Praha - Podle Drážní inspekce nejsou železniční přejezdy v Česku dostatečně označeny. Inspektoři by to rádi změnili a uvažují o tom, že vydají bezpečnostní doporučení, aby přejezdy dostaly své jasně viditelné číslo. U označení přejezdu by bylo i telefonní číslo, na které by bylo možno zavolat, pokud by se na přejezdu vyskytl nějaký problém. O záměru inspekce jako první informovala televize Nova.
Přejezdy by podle inspekce měly být označeny jasně viditelným a nezaměnitelným číslem. České dráhy by tento krok uvítaly. Ministerstvo dopravy uvedlo, že železniční přejezdy už svá čísla mají a jde jen o to, jak je viditelně umístit. Nejasnosti v označování přejezdů zřejmě stály na začátku nehody, která se stala 19. března u Vraňan.
Počet nehod na železničních přejezdech v posledních třech letech podle statistiky Drážní inspekce kolísal stejně jako počet lidí, kteří se při nich zranili. Počet mrtvých postupně klesal. Loni se na přejezdech stalo 290, předloni 274 a o rok dříve 288 nehod. Loni při nich zahynulo 42 lidí, předloni 53 a před dvěma lety 57. Loni se při nehodách zranilo 149, rok předtím 101 a před dvěma roky 128 osob. Ani letos se situace výrazně nelepší - inspekce evidovala do konce dubna už 63 nehod na přejezdech.
Drážní inspekce už letos v lednu oznámila, že by ráda snížila počet nehod na přejezdech alespoň na úroveň roku 2002 - tehdy při nich zemřelo 24 lidí a připadal jeden mrtvý na deset střetů. Celkem je v republice zhruba 9000 železničních přejezdů a téměř polovina nehod se loni odehrála na přejezdech vybavených světelnou signalizací. Zahynula při nich rovněž polovina všech obětí.
zdroj: TV Nova, ČTK

Jinak je to dobrý nápad, bude sloužit těm, kteří na přejezdu z nějakého důvodu zůstanou neúmyslně stát. Těch je ovšem menšina.
Miroslav Zikmund: Číslo bude pravděpodobně do nejbližší stanice, bych tipoval. Rychlejší než volat 158, pak čekat než to řeknou místnímu oddělení a ti zas výpravčímu, navíc s možností nejasnosti. Ovšem je to jen můj tip ;-).
Každý objekt (most, želežniční přejezd), který se nachází na pozemní komunikaci je označen evidenčím číslem. Tohle evidenční číslo se skládá ze dvou skupin číslic. První (jedno až trojmístné) označuje číslo pozemní komunikace, druhé, za "pomlčkou / spojovníkem" – trojmístné – je pořadové číslo objektu na příslušné komunikaci.
Před každým objektem je takováto tabulka umístěna (pokud nesešla časem nebo nebyla ukradena). Za řádné označení odpovídá správce komunikace.
Takže postačuje, aby ten, kdo má nějaký problém oznámil číslo "přejezdu" na operační středisko policie nebo IZS. Nápad "TV N@VA" aby se tam umisťovalo číslo, kam mají oznamovatelé zavolat je skutečně geniální … dneska o lince 158 / 112 / 150 ví odrostlejší dítě školou povinné …
Tím spíše, že ČD coby provozovatel dráhy již doplnily – právě na základě kauz "Vraňany a Jablůnka" staniční řády seznamy přejezdů číselným označením "dle pana Silnice". Takže pokud dostane výpravčí informaci, že se jedná o přejezd označený tabulkou číslo např. 55 - 050 není problém zastavit provoz na trati křižující tento přejezd.
Problém ovšem představují přejezdy na "místních" komunikacích v obcích …
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











