Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.
Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.
Zdroj: ČTK

PS: Vzpomene si jeste nekdo, kdy a proc CD zavedly eLisku..?
Jednak nevim, ceho by tim dosahli, protoze pri vysokem jizdnem by se jiste nasel nekdo, kdo by jezdil za "mene vysokou" cenu (ty vytlacene autobusy by asi ve srotu neskoncily a pokud ano, tak asi ne kvuli cene...), dvak ackliv takrka vsude likvidaci zlikvidovali, tak nikde k tomu extremnimu zvyseni nedoslo (a ze uz ty hlasky jdou dobrych deset let...)
Ono je totiz asi tak, ze kdyz jeden nabizi starej shnilej bus za 100, kterym jezdi 30 lidi, tak ten druhej, v novym buse, muze jezdit i za 70, protoze tam ma 60 lidi. ale uznavam, ze tohle se hrozne spatne chape - oprava: cte...
Miroslav Zikmund:Vyčerpávající text,se kterým souhlasím.
Pokud jde o to "Cargo", tak kde v jakem zakone je napsane, ze firma, ktera je ve ztrate musi opustit trh? Pokud se tak nerozhodne jeji majitel, tak to ostatnim muze byt celkem sumak, protoze budto je majitel celkem idiot (ale ani to ho nenuti opustit trh) nebo hraje (logicky) na synergicky efekt, kdy ztratova cast firmy dela dobrou reklamu te ziskove. Kritika takoveho stavu je na stejne hloupe urovni jako to, ze catering ve zlutych busech je zdarma (castecne) nebo pod naklady a kdyby se oddelit od vlastni dopravy, tak zkrachuje. Ano, catering je pod naklady, ale vytvari extremni dobre jmeno pro dopravu...
Ale nepochybuji o tom, ze pro modrou armadu je tohle scifi...
PS: U Ceskych drah jde hlavne o to, aby se zpruhlednili dotace. Navic je to statni podnik, takze srovnavani CD a SA neni uplne na miste...
No a pokud jde o tu byrokracii, tak autor mel na mysli jeji celou siri a to prave vcetne tech zakonu (pro rypaly - a vyhlasek a nejruznejsich dalsich zavaznych norem), coz myslim vsichni ostatni pochopili (pokud chteli). Jo a pokud jde o tu poznamku, ze se to pece v parlamentu, takze na to CD nemaji zadny vliv, tak tomu se smeju. Jednak oboji jedno (stat) jest, dvak kde se pecou dotace pro CD?, trik proc se teda menily normy kvuli pendolinu?
Adam - a nekdy v lete vypnout vetrak, co si s sebou asi nosi:-))
Andrew33 - kdy to "zvednuti na realne ceny" nastalo na busove trase Praha-Brno?
Některé věc jsou zkrátka "produktem" legislativy EÚ, které se musí každý členský stát přizpůsobit, jiné jsou logickým požadavkem na bezpečnost drážního provozu.
Zatímco autobusy páně Jančury
viz
http://zpravy.idnes.cz/stotricitkou-autobusem-v-cesku-zadny-problem-f4i-/domaci.asp?c=A070809_155642_domaci_jan
mohou na silnicích jezdit rychleji, aniž by firmě hrozil nějaký zásadnější postih (odskáče to vždycky jen řidič), tak v případě drážního provozu by mohl přijít o licenci k provozování drážní dopravy.
(Já vyjádření pana Jančury u uvedeného článku uvěřím až poté, co budou všechna omezovací zařízení vyzkoušena a zaplombována všechna místa, kde by se dala odpojit a jediné plombovací kleště budou v trezoru u pana Jančury.)
Ta vám kritizovaná byrokracie je obsažena v zákoně o dráhách (ten je schvalován v Parlamentu ČR, takže bez možnosti ovlivnění ze strany ČD a.s.), navíc si porovnejte jeho text z roku 1994, kdy byl schválen, s aktuálním textem …
Jenom ještě drobná poznánka k financováni žlutých busů. Pokud jsou skutečně provozovány pod cenou a dotovány z jiné podnikatelské činnosti společnosti SA, pak v případě drážního podnikání bude mít SA asi smůlu.
Vznik "Cargo společností" u železničních dopravců je mimo jiné vynuceno tím - nevyjímaje České dráhy a.s. – aby se odstranilo křížové financování ztrátové osobní dopravy ziskovou nákladní dopravou.
Takže i společnost SA bude muset svoje drážní podnikání finančně "zprůhlednit" oddělením od finančních toků z jiných podnikatelských činností …
Jinak s tím "nejluxusnějším". To bychom se tu mohli dohadovat co je známkou luxusu. Jestli držáčky na nápoje v chromu , zdali je luxusnější potah mikropliše a logem nebo kůže. To je prostě věc názoru ... a proto pokud si to p. Jančura myslí, proč ne ... určitě s ním bude hromada lidí souhlasit až ty ineriery uviděj a hromada se bude ošklíbat.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











