Praha - Ministerstvo dopravy a vedení Českých drah připravily údajně podle televize Nova vyhlášku, která zmírňuje podmínky pro řízení vlaků. Pro méně náročné úkoly by se podle navrženého předpisu mohl stát strojvůdcem vyučený člověk od 18 let, dosud ovšem musel mít maturitu a dosáhnout věku 21 let. Federace strojvůdců to považuje za ohrožení bezpečnosti dopravy a hrozí i stávkou.
Podle Libora Poláčka, mluvčího federace strojvůdců, přinese snížení věkové hranice pro řízení vlaku následky v podobě většího počtu nehod. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala ale prohlásil, že budou strojvůdci nasazováni pouze na posuny a budou muset projít důkladnými psychotesty.
Strojvůdci ale tvrdí, že posuny často jsou na celostátních tratích a není výjimkou, že strojvůdci - posunovači jezdí i s lidmi. Požadují, aby mladší strojvůdci nemohli jezdit na celostátních a regionálních tratích.
Federace strojvůdců chce vyvolat stávku
Federaci strojvůdců navíc pobouřilo, že změnu s nimi České dráhy neprobraly. Vedení ČD nemusí se strojvůdci probírat své návrhy pro ministerstvo dopravy, diskuse se má odehrát na ministerstvu, říká Kubala. Vyhláška o snížení věku strojvůdců ale už prošla meziresortním řízením a měla by v září nabýt účinnosti. Strojvůdci chtějí v takovém případě vyhlásit stávku.
zdroj: Finance s přispěním autora Vezak
| 18.7.2007 (6:00)
Nevím,ale i tak se mi nelíbí, že může mít člověk jakékoliv vzdělání. kdyžtak, tak alespoň nějaký obor bližší železnici, protože takový zedník se bude těžko učit předpisy...
Ale myslím, že 18 letí lidé, kteří se nijak nezajímají o řízení drážních vozidel, tak se nebudou hlásit do kurzu jak elektra tak se učit předpisy. A ti, kteří se chtějí moc jezdit, tak už určitě i v 18 budou se snažit vynikat ve znalostech..( soudím podle mých známých, ještě ze střední..). A pokud bude nábor v 18 tak do provozu se stejně dostanou až někdy v 19 ne??.
S lokomotivou jsi se nejlíp naučil jezdit na Skokanech (T211.0 a T212.0) nebo s Hurvínkem.
Spíš mě zarazil výrok tisk.mluvčího MD o tom, že strojvedoucího hlídá zabezpečovací systém....no pokud mi paměť signalisty-střídače (letní brigády) sahá, tak např na elektromechanice (Bzenec okolo 1991-93), ani na ručním stavění+ústřední zámek nebo bubnový přístroj (Kyjov minimálně do roku 1993) posun nebo přivolávačku nic nehlídá, možná na tratích s DZZ (nevím, k tomu se někdo vyjádřete), ale to není případ regionálních a na dlouho asi ani některých "hlavních" tratí...taky jsem si to už s panem Hanzelkou vydiskutovali..samozřejmě pouze tlumočil informace od "odborníků" z MD ČR....no comment!
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










