace vyvíjet úplně jinak. Možnost jiné dopravy z Blanska využilo celkem 6 cestujících, jeli v 19:50 linkou 152 do Lipůvky a poté 301 do Brna, Králova Pole. K hlavnímu nádraží v Brně bylo možné dorazit krátce před 21. hodinou, v době příjezdu vlaku z Adamova.
Fotky z místa
zdroj: vlastní pozorování, Zpoždění vlaků (Babitron), CSPSV, 740, Rail-2005, Jiří Hovorka
| 11.6.2007 (12:59)
Potvrzuji, že R977 mě opravdu rozesmál... Když jsem viděl, jak to jen profrčel kolem nástupiště a o pět minut couval zpátky :-)
waszyn:
Pravděpodobně nemohli sehnat autobus vyšší kvality, takže nás tam nechali čekat :))
Jiří Hovorka:
Mluvil jsem s průvodčím, jestli je nějaká jiná možnost - třeba jestli by pro nás nemohli poslat busy, nebo jestli by aspon nemohl prijet nějaký diesl.. (To jsem ještě nevěděl, že dráty spadly tak šikovně, že nic nemůže projet). Jeho odpověď: "To já nemůžu... My nesmíme nic navrhovat. Od toho jsi dispečři, ti mají nad tím dozor. Inženýři... Oni mají na to školu.. " :))))
Jak jsem napsal níže, na výluce kolem 19:30 mělo jezdit dle zaměstnace ČD 5 autobusů, z toho 2 soukromých dopravců. V Blansku jsem se nacházel od 19:30 do 19:50. Za tuto dobu se tam objevily pouze tyto dva autobusy. Po zbylých ani vidu ani slechu.
Zbylé tři autobusy patřily DPMB. Dle mého zjištění první dva autobusy DPMB vyjely z Brna po 18. hodině, třetí před půl osmou.
O tom že ČD pohrdají svými zákazníky svědčí nasazení pouhých dvou autobusů mezi 15:40 a cca 18:30 (než dojely první busy DPMB do Blanska). Raději už nebudu komentovat - nechci být vulgární
Co dělali zaměstnaci ČD od 15:40 do cca 17:40 než požádali DPMB o vyslání autobusů NAD? Za tuto dobu dokázali zajistit pouhé dva autobusy. To nemohli DPMB požádat o poskytnutí autobusů dříve? Nebo u ČD pracují takoví amatéři, kteří si myslí, že spadlou trolej opraví za hodinu? O (ne)spolupráci s dispečinkem Kordisu jsem se již zmiňoval.
to waszyn - režijkáři jezdí z Práglu, většina platících cestujících je z Liberecka, Východních Čech a Šumperska
Taky jsem jel 175kou. V Rájci jsme byli cca 18,15, tedy cca 2 hodiny po nehodě. Ale ani v tu dobu, jako obvykle, NIKDO NIC NEVĚDĚL, potvrzuju postřeh svého spolucestujícího níže. Je fakt, že tam zastavil R 977 (teda on původně profrčel kolem nástupiště a pak se od odjezdovek sunul zpět, zřejmě "menší" selhání komunikace), jenže bylo ohlášeno, že vlak stejně končí v Blansku a co bude dál, se neví. Dotazy na NAD byly také zahrávány do autu. Tudíž ani lidi jedoucí EC 175 do Brna se nikdo nenamáhal informovat "jeďte do Blanska, snad vás tam převezou autobusy a dostanene se aspoň do Adamova a Brna". Takže opět ČD ve věku internetu a mobilů excelovaly. Jako obvykle to ale bylo samozřejmě selhání jednotlivců, nikoliv systémová chyba!!! Jako chápu, že se stane nehoda a vlaky nejedou, to se prostě ovlivnit nedá, ale říct substrátu, co má dělat, to snad takový problém není...
to jsem netusil ze CD maji na trase Praha-Brno tak neotresitelny podil na trhu ze si muzou dovolit takhle vy*ebavat z cestujicima, dokonce ve vlaku vyssi kvality :))
v normalni firme by za takoveto poskozeni dobreho jmena firmy vyleteli vsichni co s tim meli co do cineni a cestujicim by bylo vraceno jizdne. predpokladam ze tady to strecove na nabrezi berou ze za to muze ta trolej, ze dobre jmeno stejne neni, vlakem do brna stejne jezdi jen rezijkari a ze se za takove veci stejne nikdy nevyhazovalo :(
Cerne dire asi fakt neni pomoci..
PS: Pokud vidim spravne tu NAD, tak to jsou autbusy dopravniho podniku, ktery maji pohotovost porad, takze stacilo, aby ta sedmihlava san zavolala driv. Ale asi to driv neslo... Pokud ovsem celou opravu od-a-az-do-z organizoval vypravci z Blanska (nebo Adamova) se svym telefonem (jak by z vaseho prispevku bylo mozne pochopit), tak ma muj neskonaly obdiv a uznani...
Jo a Malomerice se reknou Majlont, ne Majlunt... Myslim...
Souprava 002 má holt v poslední době smůlu...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.


















