Německo - Dalším zákazníkem společnosti Siemens, který se rozhodl pro dieselelektrické lokomotivy Eurorunner ER20, je hannoverská železniční společnost Osthannoversche Eisenbahnen AG (OHE). První ze tří objednaných lokomotiv předaná soukromému severoněmeckému dopravci v polovině července byla slavnostně pokřtěna 23. července. Tento typ lokomotiv byl již homologován i v České republice.
Nejdůležitějším faktorem pro rozhodnutí OHE objednat u společnosti Siemens lokomotivy Eurorunner byl jak osvědčený technologický koncept lokomotiv, tak i extrémně krátká dodací lhůta. Již do dvou týdnů po uzavření zakázky zákazník obdržel první lokomotivu, druhá bude následovat v polovině srpna a v říjnu opustí výrobní závod společnosti Siemens v Mnichově-Allach třetí. Hodnota kontraktu činí přibližně 200 milionů korun (sedm milionů Euro).
Eurorunner je moderní dieselelektrická lokomotiva šetrná k životnímu prostředí a splňující nejpřísnější limity hlučnosti, limity škodlivin ve výfukových plynech, požadavky na požární ochranu i pasivní bezpečnost. Se svým výkonem, který lokomotivě umožňuje v závislosti na dané variantě maximální rychlost 140 anebo 160 km/h, jsou lokomotivy Eurorunner vhodné pro nasazení jak v osobní, tak i v nákladní dopravě. V současné době jezdí 180 těchto lokomotiv ve čtyřech evropských zemích. V České republice dostala homologaci Drážního úřadu pro provoz na českých tratích dne 15.6.2007. Vzápětí poté ji mohli ve dnech 19. – 21.6. 2007 vidět návštěvníci veletrhu Czech Raildays v Ostravě.
Společnost OHE (od roku 2007 je jejím většinovým vlastníkem přední evropský dopravce Arriva) je po východobavorské společnosti Regentalbahn již druhou dcerou Arrivy, která se rozhodla pro lokomotivy Siemens. Regentalbahn si objednala jedenáct lokomotiv Eurorunner ER20 v květnu 2006.
Na snímku je ER20 007 v Chebu 9.10.2005, foto autor.
zdroj: Siemens
| 4.8.2007 (22:15)
S tou žalobou na SŽDC to snad nemyslíte vážně ? Nové elektrické lokomotivy vyhovující tratím SŽDC se nevyrábí jen proto, že si je nikdo (včetně Railtrans s.r.o.) neobjednal.
Pokud by si "žalobce" objednal lokomotivy typu x63, x62 vyhovující tratím SŽDC u plzeňské Škodovky, tak by mu je jistě rádi vyrobili.
Výrobce by pochopitelně chtěl odpovídající finanční garanci, buď zálohovou platbu nebo bankovní záruku … Otázka je, zda by Railtrans s.r.o. těch zhruba 500 - 600 milionů dokázal sehnat …
Nejsem si jist, že legislativa EU (pomiňme českou) ukládá vlastníkovi insfrastruktury povinnost mít ji z hlediska zabezpečovacího zařízení v takovém konstrukčním stavu, aby na ní mohlo jezdit libovolné drážní kolejové vozidlo …
Absence nečeho na trhu drážních kolejových vozidel není důvodem k tomu, aby byl někdo žalován za to, že jiný typ drážního kolejového vozidla není pro své konstrukční vlastnosti nezpůsobilý k provozu na tratích SŽDC.
Je to totéž, jako kdybyste si koupil "vysoký" patrový autobus, dostal licenci na provozování lukrativní veřejné linkové dopravy a pak zjistil, že na vámi uvažované trase je několik podjezdů s nízkou světlou výškou, jimiž váš patrový autobus neprojede. Následně byste chtěl, aby majitel infrastruktury provedl takové úpravy, abyste se svým autobusem projel, jinak byste ho žaloval za omezení svobody v podnikání …
Soud by žalobu zamítl s odůvodněím, že jste si měl koupit vozidlo, které odpovídá světlé výšce nebo máte jezdit jinudy.
[Stejně tak byste (nesmyslně) mohl uvažovat o žalobě na všechny výrobce drážních kolejových vozidel, že nenabízí výrobu lokomotivy vyhovující tratím SŽDC; když ji umí vyrobit plzeňská Škodovka, tak ji musí umět vyrobit i jiný renomovaný výrobce.]
Jinak situace s RT je asi na zalobu vuci SZDC. Pokud jsou za diesel (ktery by se snad nejak sehnat dal - reko brejlovec nebo Herkules) penalizace, ale elektricke lokomotivy vhodne k provozu na SZDC neexistuji (resp. zadne se nove nevyrabi), mel by z toho nekdo mit dost velky problem - a ten nekdo je SZDC.
Venca - je to (ta zminka o homologaci) jak v Simpsnech - jmenuji Troj Meklur a znate mne asi z filmu Postrelena veverka - pritom to je naucny snimek o zivote v Kambodzi a s veverkama to nema nic docineni...:-))
Ale spis to asi mela byt nenapadna narazka na ten RTE...
A taky by mě zajímalo, v jakých čtyřech zemích už Herkulesy jezdí. Německo, Rakousko, Slovensko a?
Originální TS je zde: https://www.siemens.cz/siemjet/cz/home/press/releases/new/Main/44724.jet
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










