Praha - Do Chorvatska vyrazila v pátek ráno čerstvá novinka ČD, pravidelný R 1203 Praha - Split. Do přístavního města by měl rychlík Jadran dorazit za 22 hodin. Na území ČR však již stačil nabrat hodinové zpoždění. Vlak se zpozdil o 13 minut již na hlavním nádraží v Praze. V Lanžhotě, kde opouštěl Českou republiku, měl zpoždění již 57 minut.
"Zpoždění vlaku Jadran bylo způsobeno provozními komplikacemi, které vyvolala stavební činnost na trase a doznívajícími dopady včerejšího mimořádně nepříznivého počasí," říká manažer komunikace ČD Radek Joklík.
zdroj: iDNES
Adys
| 24.6.2007 (21:00)
| 24.6.2007 (21:00)Related news

28.06.2007 (22:03)
Možno by bol dobre v buducnosti pozmeniť trasu Jadranu a to:
Praha...Bratislava-Nové Zámky-Komárno-Siofok-Fonyod...Split,by obsluhoval taktiež pobrežie balatonu...
Praha...Bratislava-Nové Zámky-Komárno-Siofok-Fonyod...Split,by obsluhoval taktiež pobrežie balatonu...
27.06.2007 (16:26)
Adam:
No vidis a ja sezeru vsechno co si udelam ;-)))
No vidis a ja sezeru vsechno co si udelam ;-)))
27.06.2007 (16:22)
Řízky jím zásadně pouze na talíři a teplé. Ze studených v chlebu je mi blivno.
27.06.2007 (12:11)
Michal Janko:
Pastikari,to zase ne. Dovolena je s polopenzi. U more to bohate staci. Ze ctyrech pobytu v Chorvatsku jsem v poledne v tom vedru nikdy nemel chut na teple jidlo. Vetsinou to odnesla broskev,vino nebo zmrzlina na plazi.
Ale hezky rizecek na cestu nesmi chybet. Ten vozicek byl opravdu otravny.
Pastikari,to zase ne. Dovolena je s polopenzi. U more to bohate staci. Ze ctyrech pobytu v Chorvatsku jsem v poledne v tom vedru nikdy nemel chut na teple jidlo. Vetsinou to odnesla broskev,vino nebo zmrzlina na plazi.
Ale hezky rizecek na cestu nesmi chybet. Ten vozicek byl opravdu otravny.
27.06.2007 (11:32)
trainus:
V případě slovinského pobřeží je asi opravdu nejlepší půjčit si v LJ auto -- ta země je motoristům zaslíbená a navíc pak není problém v případě ošklivého počasí nebo nudy změnit místo, zajet si na Plitvická jezera, do Škocjanských jam nebo třeba na rafting na Soču. I když pro železniční fanoušky může být zajímavý zážitek ze slovinského pendolina na linii ICS nebo historické jízdy strhující krajinou v bohinjské části Triglavského národního parku (tam taky občas jezdí autovlak).
My jsme taky jeli loni z Baru do Bělehradu přes den (cestu tam v noci lůžkovým vozem). Měli jsme to "štěstí", že v našem voze nefungovala elektřina, takže jsme si těch 250 tunelů opravdu vychutnali (je pozoruhodné sledovat, kdy už končí zábava a začíná deprese). V tom nejdelším (Virpazarském) na nás přišel průvodčí a se zlodějskou baterkou se na nás dožadoval lístků. Když jsme se ohradili, že mu je vyhledáme až za světla, začal být agresivní. No zkrátka nenudili jsme se, ale aspoň jsme měli místa k sezení. Vlaků tam jezdí málo, a je proto vhodné koupit si místenky/lehátka co nejdřív.
bis69:
K dovolené podle mě patří pohoda, tedy žádná příprava jídel předem a starosti spojené s jeho přepravou a skladováním, ale ochutnávání nového a ten slastný pocit nechat se obsluhovat. Nelíbí se mi pověst Čechů jako paštikářů a jídelní vůz (ne ten otravný vozíček JLV) podle mého na dovolenkové vlaky patří.
Ještě k Jadran Expresu:
Počítám, že statistika obsazenosti režijkáři/ostatní cestující pro Jadran Expres buď neexistuje, nebo je tajná.
V případě slovinského pobřeží je asi opravdu nejlepší půjčit si v LJ auto -- ta země je motoristům zaslíbená a navíc pak není problém v případě ošklivého počasí nebo nudy změnit místo, zajet si na Plitvická jezera, do Škocjanských jam nebo třeba na rafting na Soču. I když pro železniční fanoušky může být zajímavý zážitek ze slovinského pendolina na linii ICS nebo historické jízdy strhující krajinou v bohinjské části Triglavského národního parku (tam taky občas jezdí autovlak).
My jsme taky jeli loni z Baru do Bělehradu přes den (cestu tam v noci lůžkovým vozem). Měli jsme to "štěstí", že v našem voze nefungovala elektřina, takže jsme si těch 250 tunelů opravdu vychutnali (je pozoruhodné sledovat, kdy už končí zábava a začíná deprese). V tom nejdelším (Virpazarském) na nás přišel průvodčí a se zlodějskou baterkou se na nás dožadoval lístků. Když jsme se ohradili, že mu je vyhledáme až za světla, začal být agresivní. No zkrátka nenudili jsme se, ale aspoň jsme měli místa k sezení. Vlaků tam jezdí málo, a je proto vhodné koupit si místenky/lehátka co nejdřív.
bis69:
K dovolené podle mě patří pohoda, tedy žádná příprava jídel předem a starosti spojené s jeho přepravou a skladováním, ale ochutnávání nového a ten slastný pocit nechat se obsluhovat. Nelíbí se mi pověst Čechů jako paštikářů a jídelní vůz (ne ten otravný vozíček JLV) podle mého na dovolenkové vlaky patří.
Ještě k Jadran Expresu:
Počítám, že statistika obsazenosti režijkáři/ostatní cestující pro Jadran Expres buď neexistuje, nebo je tajná.
27.06.2007 (10:14)
Ale ano, i okolo Koperu to může být hezké. Nicméně při cestě do nějakého letoviska bych dal přednost dorazit tam v rozumnější dobu něž při soumraku, ale spojení Plečnikem do tohoto koutu jadranského pobřeží může být pro leckoho využitelné. Přimlouval bych se ale za přímá lehátka či lůžka do Rijeky a Puly. Koukal jsem, že na Lisinském přímé vozy z Mnichova do Rijeky jezdí. Je také otázka, zda vůbec jsou k dispozici vozy, se kterými by se to dalo vyjezdit. Spousta starších zelenokoženkových lehátek s odporovým topením už byla zrušena a i některé červenokoženkové s teplovzdušným topením jsou upravené pro ježdění na sedáka. Do Černé hory jsem s rodinou jel před dvěma lety. Příští rok by tam snad z prahy mělo jezdit přímé lehátko. Z Bělehradu do Baru jsme absolvovali obě cesty přes den. Bylo to nádherné, až na to, že pro cestu zpět jsme na vlak Bar - Bělehrad nesehnali místenky. Z Podgorice jsme velkou část cesty proseděli na chodbičce. Synek v golfáči, dcerka ležící na kufru a manželka sedící a nadávající na zemi. Já jsem si pak jako vzpomínku na bělehradskou nádražní restauraci přivezl dvoudenní běhavku.
27.06.2007 (10:09)
trainus:
Asi jsem z vesnice :-) ,ale v mem pripade je jidelnak zbytecny. Vzdycky se vezou rizky a v termosce caj a kafe.Pivko si taky muzu nabalit do baglu do kupicka. V roce 2005 jsem do jidelnaku ani nenakouk a docela bylo trapny kdyz JLV obchazeli vlak a nabizeli caj,kafe,pivko a noviny a my v kupe tlacili ty rizky :-))
Asi jsem z vesnice :-) ,ale v mem pripade je jidelnak zbytecny. Vzdycky se vezou rizky a v termosce caj a kafe.Pivko si taky muzu nabalit do baglu do kupicka. V roce 2005 jsem do jidelnaku ani nenakouk a docela bylo trapny kdyz JLV obchazeli vlak a nabizeli caj,kafe,pivko a noviny a my v kupe tlacili ty rizky :-))
27.06.2007 (9:58)
Proboha a co ti režijkáři platí? Já jsem z letáku CK ČD vyčetl pouze to, že pro držitele PJD je cena místenky na Jadran astronomických 200 Kč. Pokud pojedou lehátkem či lůžkem připlatí si to co ostatní. Nebo je tam ještě nějaká jiná vychytávka o které nevím? Jinak jsem si uvědomil k tomu restauráku, že pokud by se to odvěsilo v Zahřebu, tak na oběh by vlastně bylo potřeba dvou vozů, místo třech v případě jejich zajíždění až do Splitu.
27.06.2007 (9:55)
trainus:
Fór je v tom, že Jadran NEROVNÁ SE Chorvatsko. Když říkáte, že večer přijedete "jen" do Kopru, pro mě je to "jen" naprosto dostačující. A kdo se někdy koupal v intimitě čarokrásného Strunjanského zálivu, kochal se výhledem z hradeb starobylého Piranu, dal si delikátní zmrzlinu v Portoroži a večer si zašel na příjemný open-air koncert v Kopru, dá mi za pravdu.
Nádrherné je i černohorské pobřeží, zážitkem je už cesta tam. Koneckonců, "moře" mají i po cestě v Bělehradu.
Takže odpadá nutnost kodrcat se po únavných chorvatských tratích a platit za profláknuté kraje víc, než je zdrávo.
Fór je v tom, že Jadran NEROVNÁ SE Chorvatsko. Když říkáte, že večer přijedete "jen" do Kopru, pro mě je to "jen" naprosto dostačující. A kdo se někdy koupal v intimitě čarokrásného Strunjanského zálivu, kochal se výhledem z hradeb starobylého Piranu, dal si delikátní zmrzlinu v Portoroži a večer si zašel na příjemný open-air koncert v Kopru, dá mi za pravdu.
Nádrherné je i černohorské pobřeží, zážitkem je už cesta tam. Koneckonců, "moře" mají i po cestě v Bělehradu.
Takže odpadá nutnost kodrcat se po únavných chorvatských tratích a platit za profláknuté kraje víc, než je zdrávo.
26.06.2007 (21:45)
Pod 15 hodin se to nedá srazit. Praha – Wien přes Brno s dobráním autovozu a rychlostí 120 km/h (limitováno autovozem) je to reálné přes ČT za 5 hodin, Wien – Zagreb za 6 hodin, na Semmeringu se holt 120 jet nedá, Zagreb – Split 8 hodin. Šestinápravový GM se plouží do kopců tak 30, víc mu to nejede, protože musí topit. Za přípřež, chtějí HZ nemravně vysoké peníze navíc, k tomu, aby to mělo efekt by stejně byl ještě potřebný postrk. Motorová dvoudílná naklápěčka to zvládne za cca 5,5 hodiny …
V Mariboru bylo u "charteru" počítáno s dobíráním vody. Na trati se jezdí v mezistaniční vzdálenosti, protože nějaké hlásky v těch pustinách nejsou …
ad MichalS ; režijky platí akorát na Rusovce Grenze, cestující s nárokem na zahraniční jízdní výhody jedoucí do Chrovatska si musí na tento vlak PŘIPLATIT … i když jede na sedačku …
V Mariboru bylo u "charteru" počítáno s dobíráním vody. Na trati se jezdí v mezistaniční vzdálenosti, protože nějaké hlásky v těch pustinách nejsou …
ad MichalS ; režijky platí akorát na Rusovce Grenze, cestující s nárokem na zahraniční jízdní výhody jedoucí do Chrovatska si musí na tento vlak PŘIPLATIT … i když jede na sedačku …
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










