Praha - Na veletrhu Czech Raildays v Ostravě to vypadalo, že tento druh průmyslu po letech opět přechází ze slepé koleje na hlavní trať. Jak daleko po ní dojede, ale zatím stále záleží především na ČD, které jsou hlavním odběratelem jejich výrobků.
Ročně chtějí do obnovy vozového parku investovat kolem 2 miliard korun. Jenže aby zastavily jeho zastarávání, musely by tuto částku mnohonásobně navýšit.
Není však jasné, kde na to vzít. Zvažují se různé možnosti včetně té, že by mnohem více peněz na nové vlaky dávaly kraje, případně stát.
Příměstské soupravy
Ale i stávající rozpočet přináší výrobcům vlaků zajímavé zakázky. Třeba ČKD Vagonka, patřící do skupiny Škoda holding, loni podepsala s ČD smlouvu na dodávku 30 příměstských souprav City Elefant. Každá vyjde na asi na 200 milionů korun. Z dřívějších dodávek jich v ČR především v okolí Prahy a nově i Ostravy už necelá 30 jezdí. Firma by ráda pronikla i na další trhy ve střední a východní Evropě. "Máme uzavřenou smlouvu na 2 vlaky do Litvy, jednáme také na Ukrajině," říká generální ředitel Tomáš Krsek. Ten kromě ostravské ČKD Vagonky šéfuje celé skupině Škoda Transportation, která vyrábí také trolejbusy, tramvaje a rekonstruuje metro. Za loňský rok utržila 5,5 miliardy korun.První lokomotiva po 15 letech
V Plzni zatím společnost finišuje s vývojem nové lokomotivy s maximální rychlostí 200 km/h. České dráhy si jich objednaly 20 kusů, první 2 dostanou v průběhu příštího roku, zbytek v roce 2009. "Bude to zhruba po 15 letech, co se v Plzni vyrobí nová lokomotiva," říká Krsek, který by je rád prodával i do ostatních zemí. Podle něj je lokomotiva tak drahý produkt, že série pod 100 kusů se nevyplatí. V zahraničí chce Škoda Transportation svádět souboje s velkými hráči, jako je Siemens, Alstom či Bombardier. "Máme nižší mzdové náklady, nižší vývojové náklady, ale stejně kvalitní techniky," tvrdí Krsek. Rostoucí výrobě už nestačí ani stávající areál, proto nyní v Plzni stavějí nové tovární haly. "Výroba se do nich začne stěhovat v prvním čtvrtletí příštího roku. Jsou stavěny na 70 tramvají a 20 lokomotiv ročně," dodává Krsek.
zdroj: iDNES
Adys
| 26.6.2007 (22:00)
| 26.6.2007 (22:00)Related news

27.06.2007 (21:47)
jo 380tky konečně něco nového na českých kolejích.
27.06.2007 (21:11)
K tomu Slovensku jen tolik, že se podle zveřejněných oficiálních plánů v nejbližších 6 letech chystá ŽSSK nakoupit elektrické a motorové jednotky, dohromady v počtu 20 kusů. Dále 21 HDV spolu s 21 řídícími vozy a 51 dvoupodlažními vloženými vozy, což má dát dohromady 21 souprav pro příměstskou dopravu. A jako třešnička na dortu se chystá (ne dříve než v roce 2012) nákup 3 (slovy tří) vícesytémových HDV pro vozbu IC vlaků a vyrovnání výkonů v mezinárodní dopravě. Většinu nákladů mají pokrýt fondy EU.
27.06.2007 (21:07)
ad Dale Cooper :
to co vám připadá absurdní, je považováno za normální v Rakousku, Německu či Švýcarsku … Rakouské spolkové země se finančně podílí na financování nákupu vozidel pro "příměstskou" dopravu – patra v Dolních Rakousích (Wiesel = Lasička), která nakonec jezdí v mezístátní dopravě do Česka / Slovenska / Maďarska, jedno ucelené patro jezdí ve Vorarlbersku s logem Lasičky, samostatný patrový vůz na autovlacích přes Tauerský tunel …
Podobně to dělají další rakouské spolkové země Horní Rakousy, Solnohradsko atd.
Německá Desira jsou zakoupena za finanční spoluúčasti spolkových zemích (viz tabulky v soupravách), podobně jsou financovány elektrické soupravy; jak pro DB, tak pro ostatní dopravce; Saská vláda finančně podpořila nákup kolejových vozidel pro VGB, tato vozidla jsou dnes pronajímána do zahraniční pro firmu Viamont, takže saský daňový poplatník vlastně financoval vozidla pro zajišťování dopravy v Česku …
Švýcarské kantony se v tisku i na "bilboardech" chlubí tím, jak se finančně podílí na zakoupení vozidel pro SBB a další dopravce pro regionální dopravu …
Pochopitelně se finančně podílí i na financování provozu …
Ona ta 380 může být zajímavá i z jiného důvodu. Ve Švýcarsku jezdí patrové – až dvanáctivozové soupravy – s řídícím vozem, někdy jsou z kapacitních důvodů posilovány o další 2 - 3 vozy, takže se lze setkat s pozoruhodnými soupravami > řídíci vůz + 2 vozy II. třídy, lok 460, dvanáctivozová patrová souprava nebo zase lok + patrová souprava, před ní řídící vůz se dvěma vozy II. třídy. Takže u CD by mohly existovat ucelené soupravy složené z patrových vozů 971 + 071 + lok řady 380 …
to co vám připadá absurdní, je považováno za normální v Rakousku, Německu či Švýcarsku … Rakouské spolkové země se finančně podílí na financování nákupu vozidel pro "příměstskou" dopravu – patra v Dolních Rakousích (Wiesel = Lasička), která nakonec jezdí v mezístátní dopravě do Česka / Slovenska / Maďarska, jedno ucelené patro jezdí ve Vorarlbersku s logem Lasičky, samostatný patrový vůz na autovlacích přes Tauerský tunel …
Podobně to dělají další rakouské spolkové země Horní Rakousy, Solnohradsko atd.
Německá Desira jsou zakoupena za finanční spoluúčasti spolkových zemích (viz tabulky v soupravách), podobně jsou financovány elektrické soupravy; jak pro DB, tak pro ostatní dopravce; Saská vláda finančně podpořila nákup kolejových vozidel pro VGB, tato vozidla jsou dnes pronajímána do zahraniční pro firmu Viamont, takže saský daňový poplatník vlastně financoval vozidla pro zajišťování dopravy v Česku …
Švýcarské kantony se v tisku i na "bilboardech" chlubí tím, jak se finančně podílí na zakoupení vozidel pro SBB a další dopravce pro regionální dopravu …
Pochopitelně se finančně podílí i na financování provozu …
Ona ta 380 může být zajímavá i z jiného důvodu. Ve Švýcarsku jezdí patrové – až dvanáctivozové soupravy – s řídícím vozem, někdy jsou z kapacitních důvodů posilovány o další 2 - 3 vozy, takže se lze setkat s pozoruhodnými soupravami > řídíci vůz + 2 vozy II. třídy, lok 460, dvanáctivozová patrová souprava nebo zase lok + patrová souprava, před ní řídící vůz se dvěma vozy II. třídy. Takže u CD by mohly existovat ucelené soupravy složené z patrových vozů 971 + 071 + lok řady 380 …
27.06.2007 (18:56)
Čest hoši
1.bych řek že to umíme vyrobit ale neumíme dobře prodat,jinými slovy promovaní inženýři tu jsou ale nejsou tu schopní manažeři když už.Já taky vypěstuju hezkej česnek no ale problem je kdo ho od de mě koupí.
2.na Slovensku nebudou žádní 380 ani ešusy,páč jejich politici nechávájí dráhu "vyjezdit".Důvod je že nedaj na to prachy,né že je to špatný.
Abych se přiznal tak tý 380 moc nevěřím a jestli bude jezdit tak zůstane jen v Česku.
Na závěr bych pořídil všechno hezký nový-at je co fotit!né!
1.bych řek že to umíme vyrobit ale neumíme dobře prodat,jinými slovy promovaní inženýři tu jsou ale nejsou tu schopní manažeři když už.Já taky vypěstuju hezkej česnek no ale problem je kdo ho od de mě koupí.
2.na Slovensku nebudou žádní 380 ani ešusy,páč jejich politici nechávájí dráhu "vyjezdit".Důvod je že nedaj na to prachy,né že je to špatný.
Abych se přiznal tak tý 380 moc nevěřím a jestli bude jezdit tak zůstane jen v Česku.
Na závěr bych pořídil všechno hezký nový-at je co fotit!né!
27.06.2007 (17:43)
Njorloj a souvisejici
Ano, svym zpusobem je to pravda, podobne jako to, ze u statni firmy jako CD (resp. jeji teoreticke casti "regionalni doprava") nema napriklad cenu sledovat ukazatele jako zisk.
Na druhou stranu to, ze nektere veci (nejkriklavejsim pripadem jsou nase dalnice) jsou u nas ze zcela nepochopitelnych duvodu drazsi nez v EU15, ackoliv disponujeme vsemi komparativnimi vyhodami, zde jiz bylo propirano a uz si toho vsimli i Reporteri CT...
Ano, svym zpusobem je to pravda, podobne jako to, ze u statni firmy jako CD (resp. jeji teoreticke casti "regionalni doprava") nema napriklad cenu sledovat ukazatele jako zisk.
Na druhou stranu to, ze nektere veci (nejkriklavejsim pripadem jsou nase dalnice) jsou u nas ze zcela nepochopitelnych duvodu drazsi nez v EU15, ackoliv disponujeme vsemi komparativnimi vyhodami, zde jiz bylo propirano a uz si toho vsimli i Reporteri CT...
27.06.2007 (13:30)
Seath cit...To je urcite hezky vysledek, ale nevim, zda se z toho da neco odvozovat pro vyrazne sofistikovanejsi, zavedenejsi a i technicky komplikovanejsi trh lokomotiv v Evrope...
Dovodit se z toho dá prostá věc-když by nic nedělali, nezkoušeli, nevyvíjeli etc. tak co by asi prodali?
Licence Siemensů atd.-ne. Montovny typu Kolín jsou dle mne cestou do pekel. Když si tento stát neudrží úroveň technického personálu->jsme v PRDELI (tento proces bohužel probíhá).
ANKU-daně, pracovní zákony atd. (otázka co si pod tím každý představujeme) ti reference neudělají.
happy-přesně, náš museální vozový park tažných vozidel se bude muset něčím nahradit. Doufám že v roce 2017 už mojí oblíbenou řadu 123 uvidím jenom v Lužné!
Dovodit se z toho dá prostá věc-když by nic nedělali, nezkoušeli, nevyvíjeli etc. tak co by asi prodali?
Licence Siemensů atd.-ne. Montovny typu Kolín jsou dle mne cestou do pekel. Když si tento stát neudrží úroveň technického personálu->jsme v PRDELI (tento proces bohužel probíhá).
ANKU-daně, pracovní zákony atd. (otázka co si pod tím každý představujeme) ti reference neudělají.
happy-přesně, náš museální vozový park tažných vozidel se bude muset něčím nahradit. Doufám že v roce 2017 už mojí oblíbenou řadu 123 uvidím jenom v Lužné!
27.06.2007 (13:07)
"Pokud 380tky budou spolehlivé,mají stejnou šanci ve světě na prodej jako taurus."
No nevim, ale deset let stara rada 471 tehoz vyrobce ma ke spolehlivosti hooodne daleko.
Navic technicka stranka sama o sobe nestaci, musi k tomu byt prodejni sit, financovani, kontakty, vazba na lokalni politicke sfery u ver. zakazek atd. atd.
"Kdybych někomu před deseti lety řekl,že budeme dodávat tramvaje do USA, tak se mně vysměje a nelichotivě pojmenuje a dnes je to skutečností."
To je urcite hezky vysledek, ale nevim, zda se z toho da neco odvozovat pro vyrazne sofistikovanejsi, zavedenejsi a i technicky komplikovanejsi trh lokomotiv v Evrope.
"A je dokonce možné,že 380tka troufne rychlostní rekord taura.Takže ti,co se drží při zemi,by neprodali ani rohlík."
Ehm, mozna by obcas neskodilo se trochu drzet pri zemi, tohle je jako z Rudyho Prava. Hovorime o lokomotive, ktera neexistuje a vlastni silou neujela jeste ani metr.
No nevim, ale deset let stara rada 471 tehoz vyrobce ma ke spolehlivosti hooodne daleko.
Navic technicka stranka sama o sobe nestaci, musi k tomu byt prodejni sit, financovani, kontakty, vazba na lokalni politicke sfery u ver. zakazek atd. atd.
"Kdybych někomu před deseti lety řekl,že budeme dodávat tramvaje do USA, tak se mně vysměje a nelichotivě pojmenuje a dnes je to skutečností."
To je urcite hezky vysledek, ale nevim, zda se z toho da neco odvozovat pro vyrazne sofistikovanejsi, zavedenejsi a i technicky komplikovanejsi trh lokomotiv v Evrope.
"A je dokonce možné,že 380tka troufne rychlostní rekord taura.Takže ti,co se drží při zemi,by neprodali ani rohlík."
Ehm, mozna by obcas neskodilo se trochu drzet pri zemi, tohle je jako z Rudyho Prava. Hovorime o lokomotive, ktera neexistuje a vlastni silou neujela jeste ani metr.
27.06.2007 (13:03)
to je zajímavé,nikdo tu nechce mluvit o konkrétnostech dokumentace a nákladech na vývoj,ale všichni tu berou za bernou minci 20ks lokomotiv!!Já říkám,že do budoucna je to málo.Takže se nebojím,že by to končilo u 20 ks.Nesmíme zapomenout na Cargo,které by klidně mohlo do budoucna chtít 100 ks nějaké odvozené lokomotivy (jiná skříň,nižší rychlost,větší tažná síla),ani osobce těch 20ks nebude stačit.To nahradí tak leda slovenské 350tky.Dále sázím i na zahraničí,pokud loko budou konkurenceschopné s taurem.A je dokonce možné,že 380tka troufne rychlostní rekord taura.Takže ti,co se drží při zemi,by neprodali ani rohlík.
27.06.2007 (12:52)
Nechci tu preci tvrdit, ze 20ks 380ky zachrani zamestnanost CR, proste se snazim rict, ze tech veci okolo nakupu je tolik, ze pokud to nevidime v globale, jak rika xAnri05, nemame k tomu dokumentaci a analyzy asi tezko neco vyresime a na necem se shodneme. Museli bysme se totiz bavit konkretne o spouste veci. Kazdy se tu bohuzel snazi videt jen jednu svoji vec.
2 ANKU: Otazku struktury CD se vubec neodvazuji posuzovat, to je tak 100x horsi pripad (na pocty vstupu) nez nakup nejake masiny a uz vubec snad netvrdim, ze by se skrz Cd meli vytvaret nejaka umela mista a snizovat skrze ne nezamestnanost ci deformovat trh. A dovolim si tvrdit, ze otazka puvodu vyrobku se vzdy pri velkych zakazkach resi a to jak u statni tak i soukrome firmy.
2 ANKU: Otazku struktury CD se vubec neodvazuji posuzovat, to je tak 100x horsi pripad (na pocty vstupu) nez nakup nejake masiny a uz vubec snad netvrdim, ze by se skrz Cd meli vytvaret nejaka umela mista a snizovat skrze ne nezamestnanost ci deformovat trh. A dovolim si tvrdit, ze otazka puvodu vyrobku se vzdy pri velkych zakazkach resi a to jak u statni tak i soukrome firmy.
27.06.2007 (12:20)
2 happy : No nevím, to je jen zbožné přání. Zvláštní, že u vágónů už se na to nehraje.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










