..: Němečtí strojvedoucí opět stávkují, zatím jen symbolicky :..

Ilustrační obrázekBerlín - Chtěli stávkovat po celém Německu, ale soudní zákaz jejich protest omezil jen na několik místních tratí. Němečtí strojvedoucí dnes ráno opět vstoupili do stávky za zvýšení mezd a zastavili provoz na několika tratích kolem Berlína a Hamburku. Středeční verdikt norimberského soudu přinutil odborové organizace zdržet se rozsáhlejších akcí. I když soud zakázal stávkou jakkoli narušit osobní i nákladní dopravu, strojvedoucí se tohoto nařízení zcela nedrželi.

Odbory se nyní proti verdiktu soudu hodlají odvolat. Celostátní protestní akce měly začít dnes čtyřhodinovou stávkou u nákladních vlaků, která by se v dalších dnech přenesla i do osobní přepravy. Příčinou vyhrocení situace je krach dalšího kola jednání mezi DB a odborového svazu strojvůdců, kteří se jako jediní ze zaměstnanců nedohodli na zvýšení mezd. DB se přitom již dříve dokázala se dvěma největšími odborovými svazy Transnet a GDBA, zastupujícími 134 000 zaměstnanců, dohodnout na zvýšení mezd o 4,5 procenta. Svaz strojvedoucích GDL chce ale mnohem víc, až jedenatřicetiprocentní růst mezd.

zdroj: iDNES.cz, ČTK


Honza Beránek / JTB | 9.8.2007 (12:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
15.08.2007 (1:23)  
Jan Novák: Pokud to patřilo mě, tak mi prosím vysvětlete, co jste tím chtěl říct.
14.08.2007 (13:36)  
Plat je velmi důležitý,proč myslíte, že ti strojvedoucí nejsou v ČR ani ve Švýcarsku a Německu ?
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
14.08.2007 (11:34)  
Jan Novák: Bavili jsme se o zaměstnáních, kde "každá sebemenší chyba může vést ke tragédii". Nevím co na tom u leteckého dispečera mění fakt, že je dobře placený, že slouží jen dvě hodiny a má k dispozici lepší techniku. Co může způsobit chyba hrázného, to si snad dokážete domyslet sám. Jistě Vám pomůže vzpomínka na rok 2002 a vytopenou Prahu. Policista Vám taky není jasný? Napovím - má služební zbraň a z titulu své funkce řeší krizové situace. A chyba projektanta? Shodneme se na tom, že zřícený dům/most je tragédie? Pokud ano, tak už víte, proč projektant.
14.08.2007 (7:56)  
Prosím Vás dispečer letového provozu je úplně o něčěm jiném. Tam ta technika je na rozdíl od ČD někde jinde. Plně na řízení je zaměstnán 2hodiny a hlavně plat je o něčem jiném. Hrázný ? Policista,jaký ? Projektant pracuje v týmu a nemá na rozhodování zlomek sekundy.Když chce někdo přidat tak to není vydírání.
registrovaný uživatel M 
13.08.2007 (11:44)  
:)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
13.08.2007 (9:07)  
M: Oki, meteorology beru zpátky :)
registrovaný uživatel M 
13.08.2007 (1:27)  
No to jo, ale ostatni profese z toho vyctu jsou taknak zalozene na tom, ze nesmi udelat sebemensi chybu, zatimco u meteorologu je to o nahode (rekl by laik) nebo o pravdepodobnosti (rekl bych ja). Proto mi to prijde spis jako "najdi povolani, ktere se k ostatnim nehodi"...

PS: Jak, jestli a kam voda stece, tak v tom snad prsty nemeli a ze par kapek padne rikali:-))

PPS: Zemedelci na pocasi stezuji od doby, co vnimam svet kolem sebe (bud je neuroda nebo vseho maji moc a taky remcaji:-))
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
13.08.2007 (0:51)  
M: O tom, co dokáže chybná předpověď počasí, by jistě povyprávěl nejeden zemědělec, silničář, pilot, provozovatel horského střediska... Jistě jsem nevyjmenoval všechny. Ostatně v následcích povodní v roce 1997 mají také částečně prsty meteorologové.
registrovaný uživatel M 
12.08.2007 (0:59)  
Jako asi chapes, na ktere lodi se tedka plavim, ale meteorolog? :-)
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
11.08.2007 (19:58)  
Jan Novák: Dispečer letového provozu, dispečer v atomové elektrárně, hrázný, řidič čehokoliv pro větší množství substrátu, počínaje autobusem, přes letadlo a konče zámořskou lodí, pracovník hlídající kvalitu vody ve vodárně, meteorolog, projektant, kterýkoliv voják nebo policista s přístupem ke zbraním, atd. atd.. Stačí, nebo mám pokračovat?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko