Praha - Ministerstvo dopravy a vedení Českých drah připravily údajně podle televize Nova vyhlášku, která zmírňuje podmínky pro řízení vlaků. Pro méně náročné úkoly by se podle navrženého předpisu mohl stát strojvůdcem vyučený člověk od 18 let, dosud ovšem musel mít maturitu a dosáhnout věku 21 let. Federace strojvůdců to považuje za ohrožení bezpečnosti dopravy a hrozí i stávkou.
Podle Libora Poláčka, mluvčího federace strojvůdců, přinese snížení věkové hranice pro řízení vlaku následky v podobě většího počtu nehod. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala ale prohlásil, že budou strojvůdci nasazováni pouze na posuny a budou muset projít důkladnými psychotesty.
Strojvůdci ale tvrdí, že posuny často jsou na celostátních tratích a není výjimkou, že strojvůdci - posunovači jezdí i s lidmi. Požadují, aby mladší strojvůdci nemohli jezdit na celostátních a regionálních tratích.
Federace strojvůdců chce vyvolat stávku
Federaci strojvůdců navíc pobouřilo, že změnu s nimi České dráhy neprobraly. Vedení ČD nemusí se strojvůdci probírat své návrhy pro ministerstvo dopravy, diskuse se má odehrát na ministerstvu, říká Kubala. Vyhláška o snížení věku strojvůdců ale už prošla meziresortním řízením a měla by v září nabýt účinnosti. Strojvůdci chtějí v takovém případě vyhlásit stávku.
zdroj: Finance s přispěním autora Vezak
| 18.7.2007 (6:00)
Při vší úctě, těžko srovnávat současnost s dobou před 40 lety. Zatímco tehdy byla maturita téměř prestižním dokladem o dosaženém vzdělání, v dnešní době už je téměř samozřejmostí a učebních oborů nezakončených maturitou už moc nenajdete - a pokud ano, jedná se povětšinou o obory pro jedince, od nichž se nečeká, že jejich intelektuální schopnosti jsou na takové úrovni, aby maturitní zkoušku zvládli. Navíc u těch "kvalitnějších" učňáků lze předpokládat, že jejich absolventi se budou živit tím, co se naučili, kvalitní řemeslník je v dnešní době mnohdy placen líp než strojvedoucí. Takže kdo nám tady pak zůstane?
Dále ČD dávají účastníkům kurzů pro strojvedoucí podepsat smlouvy s ďáblem, ve kterých se kurzisti krví upisují k pěti letům na mašině pod pohrůžkou zaplacení veškerých nákladů na svů výcvik, což není částka nikterak nízká. Tím pádem se na vějičku chycený přidavač ze stavby dostává do pasti - 5 let si odjezdí ať chce nebo ne, zkoušky udělá bez problémů (protože když dráha potřebuje, udělají zkoušky všichni) a když zjistí, že fírování není pro něj zrovna to pravé ořechové, už nebude cesty zpět.
PS: Snad mám dobře čárky.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










