..: Student Agency upřesnila své záměry na železnici :..

Ilustrační obrázekPraha - Společnost Student Agency znovu poodkryla své plány s provozováním vlastních vlakových spojů. První vlaky pod její značkou by na trať Praha - Ostrava měly vyjet za 3 roky. Jak uvedl majitel firmy Radim Jančura týdeníku Profit, "Rok budeme bohatnout, abychom na ně měli, dalších 12 měsíců se vlaky vyrábí a téměř rok homologují". Také neopomněl zmínit cenu zakázky i fakt, že se bude jednat o nejluxusnější vozy v Evropě.

Společnost plánuje nákup pěti až šesti souprav za cenu 1,5 až 2 miliardy korun, což je částka poloviční oproti pořizovací ceně Pendolín Českých drah. Nemají být na české poměry "zbytečně rychlé". O zakázku na výrobu těchto vlaků nyní usilují společnosti Siemens a Stadler.

Ve vlaku by se mělo nacházet kromě standardního vybavení i kino a konferenční místnost pro 6 lidí. Cena jízdenky do Ostravy má být nižší než 300 Kč, náklady by měla pokrýt vysoká obsazenost vlaků. Po zavedení vlakového spojení Praha - Ostrava společnost plánuje zrušit paralelně vedenou autobusovou linku a uvolněné autobusy použít pro nové linky, pravděpodobně do České Lípy nebo Hradce Králové. Jak nakonec dopadnou plány Student Agency lze však jen těžko předvídat, neboť předešlý pokus o podobný projekt společnosti RailTrans zatím realizace nedošel.

Zdroj: ČTK


Jik | 14.8.2007 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Moravskoslezský ČR Olomoucký ČR Pardubický ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel aron 
14.08.2007 (15:30)  
happy: IC/EC jsou ZATÍM bez státní dotace,není to tak dávno co se ČD nechali slyšet,že budou požadovat po státu dotaci i na tyto vlaky a já doufám,že stát nebude tak blbej a jednoduše je vyfakuje.Jinak si myslím, že plyšová sedačka by měla být naprosto standartní i v tom posledním osobáku a klimatizace skoro taky.
registrovaný uživatel Precla 
14.08.2007 (15:20)  
waszyn Tak trochu zaujatost..
registrovaný uživatel Precla 
14.08.2007 (15:19)  
Já SA vidím jako přínos.. Je jen na škodu, že většina těch, co se zastávají toho, že chcou jen ČD jsou tak trochu citově ovlivněný.. Ikdyž množství peněz, které do toho chtějí dávat se vám zdá oproti těm, co nakupuje ČD výrazně menší, bude to možná tím, že soukromník si dokáže zařídit vlaky za příznivou cenu a né jako například případ s našimi dálnicemi, které se stavějí, kdo ví? několikanásobně dráž.
registrovaný uživatel waszyn 
14.08.2007 (15:16)  
Mě fascinuje postoj některých tzv. "příznivců" železnice. Když začalo jezdit konstrukčně 20 let staré a pro naše "nízkorychlostní" tratě naprosto nevhodné Pendolíno do Děčína, tak se tím obtýden vozili, dokonce si kupovali první třídu, publikovali na svých freewebech fotky jak je to super, psali oslavné ódy.
A teď když chce někdo nabídnout skutečně moderní služby, jaké si zákazník představuje v roce 2007, tak se najednou řadí mezi těch 5% co do toho nikdy nevlezou, přejí SA ať nevyjede apod.
Těmto myšlenkovým pochodům opravdu nerozumím. Může mi to někdo vysvětlit?

jinak to happy: s tou plyšovou sedačkou mám podobný postřeh. Plyšová sedačka je pro mne naprosto nezbytnou podmínkou abych vůbec uvažoval o využití železniční dopravy pro plánovanou cestu. Řazení jiných vozidel automaticky znamená použití vozu nebo v horším případě autobusu. To snad není žádný nadstandart necestovat jako hovado! To si u ČD nikdo neuvědomuje? To je jako by v IC tekla voda na WC a v R a Os ne...
registrovaný uživatel happy 
14.08.2007 (15:13)  
ad aron:přesně tak.EC/IC jsou bez státní dotace.Navíc SA by nabídlo lepší služby,ne jak čd v EC/IC.čd si totiž snad do dneška myslí,že IC a EC dělá plyšová sedačka.Takže myslím,že to je projekt SA reálný.Ovšem jde o to,jak se k tomu postaví čd.A myslím,že je za každou cenu budou chtít vystrkat,ale ne službami a cenami,ale nečistou hrou.
registrovaný uživatel aron 
14.08.2007 (14:44)  
Nevím co se vám nelíbí na ceně,když ČD jezdí Praha-Ostrava od 250 do 360 kč( mimo pendolino) pro dospělou osobu v IC/EC.
registrovaný uživatel G-man 
14.08.2007 (14:42)  
Já bych nevymýšlel blbosti typu "variace 471" a jiné. Student Agency je špičkově fungující moderní firma a když řekne, že vlaky budou od fy Siemens nebo Stadler a jedny z nejluxusnějších v Evropě, tak věřte že tomu tak bude. Co si tato firma usmyslí, tak za tím jde a zatím ji vše vyšlo podle jejich představ (možná kromě autobusů Praha - Ostrava, ale vlaky na této určitě výdělečné lince jsou něco úplně jiného). Tato konkurence v dálkové dopravě bude pro naše železnice velkým přínosem a pevně doufám, že se časem rozšíří i na jiné linky. Jsou, podle mého názoru, dvě věci, které to mohou trochu změnit:
1) neskutečná byrokracie a omezování (vozidla, řízení provozu, trasy, mimořádnosti), která probíhají kolem železničního provozu a ze kterých může být firma, která zatím v této oblasti nedělala, skoro konsternována a to i přesto, že zaměstná odborníky, kteří v tomto oboru pracovali (a např. p. Chovanec jím určitě je).
2) chování ČD - ty budou s SA teoreticky na roveň postaveným dopravcem, ale díky provozování dráhy, ale i vlastněním všech nádraží jsou prakticky "naddopravcem", který je schopen ostatním "rovnocenným" dopravcům silně znepříjemnit život - i když oficiálně (viz mluvčí ČD) se např. vlaků SA vůbec nebojí. Je fakt, že plno věcí už se celkem vyřešilo, nejvíc jsem teď zvědavý na poplatky za použivání stanic. Ale Student Agency je silná a cílevědomá firma a nebojí se jít s konkurenty do sporů (viz např. Liberec), tak uvidíme.
Přeji jim i české železnici, aby se jim tyto plány podařily.
registrovaný uživatel Lee 
14.08.2007 (14:42)  
Prohlášení sebevědomého pana SA je marketingový tah. To snad musí být jasné i skeptikům tady. Už jen to, že prohlásí, že bude mít nejluxusnější vozy v Evropě mu vydělává, protože když ne vy, tak těch ostatních 95% cestujících to bude chtít zkusit.
14.08.2007 (14:41)  
Proč už píší že tu budou nejluxusnější vozy když ani nevedí kdy vyjedou tak at se jdou vycpat a cena pod 300 Kč je rozhodně kravina a panu Jančurovi oparvdu sebevědomí nechybí
registrovaný uživatel happy 
14.08.2007 (14:38)  
Navíc SA jednotky budou lacinější a interierově srovnatelné než pendolína.Tudíž budou mít nižší náklady na odpisy.To je ale jen o snaze.Když už čd nemají na nové vozy,tak mají alespoň věnovat vyšší služby cestujícím a to nejen v Pinďovi,ale i v nějakém rychlíku.Tady jde jen o snahu!
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 14      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko