Praha - Tato data vyplývají ze statistik Českých drah od začátku provozu autovlaku 22. června do poloviny srpna. ČD jsou s jeho provozem spokojeny. Například ve třetím roce provozu 2005 dráhy přepravily celkem 5600 lidí, 795 aut a průměrná obsazenost se pohybovala kolem 68 procent. Zatímco dříve jezdil Jadran Expres jako zvláštní spoj, letos poprvé jej provozují pravidelně každý den po celou letní sezónu. Podle odhadů však jezdí do Chorvatska až 800 tisíc Čechů ročně, vlakem se jich tedy vydá jen malé procento. Stejně jako na rychlík Slovan, kterého Jadran nahradil, dostávají dráhy od ministerstva dopravy dotaci na přepravu osob. Přeprava aut je nedotována. Naposledy vyjede z Prahy 7. září.
zdroj: Lidovky.cz

Z teorie "lide cestuji vlakem radi a neni to ztraceny cas" by se dal udelat i zaver, ze koridory jsou zbytecne a cim vice zpozdeni, tim lepe - protoze cim dele ve vlaku, tim spokojenejsi obyvatelstvo. Chudaci Japonci teda:-))
Ještě bych dodal svůj postřeh k ceně: i tady v té debatě je vidět, že každý hledá argumenty proto, aby podpořil svůj pohled. Beru tak, že "v keši" člověk za cestu vlakem dá víc, než autem. Já osobně si ale to pohodlí, pohodu, bezpečí, fakt, že ráno nedorazím jako opuchlá zombie a to, že mé děti nemusely strávit 12 - 14 hodin upoutány v sedačkách, cením na víc, než je ten bezprostřední rozdíl v ceně.
Na druhou stranu, ze nektery body se muzou casem pokazit pravda je:( A taky je pravda, ze kdyz tu LCD daji do sklepa, tak za rok usetri na koncesionarskych poplatcich 1400 korun a kdyz ji v tom sklepe nechaji 10 let, tak se jim pocatecni investice vrati a budou se moct zacit divat. Zda se to debilni? Ano, je to debilni. Ale ne mene nez nechat auto v garazi...
Pokud jde o ty reakce na auto, tak ano, vsechno je pravdive, ale vsechny tyhle "uspory" jsou proste prebite (extremne) tim, ze auto, ktere jsem si koupil "setrim na horsi casy v garazi" a tim padem jsem ty penize utratil zbytecne. Krome hrstky aut, na ktere drtiva vetsina lidi nema dost penez, je investice do auta ve smyslu uchovatele hodnoty rekneme "nerozumny tah"...
A se tretim bodem nesouhlasim - to nekomercnich jsem myslel tak, ze u vetsiny "nepodnikatelskych" aut drive uplyne rok nez se projezdi ten prislusny pocet kilometru. U ctverky a tech gum je to v podstate totez, co trojka. A pokud jde o ty soucastky, tak LCD ve sklepe nebude opravare potrebovat ani za tricet let. Ale kvuli tomu ho prece do sklepa nedam...
Brou noc.
1.Pokud nechas rok stat auto v garazi, tak jsi idiot, protoze vsichni ostatni si auto kupuji kvuli tomu, aby jim jezdili (a ztracelo na cene), ne kvuli tomu, aby ho meli v garazi (kde na cene ztraci taky)
Nicméně auto v garáží ztrácí na hodnotě méně, to je prostě fakt. (A nebudeme teď řešit, že dlouhé stání taky technickému stavu neprospívá).
2. Je otazka, jakou bude mit nejete auto "hodnotu" a za kolik ho prodas, protoze kazdej ti nemusi "zrat", ze sis auto koupil kvuli tomu, abys ho mel v garazi...
Žrát mu to nemusí, ale automechanik přece jenom pozná, v jakém stavu to auto je. (Jestli to má fakt najeto 30 tisíc nebo 90 tisíc a stočenej tachometr - to se poznat dá).
3. Na prohlidku chodi vetsina "nekomercnich" ridicu jednou rocne, ne podle kilometru, takze ani tady nechapu, proc bych to mel zapocitavat.
Ano, výborný způsob, jak přijít o záruku. :D Pokud auto už v záruce není, tak je to pochopitelně celkem jedno. Jinak auta s vyšším nájezdem mají jiný servisní program - více dílů se mění - víc to stojí.
4. Proste pokud si koupis auto, tak valna vetsina vydaju je nezavisla na poctu kilometru (dalnicni znamka, STK, servisni prohlidka, vymena gum - vsechno tohle je vazane na cas, ne na km).
Dálniční známka skutečně není, u pneumatik je to sporné (jsou lidi, co potřebují nové obutí na každou sezónu, ale to je extrém), servisní sprohlídka viz výše, jinak mě napadá spousta součástek, co je závislá spíš na počtu ujetých km než na čase.
Shrnutí: Počet najetých kilometrů má prostě nemalý vliv na hodnotu vozu, takže je třeba s ním počítat při srovnávání vlak vs. auto.
Bylo nebylo, v jedne ceske dedince, kde si rodinka koupila novou LCD TV
-Mamo, co dneska davaji v televizi?
-Nic, tato, nebudeme se divat. Kdyz to zapnes, tak se budou opotrebovat ty zarovecky v tom a hodnota televize bude klesat. -To mas mamo pravdu. Nejlepsi bude, kdyz ji dame zpatky do krabice, strcime ji do sklepa a podepiseme cestne prohlaseni, ze nemame TV a usetrime peknych par stovek rocne
-Teda, tato, ty jsi hlava. A strcime tam i tu novou vez, co jsem si koupili
Proste kdyz jedu (soukrome) Brno-Praha, tak mne to stoji 500 korun a amortizaci neresim, protoze toho pul mega, co jsem pred trema rokama dal za auto proste neresim. Ty jsou zaplacene a nikdo mi je uz neda.
Jak to pocitaji pojistovny je jedno. Sice mozna zaplatim o 100 korun levnejsi havarijni, ale autem jsem jel za rok dvakrat... No, tak tomu rikam "usetril jsem"...
Placeni vsem moznych poplatku tu zminuji snad vsichni, zdrzeni na hranicich apod. take (predpokaldam, ze nikdo neni tak blbej, aby vydelil vzdalenost cislem 130 a "zjistil" dojezdovou dobu v hodinach...). Ja naopak nechapu, o jakem trmaceni mluvis ty. Pokud cloveka rizeni bavi a nema z nej panickou hruzu, tak to problem neni (a pokud bych mel ten Mercedes, ktery tu nekdo zminil, tak bych to jezdil jen tak pro zabavu:-)) Co se tyce toho trceni v aute bez moznosti vypit neco studeneho, tak proc mam pocit, ze ve vlaku sestaveneho z vozu rady B je to uplne, ale uplne stejne?:-)) A jestli by mne mel chytnou nervovy zachvat behem 14 hodin v aute, tak behem 30 hodin ve vlaku (plus transfery) by mne musely chytnou aspon tri...
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











