Čerčany - Z trestného činu obecného ohrožení chce policie obvinit tři zaměstnance železniční stanice Čerčany, kde 14. července vjel rychlík z Prahy do Českých Budějovic na obsazenou kolej a narazil do prázdného osobního vlaku. Strojvedoucí osobního vlaku zemřel, 20 lidí bylo zraněno. Nehodu vyšetřuje kromě policie také Drážní inspekce. Ta již dříve podezírala zaměstnance stanice, neboť rychlík dostal od výpravčího povolení projet a možnost zabránit srážce měli prý i dva signalisté. Nyní se čeká, až si všichni tři převezmou obvinění.
Inspektor Drážní inspekce Jan Kučera deníku Aktuálně.cz potvrdil, že pravěpodobně jsou za nehodu zodpovědní výpravčí a dva signalisté. Část viny zřejmě nese i strojvedoucí rychlíku, který vjel do stanice příliš rychle. Před srážkou výpravčí vysílačkou strojvedoucímu sdělil, že má kolej volnou, ale návěstidlo signalizovalo kolej obsazenou. Strojvedoucí se však návěstidlem neřídil a vjel do stanice jako kdyby byla kolej volná. Výpravčí a signalisté jsou od srážky vlaků postaveni mimo službu. Signalisté již dříve odmítli inspekci vypovídat a sháněli právního zástupce. Výslechy jsou naplánovány na následující týdny.
Zdroj: Aktuálně.cz

Sepsání PV rozkazu o neobsluhováni vjezdového návěstidla a volnosti koleje by bylo určitě výhodou pro strojvedoucího...než Přivolávací návěst a ústní rozkaz volno..to se trochu hádá..
2. Žádné návěstidlo nesignalizuje obsazenou kolej. (Pravda.) To, že se strojvedoucí má chovat, jako by byla kolej obsazená, ještě neznamená, že je kolej obsazená.
1. Dispečer s tím nemá nic společného. (Pravda)
2. Žádné návěstidlo nesignalizuje eobsazenou kolej. (lež - PN na vjezdovém nebo cestovém klacku vždy nařizuje strojvedoucímu jízdu upravit tak, aby zastavil před vozidly stojícími nebo stejným směrem jedoucími)
3. Doufám, že nepracuješ u ČD (nápodobně)
Pes38:
Pv se zápisem "Vlak XXX ze druhé koleje do Benešova odjezd!" splňuje podmínky pro průjezd vlaku. Alternativou je návěst dovolující jízdu na odjezdovém návěstidle platném pro jednu kolej. Tam kde takové návěstidlo není, pak výprava vlaku ruční návěstí Odjezd (plácačkou). To, co výpravčí řekl fírovi, vůbec neměl fíra brát na zřetel. Bohužel tomu uvěřil a tak se přestal řídit přivolávací návěstí, což se mu stalo osudným (hlavně jeho kolegovi.:-(
No, snad se všichni výpravčí i strojvedoucí poučí - dvakrát měř a jednou řež a vždy se řiď povážlivější návěstí.
1. Dispečer s tím nemá nic společného.
2. Žádné návěstidlo nesignalizuje eobsazenou kolej.
3. Doufám, že nepracuješ u ČD ...
Mimochodom, návesť Pn neznamená vždy, že je vl. cesta obsadená. Znamená, že pre poruchu, alebo z iných dôvodov nie je možné riadne zabezpečiť vlakovú cestu podľa zab. zariadenia, alebo pre takéto prípady nie je zariadenie upravené. A to je aj tento prípad : vchod bol z nesprávnej traťovej koľaje a táto koľaj nemala samostatné vchod. návestidlo a zab. zar. nebolo upravené na zabezpečenie vchodov z nesprávnej koľaje, a odchodov na nesprávnu.
Mimochodom, keby bolo upravené a v stanici nebola kontrola voľnosti vl. cesty, tak ako aj nie je, vlak by vchádzal na obsadenú koľaj plnou povolenou rýchlosťou !
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











