..: Trojdílné RegioNovy jsou nasazeny do pravidelného provozu v Libereckém kraji :..

Ilustrační obrázek
autor: Sheriff Liberec - Trjodílné motorové jednotky Regionova Trio jsou od poloviny července v provozu také v Libereckém kraji. Třívozové soupravy vznikly proto, aby alespoň zčásti smazaly handicap klasických Regionov, které mají v kopcovitém terénu problémy s adhezí a výkonem. Právě v Libereckém kraji jsou trakčně náročné tratě běžné, zvlášť komplikovaná bývá doprava zejména do Jizerských hor a Krkonoš. Dvě třívozové soupravy ČD zakoupily od společnosti Pars nova Šumperk. Vlaky jezdí na trati Liberec – Frýdlant v Čechách, kde budou zajišťovat většinu spojů.

Slavnostní předání proběhlo 9.7. odpoledne na železniční stanici v Liberci. Hned poté vyjely nové soupravy na prezentační jízdu do Karlova pod Ještědem a zpět.

„Jsem rád, že jsme druhý kraj po Jihomoravském, který disponuje těmito vozy, jež jsou určeny do členitých terénů. Také doufám, že nezůstaneme jen u dvou souprav a rozvoj železniční dopravy bude dále pokračovat,“ uvádí hejtman Libereckého Petr Skokan.

Třívozové soupravy zatím jezdí jen 4 v celé ČR. „Obvyklé jsou dvouvozové verze, kterých jezdí po českých tratích 29,“ říká generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák. V budoucnu by jich na českých železnicích měla jezdit stovka.

Cena jedné soupravy je 37 milionů korun, proto se na rozšíření vozového parku ČD podílelo ministerstvo dopravy. „Asi 17% ceny zaplatily ČD a zbylých 30% je hrazeno ze státního rozpočtu,“ uvádí Kolář. Cena je podle něj zhruba poloviční oproti novým nízkopodlažním vozidlům západní provenience. „Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů, například jablonecký Tedom vyrábí pro RegioNovy spalovací motory,“ podotýká Tomáš Ignačák.

Jejich provoz by měl rovněž zajistit úsporu pohonných hmot. „Naším záměrem je i propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy s názvem Vlakem vaším krajem,“ sděluje Kubala. Na skříni motorových vozů je umístěno logo kraje a interiér vlaku je vybaven příslušenstvím pro informační materiály určené turistům.

zdroj: Mladá fronta DNES a České dráhy


Honza Beránek / JTB | 18.7.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza215  mail  
19.07.2007 (0:23)  
Když tu říkate o adhezi. Onehdy jsem řešil s jedním fírou jak je možné že Esmeralda 812.613 vám do velkého stoupání dá 3 vozy 021 a když byla na zkušebním okruhu tak měla za sebou velkej měřící vůz a ještě loko řady 708 a styl její jízdy byl takový jako by za sebou nic neměla. Proto mě osobně by zajímalo jaktože "zelená regionova" utáhne tolik vozů a "žlutá regionova" neutáhne někdy ani sama sebe. Někde jsem četl že Esmeralda byla financována MD ČR ... aby se jako vyzkoušelo jak bude vypadat modernizace. Mám se tedy domnívat, že na Esmeraldě se nešetřilo a na druhé vlajkové lodi ČD, jednotkách 814 se šetří ??? Zajímali by mě vaše názory
registrovaný uživatel asav 
18.07.2007 (23:57)  
Ja vyzkousel trivozovej regiosuk na zminovany 037. Interier me nadchnul, zejmena cleneni ve vlozenym voze. Ale jak se da souprava do pohybu, tak by mel pruvodci rozdavat spunty do usi. A bonbonek vseho je, kdyz zacne vlak brzdit. Neni to specialni uprava pro neslysici? To se opravdu se zapadoevropskymi vlaky neda srovnat, ale co to treba srovnat s Desiry, co jezdi na Chebsku? :--))
registrovaný uživatel Mirabr  mail  
18.07.2007 (23:26)  
Nedavno jsem jel s tou dvouvozovou Regionovou a bohate mi to stacilo! Vzhledove se mi docela libi, ma i podstatne rychlejsi akceleraci pri plnem obsazeni nez 810+010. Ale hluk uvnitr, to je des! Takhle hlucne nejsou ani 810 a vubec nechapu, jak to muze splnovat hlukove normy?
dopisovatel nebo člen ŽP mRKEF  mail  
18.07.2007 (22:46)  
když bude potřeba místo tak se za reginu přivěsí třeba 2 Btaxy ne ;) Tak jak jsem to viděl, když byly reginy na zkoušku na 032
18.07.2007 (22:31)  
To se odepíše na daních... to máš jako nátěr tramvaje tady u nás stojí 82tisíc na rok firmy buď ty peníze co musej platit daň jí teda zaplatí a nebo řeknou že si nechali natřít tramvaj a že teda nic nedaní, to se může a říká se tomu odepisování z daní, co bys bral ty radši to dát státu nebo si natřít tramvaj co tě vlastně nic nestojí peníze zmiznou tak i tak... já top druhé ;-)
registrovaný uživatel J.K.  mail  
18.07.2007 (22:16)  
"Asi 17% ceny zaplatily ČD a zbylých 30% je hrazeno ze státního rozpočtu,“..."

No jo, ale kdo zaplatil ten zbytek??? :-)
registrovaný uživatel Semík  mail  
18.07.2007 (21:00)  
A ještě jednou .....Cena je podle něj zhruba poloviční oproti novým nízkopodlažním vozidlům západní provenience. A proč pořád porovnávaj cenu modernizace starého krámu s novými stroji rádoby se západu? To jako kdybych si koupil v bazaru starou 120 vytunil ji a pak se chlubil, že starý křáp je za desetinu ceny než nová fábia.
18.07.2007 (20:57)  
No, a co když na sklonově náročné trati bude potřeba menší kapacita a na rovné trati větší? Co potom??? To je ale záplata...
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
18.07.2007 (20:27)  
Semik: mysleno je rozsireni vozoveho parku Regionov.
Trainman: coze? Jedna se o uz 33. jednotku, tedy o 37. motorovy vuz. Problemy s adhezi jsou odstraneny jen diky tomu, ze jednotka ma dva motorove vozy. Jiny postup nebyl mozny ani ted ani pri vyvoji vozu.
registrovaný uživatel Semík  mail  
18.07.2007 (20:11)  
Já vím, že se opakuji ale ..... na rozšíření vozového parku ČD . Oni se třívozové verze nedělají z 810 + 010 +810? Já myslel, že je te rekonstrukce.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko