..: České dráhy chtějí povolit řízení vlaku od 18 let :..

Ilustrační obrázek
autor: KuTom Praha - Ministerstvo dopravy a vedení Českých drah připravily údajně podle televize Nova vyhlášku, která zmírňuje podmínky pro řízení vlaků. Pro méně náročné úkoly by se podle navrženého předpisu mohl stát strojvůdcem vyučený člověk od 18 let, dosud ovšem musel mít maturitu a dosáhnout věku 21 let. Federace strojvůdců to považuje za ohrožení bezpečnosti dopravy a hrozí i stávkou.

Podle Libora Poláčka, mluvčího federace strojvůdců, přinese snížení věkové hranice pro řízení vlaku následky v podobě většího počtu nehod. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala ale prohlásil, že budou strojvůdci nasazováni pouze na posuny a budou muset projít důkladnými psychotesty.

Strojvůdci ale tvrdí, že posuny často jsou na celostátních tratích a není výjimkou, že strojvůdci - posunovači jezdí i s lidmi. Požadují, aby mladší strojvůdci nemohli jezdit na celostátních a regionálních tratích.

Federace strojvůdců chce vyvolat stávku

Ilustrační obrázek
autor: Václav RůžekFederaci strojvůdců navíc pobouřilo, že změnu s nimi České dráhy neprobraly. Vedení ČD nemusí se strojvůdci probírat své návrhy pro ministerstvo dopravy, diskuse se má odehrát na ministerstvu, říká Kubala. Vyhláška o snížení věku strojvůdců ale už prošla meziresortním řízením a měla by v září nabýt účinnosti. Strojvůdci chtějí v takovém případě vyhlásit stávku.

zdroj: Finance s přispěním autora Vezak


Adys Poslat mail autorovi | 18.7.2007 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   
18.07.2007 (20:14)  
Tom: já mám zhruba necelu dioptrii na pravem oku do dalky + astigmatismus, to jedine me limituje pro praci firy, jinak mám zdraví v cajku
registrovaný užívateľ Tom  mail  
18.07.2007 (20:04)  
+3 to jsou brýle na blížku , na četni...takže do dálky vidí,jen na podepsání rozkazů by si musel nasadit brýle....
Nevím,ale i tak se mi nelíbí, že může mít člověk jakékoliv vzdělání. kdyžtak, tak alespoň nějaký obor bližší železnici, protože takový zedník se bude těžko učit předpisy...
18.07.2007 (20:02)  
For 753006: Nevim jak někdo může říct, že mašinfíra by mohl nosit 3 dioptrie? Ty asi na dráze nemakáš? Já jsem ve vlaku celej den a docela bych se se slepým fírou bál!
registrovaný užívateľ 753006 
18.07.2007 (19:10)  
Nerad bych se toho dožil,aby dráha brala na fíru,toho kdo projde zdravotníma,kdo udělá psychotesty.(Ono je zajímavé,že když když dráha chce,tak to jde...) a jenom proto,že to budou lemplové,kteří se jinde nechytli,tak se vezmou na dráhu.Zkoušky udělá když dráha chce a potřebuje bohužel kdokoliv,to vidím u mnoha kolegů průvodčích,kteří kolikrát nemají ani šajn o dopravě.Přitom je smutné,že na dráze dělá,a i mimodráhu by se našlo, plno lidí,kteří mají o tuto profesi zájem a nemohou kvůli zdravotním.Mě osobně by se spíše zamlouvala tato varianta a to mírné zmírnění zdravotních požadavků.Vždyť ruku na srdce,kolik strojvedoucích by neprošlo.A myslím si,že nějaká tolerance do +3 dioptrii u některých vad by nebyla na škodu a našlo by se plno adeptů na tuto funkci,jak mezi současnými zaměstnanci v jiných profesích,tak mezi nedrážnimi lidmi.Vždyť dneska jsou vstupní prohlídky tak náročné,že odhalí moderní přístroje i to co dříve neodhalil posudkový lékař.Vždyť i chirurgové a jiné profese nosí brýle,jen ve vyhlášce je to jak za páry.Tak dám povinnost mít ssebou 2 náhradní a basta.Rději uvidím za kniplem 40letého bývalého výpravčího,který má zájem a o dráze něco ví a bude si brát na čtení brýle,než osmnáctiletýho frajírka,který má výuční list a umí se sotva podepsat.(O úrovni našeho školství vím své a nechtějte mi někdo namluvit,že výuční listy se nyní,kdy je škola závislá na počtu žáků,nedávají jen za účast.Nevyhodí ze školy ani učně,který krade,nechodí do školy,jen proto,že za to jsou dotace pro školu)To je totiž přesně vidět na této diskuzi,to nic není,sem řídil taky,takhle přesně uvažují mladí lidé,které chce dráha za mašinu pustit.Ale že na podzim je listí,jak se chová vlak při brždění na listí,když se mu sveze celá souprava,jak se chová rakev ve sněhu apod mimořádné situace,tak o tom ví kulový a posral by se strachy,nebo by udělal někde hromadu.A nerad bych se taky dožil neschopnosti na trati,když si nějakej začátečník nebude umět podložit B6 na 810...Podívejte se vždycky na zprávy,kolik procent tragických smrtelných nehod mají na svědomí mladí řidiči do 25 let....já bych řekl že je toho dost.Mmmch ta doba tady už jednou byla,kdy se bral fírům každý,jen si udělal kurs.Současní strojvedoucí vám potvrdí,že to byli anebo jsou většinou ti největší lemplové a nejhorší strojvůdci.Samozřejmě ne všichni....Toť můj názor.
registrovaný užívateľ Tom  mail  
18.07.2007 (18:09)  
Taky jsem dopadl tak, že od 15 se mi zhoršil zrak a bohužel moje sny se tímto uzavřely, ale né tak moc, protože jsem vystudoval obor železniční doprava - čili výpravčí atd..takže teď v poho...zůstávám v provozu
Ale myslím, že 18 letí lidé, kteří se nijak nezajímají o řízení drážních vozidel, tak se nebudou hlásit do kurzu jak elektra tak se učit předpisy. A ti, kteří se chtějí moc jezdit, tak už určitě i v 18 budou se snažit vynikat ve znalostech..( soudím podle mých známých, ještě ze střední..). A pokud bude nábor v 18 tak do provozu se stejně dostanou až někdy v 19 ne??.
registrovaný užívateľ Nagel 
18.07.2007 (17:00)  
Venca 151:...A tudíž bych navrhoval, aby ty mladí fírové začínali na nějakých vedlejších tratích...

S lokomotivou jsi se nejlíp naučil jezdit na Skokanech (T211.0 a T212.0) nebo s Hurvínkem.
18.07.2007 (16:12)  
...teda souhlasím s tím, že rozjet vlak není až takový problém...zkusil jsem si na poslední praxi na VŠDS (1993) 751 (na R i Os), 810, 742, 850 mi bohužel fíra nepučil...nejlepší byl můj miláček Bardotka..fíra mi dal rychlík T.Teplá - Brno už na Vlárském průsmyku, po krátkém "zácviku" - je mi jasné, jaké tu budou reakce. Už v Bohuslavicích nad Vláří jsme měli mimořádné zastavení (špatně odbrzdil poslední vůz) a pak to šlo až do Veselí N.M. Stejný fíra jel za dva dny Os VNM - Brno - VNM. Do Brna poznání (znalci vědí, že je rozdíl jet směrem tam a jinak vypadá trať zpět)......no celkem dobrý....v Jestřabicích a Bohuslavicích u Kyjova jsem byl 1/2 prvního vozu přes.....v pohodě, jen přednosta Bohuslavic musel vystupovat do štěrku.....ale všechno to bylo samozřejmě pod dozorem (a na černo, pochopitelně)...jenže chtějte po někom, kdo chtěl od 10 let dělat fíru a ve 14 dostal brýle... :-(((..ať jen sedí a kouká jak se jede...

Spíš mě zarazil výrok tisk.mluvčího MD o tom, že strojvedoucího hlídá zabezpečovací systém....no pokud mi paměť signalisty-střídače (letní brigády) sahá, tak např na elektromechanice (Bzenec okolo 1991-93), ani na ručním stavění+ústřední zámek nebo bubnový přístroj (Kyjov minimálně do roku 1993) posun nebo přivolávačku nic nehlídá, možná na tratích s DZZ (nevím, k tomu se někdo vyjádřete), ale to není případ regionálních a na dlouho asi ani některých "hlavních" tratí...taky jsem si to už s panem Hanzelkou vydiskutovali..samozřejmě pouze tlumočil informace od "odborníků" z MD ČR....no comment!
registrovaný užívateľ Erik  mail  
18.07.2007 (16:01)  
Ak toto prejde, ešte len teraz bude v Čechách nehôd pribúdať.
registrovaný užívateľ JOHNZ 
18.07.2007 (15:58)  
padly_andel: V Brne je to kvoli tomu, ze na niektorych krizovatkach sa saliny riadia cestnym znacenim aj semaformi ...
dopisovateľ alebo člen ŽP Andrew33  mail  
18.07.2007 (15:05)  
padly_andel:Teď přesně neznám ty parametry,ale myslím,že do 1 dioptrie můžeš dělat fíru,ale asi to taky záleží jestli na blízko,nebo na dálku no. Venca 151:No ono mi přijde jedno na čem se učíš a potom jsou na to taky zákonitý zkoušky na mašinu,bez kterejch na ní nemůžeš.
  1 2 3 4 5 6 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko