..: Německé dráhy stávkují, spoje do ČR jsou zpožděné :..

Ilustrační obrázek
autor: fTo Děčín, Berlín - Na německých železnicích zavládl chaos. Desetitisíce německých strojvůdců po celé zemi bojují za vyšší platy. Stávka, která trvala od 5 do 9 ráno, postihla kromě regionálních a dálkových vlaků na několika místech také městskou dopravu. Těžištěm protestu jsou železniční uzly Berlína, Hamburku, Mnichova, Stuttgartu, Kolína nad Rýnem a Frankfurtu nad Mohanem. "Vlaky směřující z ČR na Drážďany si německá strana nepřebírala a musely na ukončení stávky počkat v Děčíně," řekl mluvčí ČD Ondřej Kubala. V opačném směru vlaky vůbec nepřijely.

Aktualizováno ve 23:00 o obsáhlý materiál týkající se průběhu stávky v samotném Německu.

Vlaky z německa mají zpoždění i nyní večer a dá se předpokládat, že zpožděné budou jezdit až do noci. Jediný spoj, který ČD nahradily, byl spoj z Wiesbadenu. "EN 353 jsme nahradili vlastní soupravou," dodal. Podle něj se dráhy rozhodly nahradit právě tento spoj, protože jej využívá řada zákazníků na cestu do práce. Ostatní spoje ČD nenahrazovaly. Podle Kubaly by to bylo příliš náročné. Naopak bez komplikací se obešla stávka na Karlovarsku, u společnosti Vogtlandbahn se totiž nestávkuje.

Zastavila se i městská doprava

I když němečtí strojvůdci usilovali o celostátní zastavení provozu, situace v různých částech země se lišila a některé vlaky jezdily. Těžištěm protestu byly železniční uzly Berlína, Hamburku, Mnichova, Stuttgartu, Frankfurtu nad Mohanem a hustě osídleného severního Porýní. Mnohde situaci komplikovalo zastavení rychlodrah S-Bahn, které ve velkoměstech bývají vedle metra páteří hromadné dopravy.

Některé vlaky, které přijížděly do Německa ze zahraničí, se na německém území zastavily. Rakouské dráhy ale například oznámily, že jejich personál poveze cestující až do cílových německých stanic. Protest byl vyhlášen na dobu od 05:00 do 09:00 SELČ, pak se spoje začaly rozjíždět. Tak tomu bylo také u vlaků směřujících z Česka do Německa. Nádraží v polabském Bad Schandau za českými hranicemi sdělilo, že se po 09:00 daly do pohybu soupravy, které se na německém území zastavily.

Informace o problémech na železnici získávali zájemci jen těžko. "Horká" telefonická linka německých drah byla dopoledne beznadějně přetížená. Na informační chaos na německé straně si postěžoval i Kubala. Například u rychlíku z Mnichova, který měl do Prahy dorazit v 10:14, počítala česká strana do poslední chvíle s tříhodinovým zpožděním. Teprve v půl jedné odpoledne Němci oznámili, že vlak vůbec nevypravili.

Ačkoli dopoledne začali pracovat strojvůdci, lokální výpadky v provozu přetrvávaly během celého dne. Ostatní železničáři totiž pokračovali v omezených protestech, které zahájili už v pondělí. Stávka se týká také nákladní dopravy.

Místy až několikahodinová zpoždění trvala na železnici do pozdního odpoledne. Některá nádraží se snažila cestujícím pozvednout náladu a zadarmo rozlévala kávu a ovocné džusy nebo podávala moučníky. Mnozí lidé v Německu dnes ale i přesto použili raději auta, podzemní dráhy a autobusy nebo také jízdní kola. Na hlavních tazích v průmyslových aglomeracích to vedlo k četným dopravním zácpám.

Nejnáročnější jsou strojvedoucí

Strojvůdci mají nejrazantnější požadavky a chtějí pro svých více než 20.000 kolegů až o 31 procent vyšší mzdy. "Německé dráhy nám nedávají jinou volbu," odůvodňoval smysl výstražné stávky šéf odborů strojvůdců Manfred Schell. Pokud železniční společnost Deutsche Bahn v jednáních neobměkne, hrozí odbory i neomezeným zastavením práce.

Další železniční odborové svazy Transnet a GDBA se chtějí domoci ročního zvýšení mezd o sedm procent pro 134.000 zaměstnanců dráhy. Železnice však nabízejí dvojí dvouprocentní zvýšení v příštích 30 měsících.

Společnost Deutsche Bahn tvrdí, že když požadavkům vyhoví, bude ohroženo až 9000 pracovních míst. Odborové svazy považují své zájmy za oprávněné, protože prý podnik dobře vydělává. Bizarní spor vládne také mezi odboráři samotnými. Ti s menšími nároky totiž vytýkají strojvůdcům přehnanost požadavků.

zdroj: ČTK, iDNES a Deník

Doplnil a aktualizoval JTB


Adys Poslat mail autorovi | 3.7.2007 (23:27)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Glagol  mail  
04.07.2007 (16:16)  
M-tebe asi vzali na VŠ nového typu, že? "Pochopení" mé úvahy o školství tomu nasvědčuje. Snížení nároků škol tak, aby je "KAŽDÝ" udělal je opravdu skvělá methoda ke zvýšení vzdělanosti, obzvláště té technické.
Kocourek-K.Marxe jsem studoval pouze omezeně, "průtokovou" metodou, tudíž nemohu polemizovat.
Obecně-jestli si vy naprdění chytráci myslíte, že sociální vymoženosti-pracovní doba, zákonodárství atd. se tady vzaly samy od sebe, tak jste zcela mimo.
Registrierter Benutzer M 
04.07.2007 (13:49)  
MildaIV - a? V evropskych kapitalistickych statech je ten Giniho index mnohem priznivejsi pro "chude".
A treba v te Indii na tom muzou byt vsichni stejne (jakoze nejsou) a stejnak mit vsichni stejny prd.
Samo o sobe je tohle cislo na urovni srovnani majitele BMW M6 a "obycejne" 320 a zaveru, ze ten s 320 je chudak...
04.07.2007 (13:41)  
Milda IV: Psal jsem o kapitalistické společnosti, což Čína se svou komunistickou vládou není.
04.07.2007 (13:05)  
Kocourek Jiří: Když započítáš Čínu a Indii tak ti to tak zhruba vyjde :) V samotných USA vlastní 10% nejbohatších 90% majetku.
Brumla: Asi tě zklamu, ale dělám v IT.
Registrierter Benutzer M 
04.07.2007 (12:57)  
Glagole, tebe na vysokou nevzali, ze?
04.07.2007 (12:30)  
Toto je fakt 19. storočie a súčasné odbory už dávno nie sú tým, kto by mal zastupovať záujmy zamestnancov, ale kasta sama osebe, ktorá sa všetkými možnými spôsobmi drží veľmi pohodlných miest.
Glagol: nežijeme v dobe priemyselnej revolúcie - pracovné právo je za tých 200 rokov už niekde úplne inde a odbory v mnohom stratili svoju historickú rolu. Teraz sú tak akurát mlynským kameňom, ktorý - ako správne píše EightyFour a Jirka Kocourek - hrozí tým, že sa na to zamestnávatelia vykašlú a pôjdu inam. Spústa ľudí tu sa tu stále nespamätala z obdobia 48-89.

rk_kn: Osobne som rád, že to tak dopadlo. "Páni železničiari" vtedy, okrem iného, odstavili aj vlak s jadrovým palivom. To bola chuťovka... A keby to pokračovalo, tak sa k ZSSK (alebo ktorúkoľvek inej železničnej správe) cestujúci už jednoducho nevrátia. Na jednej strane sa narieka, ako klesá počet cestujúcich na železnici, ale na druhej strane si o to často samotní zamestnanci dráh vyslovene koledujú. Keď sa im nepáčia platové podmienky, nikto ich tam nedrží. Ak DB odídu všetci strojvedúci, tak prosím - potom to budú musieť riešiť. Ale toto je sprosté vydieranie.
04.07.2007 (11:36)  
Ad Kocurek Jiří:Naprostý souhlas!Z vlastní zkušenosti vím,že nejlepší strojvedoucí byli mechanici(na parní trakci zámečníci) a elektrikáři vyučení v drážním oboru. Oni totiž věděli o co jde,ale také nebyli tak průbojní v prosazování vyšších platů jako středoškoláci.Zato jejich přidělená (možná už to není pravda) vozidla byla udržována a opečovávána,ale to se do dnešní doby moc nehodí-lepší je se o vozidlo nestarat,stejně není moje,ať se starají ti nahoře.
04.07.2007 (11:27)  
Glagol: Karl Marx předpokládal, že v kapitalistické společnosti bude 99% zaměstantců dřít za "minimální mzdu" a za šlichtu a zbylé 1% bude vlastnit všchny výrobní prostředky, mělo to být konečné a trvalé stádium. Je vidět, že toto učení (respektive demagogie) je velmi hluboko zakořeněno, byť je přinejmenším přitažené za vlasy. Realita ukazuje, že během více než století se (post)kapitalistická společnost změnila zcela opačně.
Ad vysokoškoláci: nevím co Vám na těchto lidech vadí, můžete mi to prosím vysvětlit? Mě vadí spíše to, že se příliš hledí na papír, ne na to, co člověk umí.
Registrierter Benutzer Glagol  mail  
04.07.2007 (10:44)  
84-klasická ukázka fenoménu "problém někoho jiného". ONI házejí ramena, ONI to přehánějí, ONI by chtěli kdoví co, ONI blablabla, ONI lůza...
Držet hubu a doufat že si vzpomenou, to je ta správná taktika dělňocha :)) Ale hovno.
Vlastně jinak. U nás už vlastně za pár let budou samí inženýři a doktoři, takže problém lidského doplňku výrobních linek prakticky vymře. Nebo budou všichni podnikat :))) Mimochodem, až z vejšek udělají to co ze středních škol (a maká se na tom), tak do 15let je u nás 98% vysokoškolizace. Sice někteří z těchto vzdělanců budou téměř negramotní, ale to není důležité...
Registrierter Benutzer Brumla 
04.07.2007 (9:56)  
MildaIV

Myslíš ??? Tak to na tebe zbyde akorát rozvážení cukru v Kaufl.... :o)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko