..: Změna tarifu a služeb ve vlacích SC Pendolino od 1. září :..

Ilustrační obrázekPraha - České dráhy budou od 1.září více hýčkat svou klientelu ve vlacích SC Pendolino. Cestující 1.třídy se tak mohou těšit na bohatší výběr občerstvení v ceně. Důležitější je však změna tarifu, která mění princip dosavadních jízdenek typu zastávka-zastávka na region-region. Ruší se obyčejné jízdné SuperCity, SC Plus a zavádí se balíček SC Net. Pro věrné klienty je připraven partnerský program ČD Bonus.

Jedná se o reakci na výsledky marketingového průzkumu ČD, který se konal v květnu mezi cestujícími vlaků SC. Z nich podle tiskové zprávy vyplynulo, že klienti si přejí lepší servis na palubě, návaznost na regionální spoje a další doplňkové služby, jako věrnostní program, garanci parkovacího místa ve výchozí stanici nebo slevu na ubytovaní ve vybraných hotelích. Rozhodly se tak některá přání postupně realizovat.

Obyčejné a zvláštní jízdné SuperCity a nabídka SC Plus budou zrušeny a nahrazeny balíčkem SC Net. Tarif je rozdělen pro severní větev (Praha-Olomouc-Ostrava) a jižní větev (Praha-Brno-Břeclav), a dále pro 1. třídu (Business) a 2. třídu (Ekonom). Ceny budou stanoveny následovně:

  • Severní větev, Ekonom - 500 Kč
  • Severní větev, Business - 750 Kč
  • Jižní větev, Ekonom - 400 Kč
  • Jižní větev, Business - 600 Kč
Důležité je, že cestovní doklad balíčku SC Net bude možné použít na přípojné osobní či spěšné vlaky ve výchozí i konečné stanici vlaku SuperCity, a to v rámci regionu této stanice. Hranice regionu jsou stejné, jako v případě síťové jízdenky RegioNet.

Pro vlaky SuperCity budou i nadále platit ostatní cestovní doklady, společně s povinným servisním poplatkem (cena 200 Kč, 86 Kč se slevou RailPlus). Změna se dotkne i studentů, kteří uplatňovali nárok na slevu ze zákona a nevlastní In-kartu. Ti si budou muset k jízdence připlatit servisní poplatek za plnou cenu 200 Kč.

Cestující 1. třídy budou mít z "občerstvení v ceně" na výběr z více variant menu. Zvýši se hmotnost porce a v rámci nápojů přibude pivo. Partnerský program ČD Bonus by měl klientům umožnit "využívání dalších služeb a nákupů za zvýhodněnou cenu".

zdroj: České dráhy


Jik | 30.7.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
30.07.2007 (19:12)  
to M: No vzhledem k tomu, ze jsem z Olomouce, tak se mne to zdrazeni tyka. Co se tyka teorii, ze treba Olomouc- Praha pindou moc lidi nejezdi, tak ten pocit nemam, casto se na nadrazi mijim s pindou a v Olomouci je nastupiste pomerne plne a hodne lidi nastoupi a ze smeru od Prahy zase vystoupi. Jinak zruseni SC+ a treba zmeny tykajici se studentu a duchodcu jsou v podstate take jistym druhem zdrazeni. Zdrazeni v prvni tride je jasne. Ja se nepozastavoval nad tim, proc to drahy delaji, jen jsem komentoval skutecnost, ze pro ne zrovna nejmensi skupinu cestujicich to zdrazeni znamenat bude.
registrovaný uživatel OndraS 
30.07.2007 (18:01)  
Zajímavou zprávou je zrušení slevy SCplus. Ta podle mě vede k neefektivnímu využití prostoru v 7. voze (nikdo totiž dopředu neví, jestli na jednu jízdenku pojedou dva nebo pět cestujících). SCplus v 7. voze jsou často jedinými volnými místy v celé soupravě - těch cca 50 vyhrazených míst ze dvou stovek ve druhé třídě je podle mě příliš - hlavně ve špičkách...
Alespoň v méně atraktivních spojích ji ale zachovat mohli. V nich by totiž nižší ceny byly ku prospěchu (=vytíženosti) obecně. To už ale zavání časovým odlišením cen, do kterého se ČD (zatím) moc nechce...
registrovaný uživatel taz 
30.07.2007 (17:29)  
předposlední odstavec říká:

"Pro vlaky SuperCity budou i nadále platit ostatní cestovní doklady, společně s povinným servisním poplatkem (cena 200 Kč, 86 Kč se slevou RailPlus)..."

Takže Brno Praha II. třída pendolínem 400,Kč tak se budu těšit. Já jen jestli to nebylo "reklamštinou"
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.07.2007 (17:16)  
M - souhlasím.

Chci z A do B. A i B jsou (velikostí, obecným i ekonomickým, správním) postavením významné cíle. Nabídce "z A do B za x hod a y CZK" porozumím i já.
registrovaný uživatel M 
30.07.2007 (16:55)  
taz - a mas pocit, ze z toho clanku vyplyva neco jineho?

Nevim, nektere veci jsou u CD docela slozite, nektere jsou snadnejsi a tahle nabidka je asi to nejsnadnejsi, co kdy u CD vzniklo. Je pro mne neuveritelnou zahadou, ze CD byly schopny oprostit se od vzdalenostnich tarifu. Jedine co mi tam chybi jsou nejake happy hours/days nebo tak neco. Jinak tehle nabidce nemam co vytknout
(samozrejme ted neresim to, ze Praha-Brno za 400/600 je podle myho soudu hovadina - resim jen zmenu stavu, resp. "kdyz uz", tak jak...)
registrovaný uživatel M 
30.07.2007 (16:50)  
Foxx - nahodou, ja si myslim, ze to zjednoduseni je. Proste odkudkoliv kolem Prahy do cehokoliv na Morave na jeden listek a za stejnou cenu. Jako spis naopak - jednodussi to uz ani byt nemuze...
Co mi v tom trochu chybi je informace o tom, kolik bude stat pokracovani SC do zahranici...

zaza/tenzor - jo, pokud potrebujes jet Brno-Breclav pendolinem, tak zaplatis 400 (btw - kolik to bylo doted? 300 - takze taky velmi vyhodne...)

Jinak lehce kroutim hlavou nad tema hlaskama o zdrazovani... zadne zdrazovani nikde nevidim. Porad je moznost koupit si 200+listek. Tak jak se da mluvit o zdrazeni na kratsi vzdalenosti, tak stejne tak jde o zlevneni na delsi vzdalenosti (navic zjednodusene reseni listku). Jedina relace, kde bude zdrazeni opravdu videt bude Praha-Olomouc, ale - mozna - CD asi chcou, aby vlak zaplnily az do Ostravy (nebo na tom netratily), protoze pouze Olomouc-Ostrava tim asi moc lidi nejezdi a kdyz, tak v podstate jen blokuji mista pro Pha-Ova.

Relace - nyni - "potom"
Praha-Ostrava - 500 - 500
Praha-Olomouc - 400 - 500
Pardubice-Ostrava - 400 - 500
Praha-Brno - 400 - 400
Praha-Breclav - 500 - 400

Neverim, ze Pardubice-Ostrava je zrovna vyuzivana relace. Jednak tam plati neco podobneho jako Praha-Olomouc, dvak kdo tak jede, tak nikoliv ojedinele nezacina v Pardubicich, nekonci v Ostrave. Takze vetsinou cena zustava stejna, nekde zdrazi, jinde zlevni. Obsolutne vubec v tomhle nevidim problem, ale samozrejme chapu, ze jakakoliv zmena cen u pendolina pro nektere jedince pusobi jako cervena barva na byka:-)
registrovaný uživatel taz 
30.07.2007 (16:44)  
takže příjdu k okýnku v Brně, řeknu Brno Praha, pendolínem druhou třídou bez slev a zaplatím 400 Kč?
registrovaný uživatel sAd 
30.07.2007 (16:28)  
Ona i ta tisková zpráva ČD je taková zmatená. Nyní by to mělo být tak, že si koupíte lístek na celou Vaši cestu a zaplatíte příplatek SC na daný úsek (200Kč/86Kč s Inkartou). Trochu se tím zjednoduší nákup jízdenky, protože teď bylo nutné koupit lístek do nástupní a pak z výstupní stanice SC.
registrovaný uživatel happy 
30.07.2007 (15:54)  
Aha,takže čd si bude hýčkat těch pár cestujících v SC 1.třídě a na EC,IC se vyprdne.O cestujících v R nemluvě.No holt,jako by tu nic jiného než pendolína nejezdily
registrovaný uživatel Foxx  mail  
30.07.2007 (14:39)  
Jak na to koukám a čtu příspěvky, tak je to opět další "zjednodušení" v už tak přehledném tarifním systému. :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko