..: Železniční přejezdy možná budou jasně označeny číslem :..

Ilustrační obrázekPraha - Podle Drážní inspekce nejsou železniční přejezdy v Česku dostatečně označeny. Inspektoři by to rádi změnili a uvažují o tom, že vydají bezpečnostní doporučení, aby přejezdy dostaly své jasně viditelné číslo. U označení přejezdu by bylo i telefonní číslo, na které by bylo možno zavolat, pokud by se na přejezdu vyskytl nějaký problém. O záměru inspekce jako první informovala televize Nova.

Přejezdy by podle inspekce měly být označeny jasně viditelným a nezaměnitelným číslem. České dráhy by tento krok uvítaly. Ministerstvo dopravy uvedlo, že železniční přejezdy už svá čísla mají a jde jen o to, jak je viditelně umístit. Nejasnosti v označování přejezdů zřejmě stály na začátku nehody, která se stala 19. března u Vraňan.

Počet nehod na železničních přejezdech v posledních třech letech podle statistiky Drážní inspekce kolísal stejně jako počet lidí, kteří se při nich zranili. Počet mrtvých postupně klesal. Loni se na přejezdech stalo 290, předloni 274 a o rok dříve 288 nehod. Loni při nich zahynulo 42 lidí, předloni 53 a před dvěma lety 57. Loni se při nehodách zranilo 149, rok předtím 101 a před dvěma roky 128 osob. Ani letos se situace výrazně nelepší - inspekce evidovala do konce dubna už 63 nehod na přejezdech.

Drážní inspekce už letos v lednu oznámila, že by ráda snížila počet nehod na přejezdech alespoň na úroveň roku 2002 - tehdy při nich zemřelo 24 lidí a připadal jeden mrtvý na deset střetů. Celkem je v republice zhruba 9000 železničních přejezdů a téměř polovina nehod se loni odehrála na přejezdech vybavených světelnou signalizací. Zahynula při nich rovněž polovina všech obětí.

zdroj: TV Nova, ČTK


Honza Beránek / JTB | 28.7.2007 (21:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel milan 
31.07.2007 (13:44)  
Každý objekt (most, želežniční přejezd), který se nachází na pozemní komunikaci je označen evidenčím číslem. Tohle evidenční číslo se skládá ze dvou skupin číslic. První (jedno až trojmístné) označuje číslo pozemní komunikace, druhé, za "pomlčkou / spojovníkem" – trojmístné – je pořadové číslo objektu na příslušné komunikaci.
Mě se spíš zdá, že to první číslo je 1-5-ti místné, protože novější mosty i na místních komunikacích, které mají taky své číslo, mají ty tabulky.

Obecně vzato, každý, kdo dělá něco pro veřejnost, t musí dělat blbuvzdorně, to znamená, že i ty cedulky by musely být docela velké..ale snad se dočkáme.

Jinak argument, že je v noci tma a není nic vidět je blbost. Někdy je sice taková tma, že není vidět nic, ale to je tak jednou za rok. Bílé číslice jsou dobře vidět i v noci.
registrovaný uživatel qwix 
31.07.2007 (12:44)  
Semik, M Zikmund:
Proste idem autom niekde kde to nepoznam, som tam prvy krat. Zrazu vidim na prejazde nieco divne/stala sa tam nehoda/zrovna tam mi skapalo auto a neviem sa pohnut/hocico-akokolvek-je-to-nepravdepodobne. A teraz potrebujem niekomu oznamit, co sa deje a KDE sa to deje. OK, volam na 112, ale kde sa nachadzam? Poslednu dedinu ktorou som presiel si nepamatam, kam vedie ta trat nemam odkial vediet, ako mam dispecerovi efektivne(rychlo) a presne vysvetlit kde som?
registrovaný uživatel Semík  mail  
30.07.2007 (20:59)  
No mě stačí, že je před přejezdem značka 240m další 160m a další 80m a před přejezdem ještě kříž. Nějaká další tabulka je zbytečná. Dám příklad. Stačí se podívat na nádraží s ostrovními nástupišti. Na každém konci je cedule vstup zakázán a přecházení přes koleje zakázáno a ještě hlásí rozhlas, aby lidi použili podchod a stejně jim na to ...... Proč by měla být cedulka na přejezdu, když v 99% ty prasata nepoznají 4 velké značky před přejezdem a nevidí světla a neslyší výstražné zvonění. Doporučoval bych mít přejezdy jako v Británii ( takové co se před příjezdem vlaku uzavřou ) a doplnil bych kamerou, která by snímala provoz po dobu signalizace přejezdu no a to, že je tam kamera bych dal na značky před přejezdem. Ono by to pomohlo.
30.07.2007 (17:22)  
ad Pavel Q.
Já že hledám důvody proč TO nejde … ? Já považuji za zbytečné vymýšlet nějaká čísla kam se má zavolat, pokud existují obecně známá krizová čísla … která jsou navíc obsazena více operátory, zatímco výpravčí ve stanici je jeden – pokud tam vůbec nějaký je.
Totéž platí o dispečerovi. Ten je tam jeden, nemá na starosti jednu trať.
Krizové číslo je určeno pro kritické situace, operátor IZS na lince 112 dokáže komunikovat v cizím (světovém) jazyce, což neplatí pro výpravčí / dispečery.
Navíc, jak bývá v Česku zvykem (ŽELPAGE nevyjímaje) začne se kritizovat, že "návod k použití" na přejezdu je jen v češtině – co si počně nebohý cizinec, že by měl být v němčině, angličtině, ruštině, arabštině, japonštině, cikánštině …
Další věc, štítek s číslem vandal poškodí, v noci stejně nebude štítek vidět, protože přejezd není osvětlen, takže to je jen vytváření problému … rozhodně vyťukat na klávesnici mobilu trojmístné "krizové" číslo je jednodušší než devítimístné …
30.07.2007 (7:53)  
Každý přejezd má své jasné označení. Každý žel. přejezd má svou GPS souřadnici pro účely HZS, RZS. HZS dokonce mají stanoveny přístupové cesty na jednotlivé žel. přejezdy; myslím, že i kvůli těžké technice, cisternám, kudy mohou/nemohou projet.
Tady jde spíše o problém, když se něco stane na přejezdu - jak má dotečná osoba nahlásit o jaký přejezd se jedná. Vzpomínat po jaké silnici to vlastně jedu, jaká trať tam vlastně vede? Takhle by člověk jen kukl na výstražníky, kde by bylo jedno malé, jasné číslo přejezdu. Žádné telefony.
Tohle je užitečné jen v málo případech, ale přínos je nesporný. Při většině střetnutích komunikuje strojvedoucí, který přejezd jasně specifikuje dispečerovi, který většinou volá HZS, RZS.
29.07.2007 (23:38)  
M Zikmund: Ty hledáš důvody proč to nejde. V případě podobném Vraňanům není čas hledat staničníky. Že tam musí být uvedeno telefonní číslo kde se dá někdo zastihnout je jasné.
29.07.2007 (22:15)  
Myšlenka dobrá, ale při počtech přejezdů to číslování bude stejné jako je dneska s číslem silnice, jen předčíslí bude číslo trati. Když se bude volat dopravna, tak to bude jasné - viz tři přejezdy na jedné silnici a na třech tratích. Telefonní číslo kam zavolat je dobrý nápad. Dneska má každý šofér mobila, takže mu aspoň k něčemu bude. Jestli z toho nápadu neudělá někdo vědu a velkej byznys, tak souhlasím.
registrovaný uživatel Web 
29.07.2007 (21:44)  
MZ: A něco jako dispečer na dráze není?

Už vidím jak někdo hledá při uvíznutí staničníky...
29.07.2007 (20:54)  
Telefonní číslo do ŽST neřeší situaci, kdy je ve stanici výluka dopravní služby; obecně ovšem platí, že do vzdálenosti nejvíce 50 metrů od jakéhokoli přejezdu se nachází označení kilometrické polohy daného místa na trati – tzv. staničníky (dříve kilometrovníky a hektometrovníky) jsou umístěny po 100 metrech …
29.07.2007 (20:42)  
Mašinka: Vzhledem k tomu, že to budou jednoduché kovové/plastové tabulky, patrně připevněné na sloupku s výstražným křížem, je to zakázka jak prase.

M. Zikmund. Tyto jsou pouze na přejezdech se silnicemi, nikoliv s polními cestami. Číslo na nich navíc nemusí nic ríct výpravčímu.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko