..: Pendolina už najezdila 600.000 km, teď je čeká povinná prohlídka :..

Ilustrační obrázek
autor: Martas Praha - Pendolina vyjela na spoje SuperCity do Ostravy v prosinci 2005, o rok později začala jezdit také do Bratislavy a Vídně. Za tu dobu urazila každá ze 7 souprav 600.000 km a to je okamžik, kdy musí podle předpisů a pokynů výrobce postoupit vlak pravidelnou tzv. vyvazovací opravu. Teoreticky už objelo každé z českých pendolin 15x rovník. „Během vyvazovací opravy kompletně rozebereme všechny podvozky soupravy, důkladnou kontrolou projde naklápěcí systém vlaku a řada dalších zařízení nezbytných pro provoz souprav. Bez této vyvazovací opravy by nebylo možné podle předpisů vlaky dál provozovat,“ vysvětluje vrchní přednosta pražského depa kolejových vozidel Václav Sosna.

„Vyvazovací oprava trvá přibližně 35 dní a postupně čeká všech 7 souprav,“ dodává. ČD vypravují soupravy v maximálním nasazení s jednou zálohou v depu. „Po dobu vyvazovacích oprav nebudeme mít k dispozici záložní soupravu, proto se může v případě mimořádností, jako jsou bouřky, vichřice, nehody na přejezdech a podobně stát, že se cestující setkají na jednom páru odpoledních spojů s náhradní soupravou,“ říká Jiří Kolář, náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Jednalo by se o spoje s odjezdem z Prahy ve 13:26 hodin a s odjezdem z Ostravy v 17:11, tedy o spoje, u kterých je v jízdním řádu vysloveně uvedena možnost nasazení náhradní soupravy,“ dodává.

Pokud by se cestující s náhradní soupravou setkali, nebudou nijak omezeni v kvalitě poskytovaného servisu. Vlak je sestaven z moderních vozů standardu EuroCity, jeho kapacita je větší než kapacita pendolina a jsou v něm zařazeny 2 vozy první třídy i restaurační vůz. Cestující by dostali v případě nasazení náhradní soupravy zcela automaticky všechny služby kategorie SuperCity.

zdroj: České dráhy a iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 18.7.2007 (4:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
24.07.2007 (19:59)  
ad Vlakosexuál – zastavování v Kútech a Břeclavi má společného se Schengenem asi tolik, jako s povodněmi v roce 1997. Pokud by pasová kontrola ČR jezdila už z Bratislavy (jeden čas se na EC tak jezdilo) a pasová kontrola SR jezdila třebas z Brna, tak se v Kútoch ani Břeclavi nemusí zastavovat. Jenže pak musíte vyřešit, jak budete zpravovat strojvedoucího o mimořádnostech na území cizí železnice, proto se v těch Kútech zastavuje. Protože stanice Kúty nebude provádět zpravení o mimořádnostech až do Brna nebo Prahy, tak se zase musí zastavit v Břeclavi.
Za řádné zpravení vlaku nese odpovědnost výpravčí, těžko můžete přesvědčit zahraniční subjekt – na Slovensku jsou výpravčí součástí oživené dopravní cesty, aby převzal odpovědnost. Tím spíše, že v případě nějěkého maléru nemáte ani šanci toto viníka protokolárně vyslechnout …
V pohraniční stanici Štúrovo proto existuje "maďarský" výpravčí, který odpovídá za zpravení vlaku a výpravčí ŽSR provádí pouze výpravu vlaku …
Někdejší motorové Hungarie Břeclaví podle "kursbuchu" také projížděly, skutečnost byla jiná, z dopravních důvodů se v Břeclavi zastavovalo.
registrovaný uživatel M@ra 
23.07.2007 (17:46)  
Hlavně aby se těmto vlakům věnovala taková péče v údržbě připomínající spíš letadla než hurvínky...

Jinak k SE - doba cesty P-B (centra) je srovnatelná s vlakem a jen letištní poplatky dělají při zpáteční cestě cca 800 Kč, takže to zas taková konkurence není. Normální (otevřená) letenka bude mnohem dražší anebo je třeba počítat s tím, že nic nelze změnít, stornovat atd.. Ale mohly by i tady dráhy zavést taky nějaké podobné "levné" jízdenky.
20.07.2007 (12:46)  
Rozdavat dzus, mineralku nema moc vyznam. Stacilo by, kdyby se vlakovy personal naucil obsluhovat vytapeni/klimatizaci vozu EC/IC. Ve vetsine pripadu je totiz nucena klimatizace vypnuta, je pouze nastavena nejnizsi teplota. Coz nestaci... .
Chce to zapnout i ty "vetracky" a trochu sirit osvetu, at lide nechaji okna zavrene... . Podobne jak u slovenskych vozu, kde to osetruji napisy na oknech.
registrovaný uživatel M 
19.07.2007 (22:31)  
Stalo se to (udajne) v utery v EC175 mezi Ustim a Prahou (teda az na ten dzus)
registrovaný uživatel zdeněk  mail  
19.07.2007 (11:58)  
Je pravda, že by měly ČD, a.s. v případě nasazení klasických souprav namísto pendolina nějak cestujícím kompenzovat ušlou zábavu v podobě jízdy tímto klopidlem - napadá mně např. sleva 200,- při dalším použití SCP, nebo nápoje a jídlo v hodnotě 200,- zdarma... apod.
Jenom pro ilustraci - když jsem byl v pondělí v Německu a cestoval jsem zpožděným EC 370, kde klimatizace nestíhala, rozdávala posádka vlaku zdarma balenou vodu, a při příjezdu do Hamburgu vychlazený džus. Chtěl bych vědět, zda by se toto stalo i u ČD, a.s.?
registrovaný uživatel M 
19.07.2007 (11:38)  
Heh, sranda - kontroloval sem to pres jen rijen (a obecne letovy poradek)... Diky
19.07.2007 (6:49)  
M: casy jsou z webu www.skyeurope.com/cz -> kdyz si das vyhledat spojeni na treba listopad, tak ti to z PRG nabidne nove Kosice, Bratislavu ale treba i Benatky.

Sova: to´s moh´ klidne napsat, ze aerotaxi lita z Prahy i treba do Pardubic nebo Budejovic... CSA se svymi cenami CD konkurenci nebyla (Bratislava tusim za cca 5.000,-)
registrovaný uživatel M 
19.07.2007 (0:00)  
Vlakosexual - odkud mas ty casy PRG-BTS?
Jinak pouze poplatky na kazdem z techto dvou letist delaji zhruba 800 CZK. Na druhou stranu, Sky zavedl pro Ruzyn web check-in, takze tu doba na check-in lze umaznout
18.07.2007 (22:05)  
Jinými slovy: v podstatě nic proti ČD, jezdím vlaky rád (možná až moc), ale přijde mi, že většina molochů tohoto typu se chová k zákazníkovi tak, aby si ho opravdu udržela. V jednom takovém nadnárodním monstru pracuji a vím, že tam peníze coby kompenzace jenom lítají (skoro jako "Chcete vrátit nějaké peníze? Máte je mít!") a nejsou to malé částky a leckdy i za úplné blbosti. Jenom ČD holt jde i o ušmudlaných 200,- Kč za něco, co jim neodpovídá, byť jen morálně... :-)
registrovaný uživatel Sova 
18.07.2007 (21:37)  
Vlakosexuál
Myslím,že Praha-Košice už létá ČSA:-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko