..: Rychlík Jadran již přepravil do Chorvatska přes 4000 lidí a 320 aut :..

Ilustrační obrázekPraha - Tato data vyplývají ze statistik Českých drah od začátku provozu autovlaku 22. června do poloviny srpna. ČD jsou s jeho provozem spokojeny. Například ve třetím roce provozu 2005 dráhy přepravily celkem 5600 lidí, 795 aut a průměrná obsazenost se pohybovala kolem 68 procent. Zatímco dříve jezdil Jadran Expres jako zvláštní spoj, letos poprvé jej provozují pravidelně každý den po celou letní sezónu. Podle odhadů však jezdí do Chorvatska až 800 tisíc Čechů ročně, vlakem se jich tedy vydá jen malé procento. Stejně jako na rychlík Slovan, kterého Jadran nahradil, dostávají dráhy od ministerstva dopravy dotaci na přepravu osob. Přeprava aut je nedotována. Naposledy vyjede z Prahy 7. září.

zdroj: Lidovky.cz


Jik | 23.8.2007 (8:36)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Dopravci

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
24.08.2007 (0:01)  
1. Pokud nechas rok stat auto v garazi, tak jsi idiot, protoze vsichni ostatni si auto kupuji kvuli tomu, aby jim jezdili (a ztracelo na cene), ne kvuli tomu, aby ho meli v garazi (kde na cene ztraci taky)
2. Je otazka, jakou bude mit nejete auto "hodnotu" a za kolik ho prodas, protoze kazdej ti nemusi "zrat", ze sis auto koupil kvuli tomu, abys ho mel v garazi...
3. Na prohlidku chodi vetsina "nekomercnich" ridicu jednou rocne, ne podle kilometru, takze ani tady nechapu, proc bych to mel zapocitavat. Proste at do Chorvatska pojedu nebo nepojedu, tak na tu servisni v dubnu stejne pujdu...
4. Proste pokud si koupis auto, tak valna vetsina vydaju je nezavisla na poctu kilometru (dalnicni znamka, STK, servisni prohlidka, vymena gum - vsechno tohle je vazane na cas, ne na km). Pokud tohle zkusis "oblafnout" tim, ze nebudes jezdit (a auticku neosoupes pneumatiky ani nic jinyho), tak dospejes k tomu, ze koupe auta byla ta nejblbejsi investice tveho zivota, protoze "zisky" z toho neosoupani jsou dominantne prekryty ztratami z necinnosti...

Ten pristup "nejete" auto se vyplati, protoze nezestarne se da prirovnat k tomuto: Mam projekt za 10 milionu, vynosnost bude 12. Pro proinvestovani 10M se ale zjisti, ze to nebude stat 10, ale 13M. Ty, jakozto skvely investor si snadno spocitas, ze 12-13 je minus jedna a investici proto ukoncis, protoze jinak bys byl ve ztrate... Co ale nevidis (resp. mozna videt nechces) je to, ze tech deset mega tam uz proste mas utopeny a pocty nyni stoji tak, ze budto to ukoncis a prodelat deset mega (z jinyho uhlu zustat na nule) nebo to dodelat a prodelat jenom mega (nebo vydelat 9)...

Takze zaver: pocitat amortizace z jiz koupeneho auta je bezbreha hovadina, protoze to auto proste starne bez ohledu na to, jestli v den D vyjedu nebo ne (a pokud nevyjedu tisic dni po sobe, tak to auto nemelo cenu kupovat a bylo by lepsi jezdit taxikem...). Nebo mi chces tvrdit, ze kdyz zitra pojedu z Brna do Prahy autem po dalnici, tak mam do nakladu zapocist i urcity dil ceny dalnicni znamky, kterou ale na aute mam uz od lonskyho prosince?

PS: Podobnost se stavbou Temelina je cista nahodna:-))


Jinak Praha-Split je 1100 kilometru. To dela zhruba 5000 korun za zpatecni cestu za benzin. Ceske dalnice jsou zdarma (ja na vyse uvedenou otazku odpovidam ne), rakouska dalnice stoji 230 korun. Za prujezd slovinskyma hranicema (jinak se tem trem km dalnice rict neda) zaplatim 40 korun. Za chorvatsky dil az do Splitu dam 1500 korun. Celkem za auto teda necelych 7000. Cesta trva zhruba 12 az 14 hodin (samotna cesta Praha-Split vlakem 22 hodin). A kolik stoji vlak? POUZE preprava samotneho auta stoji skoro polovinu tehle castky (tj. 3200 korun) a to budu velkorysy a cestu domov-nadrazi apod. nebudu pocitat. Za pocitat ale musim vlastni cestovne - od poctu DVOU osob se nad tech 7000 korun spolehlive dostavame, takze si dovoluji tvrdil, ze tvrzeni "vlak se vyplacel" je bohapusta ucelova lez a nic jineho. Timto nerikam, ze kdo tam jede vlakem je magor (duvody proc ano jsem popsal jinde), jen nemam rad, kdyz se takhle lze... Naopak popis Tomase R. povazuji za velmi dobry, protoze je to proste popis podle pravdy... Jen bych se chtel zeptat na to, proc ta druha rodina "musela" jet autem:-))
23.08.2007 (23:44)  
Cestoval jsem Jadranem v úterý: zarazila mě rezervace lehátek, v pokladně mi paní řekla že pondělí je plné a že na úterý jsou poslední dvě lehátka. Realita? Obsazenost lehátek cca 60% a podle slov průvodce do v "plném"pondělí bylo stejné.
Registrierter Benutzer kvajda 
23.08.2007 (23:43)  
Cestující:
amortizace je dána zákonem,např. o cestovních náhradách a není možné ji počítat jinak.Jako bývalý pojišťovák vás mohu ujistit,že nezáleží jen na stáří vozu,ale i na počtu ujetých km,doložených garančních prohlídkách a kartě řidiče.Poslední dobou též i místem trvalého bydliště.
Co se týče cest s autem do Chorvatska,tak dám osobně přednost jízdě v noci v lůžkovém voze a ne trmácení na dálnici,placení všech možných poplatků a případného zablokování dálnice,to tu nikdo neřešil.Byl by to velice zajímavý pohled na zastánce jízdy autem,jak musí trčet v zácpě na rozpáleném asfaltu bez možnosti se někde schovat a vypít něco studeného.Pokud byste jeli i s menšími dětmi,tak nervový záchvat vás nemine.
23.08.2007 (23:37)  
Po čerstvé zkušenosti s tímto spojem bych to zhodnotil následovně: pro lehce dobrodružné povahy je to úžasný zážitek. Jako jednoznačné plus vidím to, že člověk po absolvování té cesty vyleze v cíli odpočatý a v pohodě. Nesrovnatelné s tím, jak jsem se vždy cítil po odřízení té štreky. Přitom máte k dispozici auto a tedy volnost pohybu, což u letadla nejde.
Služby v lůžkovém voze jsou v duchu standardů JLV, co mi však silně vadilo, byla trojice ožralých mladíků, okupující jedno kupé cestou tam. S některými opilci může být legrace, ovšem tihle byli vlezlí, hloupí, hluční a smrděli jak palírna. Průvodce vozu nejen že je neumravnil, ale chlastal s nimi a ráno měl oči jak králík.
Lůžko i lehátko vypadaly - opět v rámci možností - docela čistě, i když zažraná špína tu a tam k vidění byla. Zásuvky nešly, některá okna šla blbě zavírat, něktará zase otvírat.
Cena: 2dospělé a 3 malé osoby v lůžkovém voze, z toho 1 majitel In-karty a auto 13 348,- Kč obě cesty. To je, řekl bych, velmi slušné a za to pohodlí to stojí.
Jízdní doba je ovšem totální masakr. V tomhle vlak nemá naprosto žádnou šanci. Pokud započítám i cestu z ostrova trajektem, pak IGK přesun do Splitu, je to fakt nekonečné. Známí, kteří museli jet autem, byli doma o 12 hodin dřív. Na druhou stranu jsme zase mohli vidět Split, což stojí za to. Co mě zarazilo a velmi naštvalo bylo to, že na jízdence bylo napsáno, že "nalodění" aut ve Splitu je v 17,30. Ve skutečnosti ale začalo až v 19 hodin a musel jsem tedy úplně zbytečně tvrdnout na nádraží namísto třeba delší procházky městem či prolití posledních zbylých kun hrdlem. Dle HZ personálu je údaj na jízdence "mistake". Dost blbý mistake:-(
Samotná jízda přes HR je fantastická, 13 vozový vlak tažený jedním motorem do stoupání 26 promile, to u nás člověk nezažije. Škoda jen, že ty nejkrásnější části se projíždějí vždy v noci. Stojí určitě za to zůstat vzhůru a pak to dospat v Maďarsku. Sledovat maďarskou krajinu je totiž opravdu nesnesitelné a nebylo by od věci, kdyby každý cestující dostal jako bonus od Dráhy na hranicích Rohypnol, aby to přestál v mrákotách:-))
Celkově: lehce dobrodružné, chce to trochu se obrnit trpělivostí, být připraven na to, že necestuju Hiltonem, ale lůžkáčem JLV, že to celé bude trvat neskutečně dlouho, ale je to fajn, pohodlné, cenově přijatelné a hezky to doplní zážitky z prázdnin. Bude-li to možné, příště tím jedu určitě znovu.
Jo a ještě pro šotouše: obsazenost cesta tam: lůžko 100%, auta 90%, cesta zpět auta 60%, lůžko 90%.
23.08.2007 (22:48)  
Asi bude záležet na způsobu výpočtu amortizace. Nevím, jak to počítají pojišťovny, ale tipuju, že jenom podle stáří vozu.
Registrierter Benutzer Mates 
23.08.2007 (21:47)  
2M: chces mi rict ze kdyz necham stat rok v garazi treba octavku tak bude mit stejnou cenu jako ta co bude mit najeto 40 000km za rok ? kolik dalsich penez zaplatis za garancni prohlidky po urcitem probehu km, opotrebeni vozu ... to se naopak zapocitavat musi, ac je to pro mnohe proste platba za auto, nejak asi potreba za to auto platit v servisu vznika a neni to tim ze by mi stalo v garazi :)
Registrierter Benutzer M 
23.08.2007 (21:39)  
Mates - pokud nekdo uz auto ma, tak nema smysl zapocitavat jeho amortizaci, protoze jestli jedes nebo nejedes je jedno, starne ti aji kdyz stoji v garazi...
Registrierter Benutzer Mates 
23.08.2007 (21:21)  
letos sem absolvoval cestu do splitu jadranem nejednou, obsazenost byla vzdy slusna, samozrejme spoje dojizdejici v sobotu rano do splitu meli obsazenost skoro 100%, ve vsedni dny to bylo slabsi ... co se tyce ceny.. pocitali sme to a pokud zapoctete dalnici poplatky + poplatky za tunel v HR ktery je dost mastny + nekdy nemale cekaci doby na vjezd ... vlak se vyplacel, hlavne u auta nezapominat na cenu nejen benzin ale take na jeho amortizaci. Co se jinak cestujicich tyce, bylo zde dost nefipkaru, spousta lidi jela dle vypraveni vlakem po dlouhe dobe a byli vesmes nadseni a nelitovali cesty vlakem
23.08.2007 (19:14)  
Takže kapacita vlaku bez posil je 256 míst, jelo kolem 50 párů vlaků, tzn. 100 vlaků, při 4000 lidech to vychází 40 osob a 3 auta Praha-Split (Split-Praha) na jeden spoj.
Registrierter Benutzer M 
23.08.2007 (19:06)  
Heh, ti rezijkari jedni:-)) Ale uprimne - zrovna takovy auticko (jestli to teda fakt byl SLR, o cemz mam mirnych pochyb, protoze ja osobne bych si ho asi nekde na vagone povalovat nenechal:) je vylozene hrich vozit vlakem. Tohle je jeste horsi nez si na vynikajici pizzu kydnout flasku kecupu:-))
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko