..: Trojdílné RegioNovy jsou nasazeny do pravidelného provozu v Libereckém kraji :..

Ilustrační obrázek
autor: Sheriff Liberec - Trjodílné motorové jednotky Regionova Trio jsou od poloviny července v provozu také v Libereckém kraji. Třívozové soupravy vznikly proto, aby alespoň zčásti smazaly handicap klasických Regionov, které mají v kopcovitém terénu problémy s adhezí a výkonem. Právě v Libereckém kraji jsou trakčně náročné tratě běžné, zvlášť komplikovaná bývá doprava zejména do Jizerských hor a Krkonoš. Dvě třívozové soupravy ČD zakoupily od společnosti Pars nova Šumperk. Vlaky jezdí na trati Liberec – Frýdlant v Čechách, kde budou zajišťovat většinu spojů.

Slavnostní předání proběhlo 9.7. odpoledne na železniční stanici v Liberci. Hned poté vyjely nové soupravy na prezentační jízdu do Karlova pod Ještědem a zpět.

„Jsem rád, že jsme druhý kraj po Jihomoravském, který disponuje těmito vozy, jež jsou určeny do členitých terénů. Také doufám, že nezůstaneme jen u dvou souprav a rozvoj železniční dopravy bude dále pokračovat,“ uvádí hejtman Libereckého Petr Skokan.

Třívozové soupravy zatím jezdí jen 4 v celé ČR. „Obvyklé jsou dvouvozové verze, kterých jezdí po českých tratích 29,“ říká generální ředitel Pars nova Tomáš Ignačák. V budoucnu by jich na českých železnicích měla jezdit stovka.

Cena jedné soupravy je 37 milionů korun, proto se na rozšíření vozového parku ČD podílelo ministerstvo dopravy. „Asi 17% ceny zaplatily ČD a zbylých 30% je hrazeno ze státního rozpočtu,“ uvádí Kolář. Cena je podle něj zhruba poloviční oproti novým nízkopodlažním vozidlům západní provenience. „Naprostou většinu dílů máme od českých dodavatelů, například jablonecký Tedom vyrábí pro RegioNovy spalovací motory,“ podotýká Tomáš Ignačák.

Jejich provoz by měl rovněž zajistit úsporu pohonných hmot. „Naším záměrem je i propagace kraje, turistického ruchu a ekologické železniční dopravy s názvem Vlakem vaším krajem,“ sděluje Kubala. Na skříni motorových vozů je umístěno logo kraje a interiér vlaku je vybaven příslušenstvím pro informační materiály určené turistům.

zdroj: Mladá fronta DNES a České dráhy


Honza Beránek / JTB | 18.7.2007 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Liberecký


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
18.07.2007 (20:03)  
Konecne, ale problemy s adhezy se meli resit hned u prototypu a ne u 10. jednotky.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko