..: ČD se rýsuje konkurent v kombinované přepravě :..

Ilustrační obrázek Praha - Faktický monopol Českých drah na poli kombinované přepravy by mohl brzy narušit Viamont. Začne totiž úzce spolupracovat s dopravní společností C. S. Cargo , která se specializuje na nákladní dopravu po silnici. Obě firmy ohlásily, že uzavřely strategické partnerství. "Chceme nabídnout pohodlnější servis především velkým firmám," říká šéf C. S. Cargo Tomáš Faller.

Nové spojenectví by podle něho mělo ulehčit jednání s velkými podniky, které dosud musely vyjednávat s několika partnery najednou. "Výhledově chceme, aby spolupráce přinesla i přímé úspory pro zákazníky," dodává Faller. Firma počítá i se zajišťováním letecké přepravy za využití partnerských firem. C. S. Cargo funguje na českém trhu už dvanáct let. V roce 2005 obrat holdingu poprvé překročil hranici dvou miliard a loni dosáhl už necelých tří miliard. Letos očekávají v jičínské společnosti pětimiliardový obrat a zisk ve výši 600 milionů korun.

zdroj: Hospodářské noviny


Honza Beránek / JTB | 30.6.2007 (18:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


Registrierter Benutzer Flexo 
02.07.2007 (16:53)  
Me by zajimalo, kde pan JTB vzal tu "kombinovanou prepravu". V originalni TZ nic takoveho neni.

"Dopravní společnost C.S.Cargo začne úzce spolupracovat s firmou Viamont, která se specializuje na nákladní dopravu po železnici. Obě firmy ohlásily, že uzavřely strategické partnerství. "Chceme nabídnout pohodlnější servis především velkým firmám," říká šéf C.S.Cargo Tomáš Faller.

http://logistika.ihned.cz/3-21449060-viamont-B00000_d-18
01.07.2007 (23:18)  
Semík: Ono totiž pro dopravce fungujícího dnes ryze v silniční dopravě není úplně jednoduché vstoupit na trh s železniční nákladní dopravou, a stejně to funguje i opačně. Proto je snazší vytvořit aliance, v jejichž rámci pak jednotliví dopravci kooperují. Nákup letadel není žádná levná záležitost a vstup na trh v letecké nákladní dopravě také ne, proto se opět využívá "úzké spolupráce" dopravců, kteří se specializují na daný druh dopravy. Kamiony se zásadně letecky nepřepravují (snad vyjma speciálních vojenských přeprav)! Osobně bych spíše očekával vytvoření specializovaného terminálu pro kombinovanou dopravu společností C. S. Cargo, do něhož by svážela pomocí návěsových souprav kontejnery, výměnné nástavby a sedlové návěsy (v rámci celého území ČR, protože takto malé území se vyplatí obsluhovat silniční dopravou), a ze kterého by byly dlouhé přepravy po Evropě realizovány ucelenými vlaky (do dalších evropských terminálů, případně ISO kontejnery do námořních přístavů).

Problematika kombinované dopravy je značně komplikovaná a nelze ji nikterak laicky zjednodušovat, případné zájemce bych dále odkázal na specializovanou literaturu, která se touto problematikou zabývá (obvykle dostupná v univerzitních knihovnách, kde působí SŠ a VŠ dopravníh zaměření).
Registrierter Benutzer Semík  mail  
01.07.2007 (22:32)  
Začne totiž úzce spolupracovat s dopravní společností C. S. Cargo , která se specializuje na nákladní dopravu po silnici Viamont nakoupí kamiónya budou jezdit po silnici?
Firma počítá i se zajišťováním letecké přepravy za využití partnerských firem. To jako nakoupí letadla a ty nakoupené kamiony poletí vzduchem? Proč je to na želežničním webu?
01.07.2007 (13:07)  
OKD je hráč, který poskytuje komplexní služby v oblasti kombinované přepravy a to ve velké části po železnici a pouze systémem ACTS. Svoz i rozvoz zajišťuje čistě OKD, přičemž spolupráce Viamontu a C. S. Cargo bude mnohem významější, a to především s ohledem na skutčnou velikost a sílu C. S. Cargo. Letos dokonce C. S. Cargo do své skupiny připojilo i slpolečnost Šmidberský! Předpokládal bych vyšší zapojení systému výměnných nástaveb a přepravy sedlových návěsů, případně i možné využití ISO kontejnerů. Nicméně C. S. Cargo se asi bude specializovat na kombinovanou dopravu v relaci kontinentální evropy.
30.06.2007 (23:04)  
A OKD je vzduch?

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko