..: České dráhy chtějí povolit řízení vlaku od 18 let :..

Ilustrační obrázek
autor: KuTom Praha - Ministerstvo dopravy a vedení Českých drah připravily údajně podle televize Nova vyhlášku, která zmírňuje podmínky pro řízení vlaků. Pro méně náročné úkoly by se podle navrženého předpisu mohl stát strojvůdcem vyučený člověk od 18 let, dosud ovšem musel mít maturitu a dosáhnout věku 21 let. Federace strojvůdců to považuje za ohrožení bezpečnosti dopravy a hrozí i stávkou.

Podle Libora Poláčka, mluvčího federace strojvůdců, přinese snížení věkové hranice pro řízení vlaku následky v podobě většího počtu nehod. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala ale prohlásil, že budou strojvůdci nasazováni pouze na posuny a budou muset projít důkladnými psychotesty.

Strojvůdci ale tvrdí, že posuny často jsou na celostátních tratích a není výjimkou, že strojvůdci - posunovači jezdí i s lidmi. Požadují, aby mladší strojvůdci nemohli jezdit na celostátních a regionálních tratích.

Federace strojvůdců chce vyvolat stávku

Ilustrační obrázek
autor: Václav RůžekFederaci strojvůdců navíc pobouřilo, že změnu s nimi České dráhy neprobraly. Vedení ČD nemusí se strojvůdci probírat své návrhy pro ministerstvo dopravy, diskuse se má odehrát na ministerstvu, říká Kubala. Vyhláška o snížení věku strojvůdců ale už prošla meziresortním řízením a měla by v září nabýt účinnosti. Strojvůdci chtějí v takovém případě vyhlásit stávku.

zdroj: Finance s přispěním autora Vezak


Adys Poslat mail autorovi | 18.7.2007 (6:00)
Related newsopen/close

More on Legislativa

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
19.07.2007 (19:08)  
Příznivci železnice se dělí na strojvedoucí, a ty, kteří se na něj nedostali. Těch je asi víc. Mně když jsem byl malý, tak mi říkali, ty nikdy mašinku řídit nebudeš, tak jsem si říkal, že budu sedět v takové boudičce, ze které se ovládají semafory, a ti co řídí mašinky mně budou muset poslouchat. No a pak se mi nechtělo na vojnu a šup se mnou na hradlo, a protože se mi to líbilo, tak jsem zůstal 3 roky. Pak ale zvítěziliy peníze a využití kvalifikace. Tady po zaměstnání strojvedoucího každý touží, mně před tím zatím každý strojvedoucí varoval. Tak kdo řídíte tak se vyjádřete. Doufám, že mezi Vámi nejsou takoví, kteří na trati předrátují celou mašinu, nikam nic nenakreslí a pak v depu řvou, jak jsou elektrikáři blbí.
19.07.2007 (19:05)  
Mašinka:
Při vší úctě, těžko srovnávat současnost s dobou před 40 lety. Zatímco tehdy byla maturita téměř prestižním dokladem o dosaženém vzdělání, v dnešní době už je téměř samozřejmostí a učebních oborů nezakončených maturitou už moc nenajdete - a pokud ano, jedná se povětšinou o obory pro jedince, od nichž se nečeká, že jejich intelektuální schopnosti jsou na takové úrovni, aby maturitní zkoušku zvládli. Navíc u těch "kvalitnějších" učňáků lze předpokládat, že jejich absolventi se budou živit tím, co se naučili, kvalitní řemeslník je v dnešní době mnohdy placen líp než strojvedoucí. Takže kdo nám tady pak zůstane?

Dále ČD dávají účastníkům kurzů pro strojvedoucí podepsat smlouvy s ďáblem, ve kterých se kurzisti krví upisují k pěti letům na mašině pod pohrůžkou zaplacení veškerých nákladů na svů výcvik, což není částka nikterak nízká. Tím pádem se na vějičku chycený přidavač ze stavby dostává do pasti - 5 let si odjezdí ať chce nebo ne, zkoušky udělá bez problémů (protože když dráha potřebuje, udělají zkoušky všichni) a když zjistí, že fírování není pro něj zrovna to pravé ořechové, už nebude cesty zpět.
Registered user zaza 
19.07.2007 (18:45)  
Kdyz uz jste tady nekdo zminili ty bryle...Kdyz sem mel pred prijimackama na stredni,chtel sem jit na obor ze ktereho byvh mohl prejit na strojvedouciho,coz je muj velky sen,jenze tehdy se zjistilo,ze sem na dalku slepej jak patrona, tudiz sem se na jiny obor a stejne nevim kde vzit pres 30 tisic na operaci oci a kde vzit prislusne vzdelani...
Registered user mašinka  mail  
19.07.2007 (18:30)  
Vyučený 18 letý fíra je teoretický nesmysl. Po složení předepsaných zkoušek bude mít min. 19 let a než kontrolor vozby řekne strojmistrovi: Je dobrej, může na trať, uplyne min. další rok a než ho uvidíme s rychlíkem na koridoru bude mít třicet. S osobákem na lokálce ho možná uvidíme ve 23 letech. Jestli je původem topenář a nebo gymnazista, kterého nevzali na VŠ, v parném létě si utvořil dítě a teď musí živit rodinu bych neřešil. Já jsem nechtěl na vojnu a tak jsem byl 38 let strojvedoucím.
19.07.2007 (18:27)  
Takže jestli to dobře chápu, tak by to mohli být lidi vyučený i něčím jiným???Třeba právě již zmiňovaný instalatérem???No proč ne...jak už se řeklo, nezáleží na daném vystudování, ale na tom, co člověka baví a pro co je ochoten se obětovat. A právě praxe nás dovede k profesionalitě.
Registered user mašinka  mail  
19.07.2007 (17:57)  
Prvními strojvůdci na lok. řady 140 byli přeškolení páraři a to, že někteří z nich měli výuční list holiče nebyl vtip ani pomluva. Nezáleží až tak na věku nebo vzdělání, ale na výcviku. Moje generace obsluhovala lokomotivu půl roku pod dozorem a já jsem přesvědčen, že to bylo správně.
19.07.2007 (16:30)  
NolthA: Naprostý souhlas, a to v jakémkoliv oboru. Holt málo lidí si uvědomuje, že zkušený člověk byl začátečníkem a není jen proto, že jako začátečník začal něco dělat a za pár let to "dostal do ruky".
PS: Snad mám dobře čárky.
19.07.2007 (11:53)  
K těm brýlím, dá se to operovat, obě oči stojí 32 000 dělá se to laserem a je to bezbolestné. Informace na internetu. Někdo by mohl na těhle stránkách provozovat kurz českého jazyka (i pro mně). Je to děs poslední dobou.
19.07.2007 (11:49)  
Metro pomalu a nenápadně začíná jezdit bez strojvedoucích, zatím jen prázdná souprava na obrat, tak dráha může následovat. Co taková 809 Benešov Vlašim bez obsluhy, nastoupil by do toho někdo z Vás? V Německu na takových výkonech údajně jezdějí holky, tak třeba můžou ČD zkusit něco podobného, podmínkou by byl věk do 25 let, atraktivní vzhled a nad 22 stupňů bikinky. Blonďatost výhodou (včetně způsobu myšlení). Tak co, vlezl by někdo z Vás do 809 řízeného blondýnou?
19.07.2007 (10:51)  
párkrát tu padl nazor, že fíru je málo a ti co sou, sou staří, tech mladých řekneme kolem 30, moc není, co sem tak stačil vypozorovat
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko