Praha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.
Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.
Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.
Zdroj: ČTK

A teď když chce někdo nabídnout skutečně moderní služby, jaké si zákazník představuje v roce 2007, tak se najednou řadí mezi těch 5% co do toho nikdy nevlezou, přejí SA ať nevyjede apod.
Těmto myšlenkovým pochodům opravdu nerozumím. Může mi to někdo vysvětlit?
jinak to happy: s tou plyšovou sedačkou mám podobný postřeh. Plyšová sedačka je pro mne naprosto nezbytnou podmínkou abych vůbec uvažoval o využití železniční dopravy pro plánovanou cestu. Řazení jiných vozidel automaticky znamená použití vozu nebo v horším případě autobusu. To snad není žádný nadstandart necestovat jako hovado! To si u ČD nikdo neuvědomuje? To je jako by v IC tekla voda na WC a v R a Os ne...
1) neskutečná byrokracie a omezování (vozidla, řízení provozu, trasy, mimořádnosti), která probíhají kolem železničního provozu a ze kterých může být firma, která zatím v této oblasti nedělala, skoro konsternována a to i přesto, že zaměstná odborníky, kteří v tomto oboru pracovali (a např. p. Chovanec jím určitě je).
2) chování ČD - ty budou s SA teoreticky na roveň postaveným dopravcem, ale díky provozování dráhy, ale i vlastněním všech nádraží jsou prakticky "naddopravcem", který je schopen ostatním "rovnocenným" dopravcům silně znepříjemnit život - i když oficiálně (viz mluvčí ČD) se např. vlaků SA vůbec nebojí. Je fakt, že plno věcí už se celkem vyřešilo, nejvíc jsem teď zvědavý na poplatky za použivání stanic. Ale Student Agency je silná a cílevědomá firma a nebojí se jít s konkurenty do sporů (viz např. Liberec), tak uvidíme.
Přeji jim i české železnici, aby se jim tyto plány podařily.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










