..: Německo čeká největší stávka za 15 let :..

Ilustrační obrázekBerlín – Německo zažije zřejmě největší stávku strojvedoucích v novodobé historii. Strojvůdcovské odbory GDL se totiž v pondělí dohodly na neomezeném výstražném protestu, jenž by mohl postihnout na 30 tisíc vlakových spojů. Doposud největší stávka na Německé železnici se uskutečnila před patnácti lety v roce 1992, kdy se na dva dny zastavil téměř veškerý provoz na dráze.

Odbory bojující za zvýšení tarifního platu o 31 procent daly výstražné stávce zelenou v tajném hlasování. Pro radikální protest se vyslovilo 96 procent členů. Kdy se stávka uskuteční zatím odboráři tají, chtějí dát totiž vedení Německých drah poslední šanci. Podle DB jsou požadavky strojvůdců nejapné a v žádném případě na ně nepřistoupí. V případě stávky je ředitel drah Hartmut Mehdorn připraven nasadit na směny nasmlouvané zaměstnance, a význam protestu tak překazit. To ale šéf GDL považuje za směšné. "Není možné vzít strojvůdce nákladního vlaku a posadit ho do moderního rychlíku," vzkázal Mehdornovi.

zdroj: Aktuálně.cz


PETR Poslat mail autorovi | 7.8.2007 (7:54)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
10.08.2007 (15:42)  
To Motyka. Kdo ti dalprávo urážet zodpovědnou práci? Napiš mi to.
Registrierter Benutzer mira 
10.08.2007 (11:33)  
Žádná práce není flákačka když ji člověk dělá tak jak má. Vše záleží na jednotlivcích. Ale je tu jedna věc. Jak se kdo může flákat. Může se flákat průvodčí? Může, když se mu nechce a je to flákač tak prostě nekontroluje jízdenky. Na tratích kde jezdím už přesně vím kdo to je.Když se na to přijde tak je to jeho problém.A může se flákat strojvedoucí? Já bych řekl, že ani ne. Nebo si snad za jízdy může číst časopisy, hrát si s mobilem apod? Nebo když s mu nebude chtít tak nikam nepojede?
Registrierter Benutzer M 
09.08.2007 (23:22)  
Pokud teda strojvudce dre jako kun (v tom pripade by ale kopac musel mit aspon 50K) a pruvodci sedi na prdeli, tak to sice znamena, ze jejich platy by nemely byt stejne (btw - meli by hasici vracet plat za dobu, kdy taky jen tak sedi na prdeli?), ale nak jsi zapomel napsat, proc by se k tomu rozdilu melo dospet tak, ze se prida strojvudcum. Existuje totiz jeste jina cesta a pokud je teda prace pruvodcich flakacka, tak by se melo jit asi touto cestou...
Registrierter Benutzer mira 
09.08.2007 (17:53)  
Tímhle samozřejmě nechci nijak špinit ty co dělají svou práci tak jak mají, ale když má někdo menší nároky na práci tak holt bude mít menší plat. To platí i naopak.
Registrierter Benutzer mira 
09.08.2007 (17:45)  
Venca Motyka: A ty seš asi na hlavu padlej ne? Hm to je divný jak moc práce mají průvodčí nebo vlakvedoucí. Tak třeba v takovém EC Přerov-Ostrava projdou vlak za 5 minut a zbytek cesty 38min sedí na prdeli, nehledě na to že někteří z nich ani neumí pořádně mluvit do mikrofounu anglicky a německy.Strojvedoucí během té doby musí na rorzdíl od nich dávat pozor a řídit. Jednou jsem jel z Ol do Ovy Ec a když se vlakvedoucí snažila vysvětlit dvěma angličanům, že si mají přejít do předních vozů, které jedou do Polska a ty zadní na Slovensko tak jim to řekla takhle: ,,Change vagon hned teď,, tio samozřejmě nepochopily o co jde a tak jim to musela říct několikrát a ukazovat jim aby ji následovali. Takže asi tak. Za další, když jsem jezdil do školy, tak jsem schválně sledoval z kolika jízd přijde průvodčí zkontrolovat jízdenky a s úplným klidem ti můžu říct že plná 1/4 průvodčích jízdenky prostě nekontrolovala jenom si vozila prdel a na zastávkách odmávala fírovi souhlas k odjezdu.
Registrierter Benutzer tenzor 
09.08.2007 (16:13)  
Jako nárok mají klidně i na požadavek na zvýšení platu o 310 procent :). Jinak pokud odborová organizace dohodne zvýšení platu o 2 třídy a ve výsledku někomu plat klesne, pak pochybuji o inteligenci nejen odborových předáků, ale i těch, kteří je podporují...
08.08.2007 (21:41)  
Zvýšení tarifního platu o 31%,byť podpořené výstražnou stávkou,je základ pro jednání a strojvedoucí DR na to mají prostě nárok,bez ohledu na to,jestli se to někomu líbí nebo ne. Ono také zvýšení ,,Tarifního platu"(předpokládám,že je to jen nepřesný překlad naší ,,základní tarifní mzdy") neznamená automaticky nárůst příjmů o těch 31%. Nemusíte chodit daleko-u ČD se zvýšila základní mzda strojvedoucích hned o dvě platové třídy a jejich příjem stoupl o 5%-v průměru,někde dokonce klesl. Pro neželezničáře:totéž je nyní ve Fakultní nemocnici Královské Vinohrady-prostě klesne osobní či jiný příplatek třeba až na nulu.
Registrierter Benutzer tenzor 
08.08.2007 (18:41)  
M: no je to trochu off-topic, ale posledni zdrazeni rohliku, tj. ze standartni ceny 1,50 na standartni cenu 1,90 (v Tescu vtipne oznacenou jako 'nejlepsi cena ve meste') je 27% a asi 2 roky pred tim bylo zdrazeni z 0,90 - 1,10 na 1,50, tedy o 50 procent. Pokud si dobre pamatuju tak pri tom velkem zdrazeni se argumentovalo zvysenim nakladu (realne asi 10%) a tim, ze se zrusily desetniky a dvacetniky a tudiz se to musi z tech 1,30 zaokrouhlit nahoru (kupodivu ted uz nevadi, ze stoji 1,90 :) ). Ale abych vyplodil myslenku, pripada mi, ze pekarny+obchodnici proste 2x zkusili co si muzou dovolit a vyslo jim to (lidi kupuji rohliky dal bez ohledu na to, ze se vetsinou se stoupajici cenou zhorsila kvalita jak uz to je v CR obvykle). Takze bych rekl ze v Nemecku zeleznicni odbory taky zkouseji co si muzou dovolit a cekaji ze jim to vyjde. Ale nevim nevim, aby se nespletli, prece jen je rozdil mezi kupovanim rohliku a jezdeni vlakem..
08.08.2007 (13:26)  
i u nás jsou stávky na dráze,ale nejsou tak rozsáhlé,v německu chtějí stále víc peněz at si vyzkoušejí jezdit u nás ve staré 810
08.08.2007 (12:38)  
Poslední novinka - stávka zatím nebude. Zdroj TV ARD
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko