..: České dráhy chtějí povolit řízení vlaku od 18 let :..

Ilustrační obrázek
autor: KuTom Praha - Ministerstvo dopravy a vedení Českých drah připravily údajně podle televize Nova vyhlášku, která zmírňuje podmínky pro řízení vlaků. Pro méně náročné úkoly by se podle navrženého předpisu mohl stát strojvůdcem vyučený člověk od 18 let, dosud ovšem musel mít maturitu a dosáhnout věku 21 let. Federace strojvůdců to považuje za ohrožení bezpečnosti dopravy a hrozí i stávkou.

Podle Libora Poláčka, mluvčího federace strojvůdců, přinese snížení věkové hranice pro řízení vlaku následky v podobě většího počtu nehod. Tiskový mluvčí ČD Ondřej Kubala ale prohlásil, že budou strojvůdci nasazováni pouze na posuny a budou muset projít důkladnými psychotesty.

Strojvůdci ale tvrdí, že posuny často jsou na celostátních tratích a není výjimkou, že strojvůdci - posunovači jezdí i s lidmi. Požadují, aby mladší strojvůdci nemohli jezdit na celostátních a regionálních tratích.

Federace strojvůdců chce vyvolat stávku

Ilustrační obrázek
autor: Václav RůžekFederaci strojvůdců navíc pobouřilo, že změnu s nimi České dráhy neprobraly. Vedení ČD nemusí se strojvůdci probírat své návrhy pro ministerstvo dopravy, diskuse se má odehrát na ministerstvu, říká Kubala. Vyhláška o snížení věku strojvůdců ale už prošla meziresortním řízením a měla by v září nabýt účinnosti. Strojvůdci chtějí v takovém případě vyhlásit stávku.

zdroj: Finance s přispěním autora Vezak


Adys Poslat mail autorovi | 18.7.2007 (6:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Legislativa

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný užívateľ sam  mail  
18.07.2007 (11:15)  
Vampiric : Netvrdím, že posun zařazení do výcviku pro výkon profese strojvůdce 18 let je je příliš brzo, jak již bylo řečeno,naopak, pokud to daný adept myslí vážně, tak je jen dobře a skutečně dojde k omlazení pracovníků této profesní skupiny.
Ad maturita - s jistými připomínkami souhlasím, že i vyučený elmechanik... se zájmem je někdy lepší než maturant, který tuto práci koná jen pro peníze a z HKV je např. pryč dřív, než se zastaví turbo... To je ze života - daný člověk po 4 letech šel dělat strojmistra.
Co ce týče starší věkové kategorie 50 a více - je nás většina a s prominutím, většina nás má brýle na blízko, jako většina této věkové skupiny a na dálku mají smyslovou 1. Je tu jen jedno potenciální riziko - rutina. Ale viz jako důkaz zastavení kolegy z Bn. při vjezdu na obsaz.svědčí o zkušenosti.
18.07.2007 (11:03)  
No nechci vám do toho moc mluvit, ale řídit mašinu umí prominte to slovo každý vůl. Sám to vím z vlastní zkšenosti, že na tom nic neni. Horší by to už potom bylo, kdyby se na mašině něco po*****.
registrovaný užívateľ M 
18.07.2007 (10:52)  
Takze rozdil mezi salinou a trolejbusem na strane jedne (18) a autobusem na strane druhe (21) je v tom, ze ti prvni sou bezpecnejsi, protoze nemuzou vzit kramle?:-)))
18.07.2007 (10:45)  
Myslim že je to dobrej krok k omlazení strojvedoucích. Dále by mě zajmalo co znamená 18letej mladík bez praxe? To se s tou praxí lidi rodí nebo co? Vysokoškoláky a maturanty musíte posadit rovnou za pult. Ty vám na rok do dílny nevlezou. Hlavně sou levý jak šavle. Já osobně mám vědší strach s 50letým fírou. Co když ho někde chytne infarkt či jinej záchvat. Brejle na pult a bez nich čučí na cestu. Tohle je o tom jakou má kdo zodpovědnost. Třeba ten 18letej má vědší zodpovědnost než 50letej. A bouří se jen ti staří který se bojej o svou židli aby je náhodou ty mladý nevystrčili.
registrovaný užívateľ mauricio  mail  
18.07.2007 (10:23)  
Duke123 - aha, tak to mě uniklo, já měl dojem, že až od 21
registrovaný užívateľ sam  mail  
18.07.2007 (10:09)  
Do konce roku 2006 byl požadavek ÚSO strojní ( nezávislá trakce ) neb elektro ( závislá trakce ). Pamatuji, že kolegové z Chlumce n.C. si museli dodělat el. maturitu pro pk.službu směr HK. Od dody před 25 lety do r. 2005-6 byla tato podmínka striktně dodržována - viz prov.nář. 101/95 zákona 266/94 Sb.
Od r. 2006 byla změna - postačila jakákoliv maturita + všechny ost. náležitosti - zdrav.stav, psychotesty.
Vzhledem k tomu, že jsem nastupoval v době konce parní trakce a přechodu na diesely, v té době byla doba od zařazení do výcviku po samostatný výkon ca 3 roky, v posledních letech se tato doba změnila na 1,5 roku.
Je tu ale i další věc, kterou ne vždy vyselektují i psychotesty - v začátcích se začínající strojvůdce v běžných situacích chová normálně, ale v okamžiku, kdy je nějaký vážnější problém, zachová se zbrkle. I když nyní, kdy na většině HKV je řízení CRV a doby, kdy člověk vozil 2metrový drát s krokodýlky ... a dělat " nouzák", jsou tytam. Možná naštěstí.
Ale přesto mám za to , že strojvedoucím se člověk ( který chce tuto práci dělat ) stane po min. 1 roce sam. výkonu a alespoň jednom průšvihu. Z toho důvodu se mi jeví věková hranice 18 let problematická, jak již dříve bylo řečeno, na posunu a přísunech lze nadělat daleko větší paseku, než na pravidelném vlaku.
18.07.2007 (9:51)  
Maturita není řešení.Co na tom,že mám policejní maturitu a jsem vyučený železničář...tady jde jenom o papír...člověku to na vzdělání stejně nepřidá,jenom to,že umím karate a zatýkat :-)
Ale s tím věkem souhlasím.Cestujícím moc na důvěře nepřidá,když za řídícím pultem uvidí mladičkou tvář.Já jsem na dráze od svých osmnácti a mnohokrát jsem se s tím setkal,že mi cestující moc nevěřili a šli se raději zeptat někde jinde.Ale to je věc názoru.
18.07.2007 (9:39)  
xAnri05:
§ 90
Odborná způsobilost k řízení motorových vozidel
(3) Při řízení drážních vozidel, která jsou používána v provozu na pozemních komunikacích, musí být řidič tohoto vozidla držitelem oprávnění k řízení drážního vozidla podle zvláštního právního předpisu. Řidič trolejbusu musí být držitelem řidičského oprávnění skupiny D.
Tak máš pravdu.
registrovaný užívateľ Yves 
18.07.2007 (9:33)  
kliminho: ježiš, tak jistě že je to úplně něco jiného. Ale kopíruje to reál a může to tak dodat aspoň povědomí o profilu tratí a tak. Prostě to má nějaké výhody, ale reál to není, to je jasný.
18.07.2007 (9:31)  
Omezovat cokoliv věkem není rozumné, lepší je řádný přísný výběr pomocí praktických testů a psychotestů. Maturita + věk nerovná se spolehlivost. Kretény mám kolem kolem sebe i teď na VŠ :) a za volant sedám od dvanácti roků (...bez nehody ;)
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko