Praha - Pendolina vyjela na spoje SuperCity do Ostravy v prosinci 2005, o rok později začala jezdit také do Bratislavy a Vídně. Za tu dobu urazila každá ze 7 souprav 600.000 km a to je okamžik, kdy musí podle předpisů a pokynů výrobce postoupit vlak pravidelnou tzv. vyvazovací opravu. Teoreticky už objelo každé z českých pendolin 15x rovník.
„Během vyvazovací opravy kompletně rozebereme všechny podvozky soupravy, důkladnou kontrolou projde naklápěcí systém vlaku a řada dalších zařízení nezbytných pro provoz souprav. Bez této vyvazovací opravy by nebylo možné podle předpisů vlaky dál provozovat,“ vysvětluje vrchní přednosta pražského depa kolejových vozidel Václav Sosna.
„Vyvazovací oprava trvá přibližně 35 dní a postupně čeká všech 7 souprav,“ dodává. ČD vypravují soupravy v maximálním nasazení s jednou zálohou v depu. „Po dobu vyvazovacích oprav nebudeme mít k dispozici záložní soupravu, proto se může v případě mimořádností, jako jsou bouřky, vichřice, nehody na přejezdech a podobně stát, že se cestující setkají na jednom páru odpoledních spojů s náhradní soupravou,“ říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Jednalo by se o spoje s odjezdem z Prahy ve 13:26 hodin a s odjezdem z Ostravy v 17:11, tedy o spoje, u kterých je v jízdním řádu vysloveně uvedena možnost nasazení náhradní soupravy,“ dodává.
Pokud by se cestující s náhradní soupravou setkali, nebudou nijak omezeni v kvalitě poskytovaného servisu. Vlak je sestaven z moderních vozů standardu EuroCity, jeho kapacita je větší než kapacita pendolina a jsou v něm zařazeny 2 vozy první třídy i restaurační vůz. Cestující by dostali v případě nasazení náhradní soupravy zcela automaticky všechny služby kategorie SuperCity.
zdroj: České dráhy a iDNES
| 18.7.2007 (4:00)
Za řádné zpravení vlaku nese odpovědnost výpravčí, těžko můžete přesvědčit zahraniční subjekt – na Slovensku jsou výpravčí součástí oživené dopravní cesty, aby převzal odpovědnost. Tím spíše, že v případě nějěkého maléru nemáte ani šanci toto viníka protokolárně vyslechnout …
V pohraniční stanici Štúrovo proto existuje "maďarský" výpravčí, který odpovídá za zpravení vlaku a výpravčí ŽSR provádí pouze výpravu vlaku …
Někdejší motorové Hungarie Břeclaví podle "kursbuchu" také projížděly, skutečnost byla jiná, z dopravních důvodů se v Břeclavi zastavovalo.
Jinak k SE - doba cesty P-B (centra) je srovnatelná s vlakem a jen letištní poplatky dělají při zpáteční cestě cca 800 Kč, takže to zas taková konkurence není. Normální (otevřená) letenka bude mnohem dražší anebo je třeba počítat s tím, že nic nelze změnít, stornovat atd.. Ale mohly by i tady dráhy zavést taky nějaké podobné "levné" jízdenky.
Chce to zapnout i ty "vetracky" a trochu sirit osvetu, at lide nechaji okna zavrene... . Podobne jak u slovenskych vozu, kde to osetruji napisy na oknech.
Jenom pro ilustraci - když jsem byl v pondělí v Německu a cestoval jsem zpožděným EC 370, kde klimatizace nestíhala, rozdávala posádka vlaku zdarma balenou vodu, a při příjezdu do Hamburgu vychlazený džus. Chtěl bych vědět, zda by se toto stalo i u ČD, a.s.?
Sova: to´s moh´ klidne napsat, ze aerotaxi lita z Prahy i treba do Pardubic nebo Budejovic... CSA se svymi cenami CD konkurenci nebyla (Bratislava tusim za cca 5.000,-)
Jinak pouze poplatky na kazdem z techto dvou letist delaji zhruba 800 CZK. Na druhou stranu, Sky zavedl pro Ruzyn web check-in, takze tu doba na check-in lze umaznout
Myslím,že Praha-Košice už létá ČSA:-)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










