..: Němečtí strojvedoucí opět stávkují, zatím jen symbolicky :..

Ilustrační obrázekBerlín - Chtěli stávkovat po celém Německu, ale soudní zákaz jejich protest omezil jen na několik místních tratí. Němečtí strojvedoucí dnes ráno opět vstoupili do stávky za zvýšení mezd a zastavili provoz na několika tratích kolem Berlína a Hamburku. Středeční verdikt norimberského soudu přinutil odborové organizace zdržet se rozsáhlejších akcí. I když soud zakázal stávkou jakkoli narušit osobní i nákladní dopravu, strojvedoucí se tohoto nařízení zcela nedrželi.

Odbory se nyní proti verdiktu soudu hodlají odvolat. Celostátní protestní akce měly začít dnes čtyřhodinovou stávkou u nákladních vlaků, která by se v dalších dnech přenesla i do osobní přepravy. Příčinou vyhrocení situace je krach dalšího kola jednání mezi DB a odborového svazu strojvůdců, kteří se jako jediní ze zaměstnanců nedohodli na zvýšení mezd. DB se přitom již dříve dokázala se dvěma největšími odborovými svazy Transnet a GDBA, zastupujícími 134 000 zaměstnanců, dohodnout na zvýšení mezd o 4,5 procenta. Svaz strojvedoucích GDL chce ale mnohem víc, až jedenatřicetiprocentní růst mezd.

zdroj: iDNES.cz, ČTK


Honza Beránek / JTB | 9.8.2007 (12:33)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
10.08.2007 (13:09)  
násoska: ...odhadoval bych..., ...určitě by vedlo..., ...může být... Ty tedy vaříš z čeho? Já slyšel konkrétní číslo 31 %, oponuj mi tedy prosím konkrétními čísly.
10.08.2007 (12:45)  
Pravdu má Vousáč, navíc vám utíká, že základní plat netvoří celý plat, kdo ví jaký podíl to činí u DB? U ČD bych to odhadoval kolem 60%. Fírové to určitě upřesní (to procento), navíc by to určitě vedlo ke snížení nadtarifu takže výsledek může být hluboko pod 10%. To nám ale naše sdělovadla neřeknou, takže vaříte z naprosto neúplných informací - 31% je iluze a nepravda vzhledem ke konečnému výsledku.
NIcKONe - kde máš tu třetinu???? to ty nerozumíš o co jde.
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
10.08.2007 (11:36)  
Vousáč: Jen to děláte, nebo skutečně nerozumíte mým slovům? Myslel jsem to samozřejmě tak, že chce-li několik desítek tisíc lidí najednou zvýšit mzdu téměř o třetinu, skokově tím vyrostou náklady dopravci a omezí to jeho konkurenceschopnost. Kdo asi ty zvýšené náklady zaplatí? Nehledě na to, že v případě vítězství se jistě přidají i ostatní odborové organizace s myšlenkou "když oni, proč ne my?"
10.08.2007 (11:19)  
Požaduje-li odborová organizace nárůst ZÁKLADNÍHO platu pro své členy je jako základ pro jednání je to její právo. Zvýšením platů pro strojvedoucí se hřebík do rakve železniční dopravy nezatlouká,hlavní hřebík je politický-zvýhodnění silniční dopravy před železniční.
09.08.2007 (15:02)  
NIcKON: Naprosto s Tebou souhlasím...

Mimochodem: Požaduje-li někdo jen tak 31% nárust mezd, nepovažuji ho za rozumně uvažující bytost...
editor nebo admin ŽP NIcKON  mail  
09.08.2007 (13:49)  
Doufám že tohle GDL prohraje, jinak se toho Jarda s Mílou chytnou a zatlučou další hřebík do rakve železniční dopravy...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko