..: Policie chce obvinit tři železničáře z Čerčan kvůli srážce vlaků :..

Ilustrační obrázekČerčany - Z trestného činu obecného ohrožení chce policie obvinit tři zaměstnance železniční stanice Čerčany, kde 14. července vjel rychlík z Prahy do Českých Budějovic na obsazenou kolej a narazil do prázdného osobního vlaku. Strojvedoucí osobního vlaku zemřel, 20 lidí bylo zraněno. Nehodu vyšetřuje kromě policie také Drážní inspekce. Ta již dříve podezírala zaměstnance stanice, neboť rychlík dostal od výpravčího povolení projet a možnost zabránit srážce měli prý i dva signalisté. Nyní se čeká, až si všichni tři převezmou obvinění.

Inspektor Drážní inspekce Jan Kučera deníku Aktuálně.cz potvrdil, že pravěpodobně jsou za nehodu zodpovědní výpravčí a dva signalisté. Část viny zřejmě nese i strojvedoucí rychlíku, který vjel do stanice příliš rychle. Před srážkou výpravčí vysílačkou strojvedoucímu sdělil, že má kolej volnou, ale návěstidlo signalizovalo kolej obsazenou. Strojvedoucí se však návěstidlem neřídil a vjel do stanice jako kdyby byla kolej volná. Výpravčí a signalisté jsou od srážky vlaků postaveni mimo službu. Signalisté již dříve odmítli inspekci vypovídat a sháněli právního zástupce. Výslechy jsou naplánovány na následující týdny.

Zdroj: Aktuálně.cz


Jik | 21.8.2007 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer j.v. 
21.08.2007 (22:45)  
Ale no tak třicáteosmej. Dle předpisu je radiové spojení rovnocenné s Pv.
Registrierter Benutzer PES38 
21.08.2007 (22:35)  
j.v. No tak si zastaví, no... Ne vždy se totiž vzájmená důvěra vyplatí. Pukud by mu výpravčí PŘEDEPSANÝM ZPUSOBEM nadiktoval Pv a fíra si ho NAPSAL, tak byl z toho teď venku...
Registrierter Benutzer j.v. 
21.08.2007 (22:18)  
Milý čuníku. Trochu mysli. Přivolávačka na návěstidle upozorňuje, že se může jednat o jízdu na obsazenou kolej. A s tím musí strojvedoucí počítat. Ale tuto obsazenou kolej PN n e s i g n a l i z u j e. A o tom jsem psal. Ach jo ...
Registrierter Benutzer Tom  mail  
21.08.2007 (22:16)  
Nevím jak vy,ale myslím, že kdybych byl strojvedoucí a třeba znal onoho výpravčího, který by mi dával ústně volnost koleje i když bych jel na PN ve stanici, ve které probíhá výlouka kolejí a SZZ, tak bych mu asi věřil a zbytečně nezdržoval jídzu podle rozhledových poměrů abych stihl zastavit před překážkou, když mi dal volno...
Sepsání PV rozkazu o neobsluhováni vjezdového návěstidla a volnosti koleje by bylo určitě výhodou pro strojvedoucího...než Přivolávací návěst a ústní rozkaz volno..to se trochu hádá..
21.08.2007 (22:02)  
Milý čunče, nevíš o čem píšeš. :-)

2. Žádné návěstidlo nesignalizuje obsazenou kolej. (Pravda.) To, že se strojvedoucí má chovat, jako by byla kolej obsazená, ještě neznamená, že je kolej obsazená.
Registrierter Benutzer čunče  mail  
21.08.2007 (21:38)  
Milý j.v., nevíš o čem píšeš.
1. Dispečer s tím nemá nic společného. (Pravda)
2. Žádné návěstidlo nesignalizuje eobsazenou kolej. (lež - PN na vjezdovém nebo cestovém klacku vždy nařizuje strojvedoucímu jízdu upravit tak, aby zastavil před vozidly stojícími nebo stejným směrem jedoucími)
3. Doufám, že nepracuješ u ČD (nápodobně)

Pes38:
Pv se zápisem "Vlak XXX ze druhé koleje do Benešova odjezd!" splňuje podmínky pro průjezd vlaku. Alternativou je návěst dovolující jízdu na odjezdovém návěstidle platném pro jednu kolej. Tam kde takové návěstidlo není, pak výprava vlaku ruční návěstí Odjezd (plácačkou). To, co výpravčí řekl fírovi, vůbec neměl fíra brát na zřetel. Bohužel tomu uvěřil a tak se přestal řídit přivolávací návěstí, což se mu stalo osudným (hlavně jeho kolegovi.:-(
No, snad se všichni výpravčí i strojvedoucí poučí - dvakrát měř a jednou řež a vždy se řiď povážlivější návěstí.
Registrierter Benutzer j.v. 
21.08.2007 (20:01)  
Poslyš třicátejosmej PESi, kdo by asi za jízdy na lok. sepisoval příkaz Pv ???
Registrierter Benutzer j.v. 
21.08.2007 (19:58)  
Milý Horácio, nevíš o čem píšeš.
1. Dispečer s tím nemá nic společného.
2. Žádné návěstidlo nesignalizuje eobsazenou kolej.
3. Doufám, že nepracuješ u ČD ...
Registrierter Benutzer rk_kn.  mail  
21.08.2007 (19:45)  
Haratio : Dispečing netreba do toho ťahať. Rušňovodič hovoril s vonk. výpravcom Čerčany, ktorý v tom čase zastupoval dispozičného výpravcu. Dostal nesprávnu informáciu, že vchodová koľaj je voľná. V skutočnosti bola obsadená pantografom. Rušňovodič nemal sa spoľahnúť na túto informáciu, lebo vchádzal na Pn a táto návesť je povážlivejšia ! Okrem toho nezaručuje správne postavenie vlakovej cesty a jej voľnosť v celom úseku stan. koľaje.
Mimochodom, návesť Pn neznamená vždy, že je vl. cesta obsadená. Znamená, že pre poruchu, alebo z iných dôvodov nie je možné riadne zabezpečiť vlakovú cestu podľa zab. zariadenia, alebo pre takéto prípady nie je zariadenie upravené. A to je aj tento prípad : vchod bol z nesprávnej traťovej koľaje a táto koľaj nemala samostatné vchod. návestidlo a zab. zar. nebolo upravené na zabezpečenie vchodov z nesprávnej koľaje, a odchodov na nesprávnu.
Mimochodom, keby bolo upravené a v stanici nebola kontrola voľnosti vl. cesty, tak ako aj nie je, vlak by vchádzal na obsadenú koľaj plnou povolenou rýchlosťou !
21.08.2007 (19:01)  
Když návěstidlo signalizovalo obsazenou kolej, dispečink mu řekl že je volná tak se řídil dispečinkem a né návěstidlem. Disepčink mu jízdu přes červenou povolil a pokračoval jako kdyby byla kolej volná, dle příkazu dispečera
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko