..: Na nádraží v Praze - Modřanech je stále staré zabezpečovací zařízení :..

Ilustrační obrázek Praha - Zabezpečovací zařízení v Modřanech není ani pět let po povodních zrekonstruováno. V pondělí přitom chybělo málo a jen rychlá reakce strojvedoucího zabránila srážce dvou osobních vlaků. Projíždějící vlak totiž zastavil jen 20 metrů před soupravou v protisměru. Výpravčí v Modřanech musí od roku 2002 řídit vlaky provizorně. „Pracujeme pod tlakem. Zařízení, které používáme, je nedokonalé. Když pouštím vlak do stanice a směruji ho do další zastávky, musím držet 2 tlačítka a nemůžu ani zvednout telefon. Co kdyby mi volali z té další stanice, že tam vlak nemám pouštět? Tak se to ani nedozvím,“ hájí svého kolegu modřanský výpravčí Bohdan Vašta.

Správa železniční dopravní cesty, která je vlastníkem trati a patří jí tak i zařízení na nádraží, se brání. „To, že málem došlo k nehodě, není chybou zařízení. Celá léta se zde jezdí bez nějakého incidentu. A stejně jako se řídí vlaky v Modřanech, tak to funguje i jinde,“ říká Stanislav Cubr ze SŽDC. Podle něho již dávno mohlo být zařízení rekonstruováno, ale chybou magistrátních úředníků k tomu ještě nedošlo. „My jako státní organizace nemůžeme investovat do pozemků kolem dráhy, které patří městu. Proto jsme žádali magistrát, aby je na nás bezplatně převedl,“ dodává. V roce 2006 byla proto podepsána darovací smlouva o převodu zmíněných pozemků. „Smlouva měla být vložena do katastru nemovitostí. Jenomže tam byly chyby a katastr ji nezapsal. Odbor městského investora do ní totiž zařadil 6 pozemků, které nebyly města,“ sděluje Cubr. SŽDC proto udělala dodatek ke smlouvě a nyní žádá, aby magistrát nechal změnu do katastru zapsat. Jenže zástupci města mají na celou věc úplně jiný názor. „Vlastnictví pozemků s opravou zařízení nijak nesouvisí,“ říká ředitel odboru městského investora Jiří Toman.

Jeho slova potvrzuje i advokát. „V okamžiku, kdy jde o obecné ohrožení majetku a osob, zákon umožňuje cestu, jak opravit zařízení na cizím pozemku. Jde to ošetřit třeba smlouvou o smlouvě budoucí či podílem na investici,“ vysvětluje advokát Jan Černý. Podle Tomana navíc magistrát udělil SŽDC dotaci, která měla být využita na opravu zařízení. „Zhruba před dvěma lety jsme jim dali asi 11 milionů. Jestli zařízení není ještě opraveno, město za to nemůže,“ dodává Toman.

Zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 13.9.2007 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
21.09.2007 (14:04)  
Pánové, pojďme něco pro železnici udělat, než tady kydat hnůj o věcech, o kterých máme jen útržky informací, :-).
Registrierter Benutzer Dýka 
14.09.2007 (23:39)  
SZZ v Modřanech bylo skutečně až do povodní nejmodernější na celé trati 210, i s rychlostní soustavou. Ovšem dneska je na zbraslavském zhlaví kvůli nefunkčnímu přejezdu trvalá pomalá jízda 10 km/h a fungují jen ty PN. :-(
K rušení tratí na severu Čech není co dodat - jen, že za pár let budou všichni ještě rádi špendlíčkem hrabat.
Když rušili lokálku z Čisté u Rakovníka do Mladotic, zažalovalo ČD družstvo ZZN v Kralovicích, protože jeho vlečka neměla najednou spojení se žádnou dráhou. A tak se zase jezdí až do Kralovic. :D
14.09.2007 (20:19)  
ad Václav Žamberský : přečtěte si podrobně všechny příspěvky … kdyby tam byla odjezdová návěstidla zneplatněna, tak není na čem dávat PN …
Děláte, jako by se na cestovém návěstidle nedala dát PN.
Registrierter Benutzer MirekM  mail  
14.09.2007 (19:12)  
Ad Lysá (Poborskiii): Spaste duše, konec světa se blíží!!!
14.09.2007 (18:24)  
Hmm, akorát mě teda zaráží ten nadpis. Mám pocit, že SZZ v Modřanech je naopak nejnovější na celé 210ce. Vypadá, že je snad i vybaveno rychlostní soustavou...
14.09.2007 (17:54)  
henry: Docela by mě zajímalo kdo, protože ta trať by mohla po dostavbě NS krásně sloužit jako městská železnice, bez přenosu zpoždění na protijedoucí vlaky a prakticky bez rizika takovýchto nehod. Ten člověk znehodnotil investici za veřejné peníze. Taky by mě zajímalo proč to odmítl. Přijde mi, že někde uvnitř je zájem na likvidaci železnic, to stejné s přeložkou 120 u Droužkovic, jednokolejná včetně tunelu, ještě jsem tam nejel, aniž by nedošlo ke zpoždění čekáním na protijedoucí vlak... Ostatně pár lidí už zevnitř razí teorii úspor rušením sítě - ono by pro ČD a spol. asi bylo nejlepší přestat provozovat dopravu a na nádražích pěstovat květiny k volnému prodeji, prakticky s nulovými náklady na provoz. Doprava by se pak odehrávala jen po silnicích a všichni by byli spokojeni (až na mě).
Registrierter Benutzer henry 
14.09.2007 (16:48)  
Problém je v tom, že přeložka trati 210 leží na pozemku města a tramvajová trať do Modřan na pozemku dráhy. Zajímavé ještě je, že když se stavěla přeložka, firma co jí stavěla nabídla dráze, že postaví dvojkolejný spodek, bez navýšení nákladů a někdo to odmítl.
14.09.2007 (12:20)  
A jak se píše v diskuzi na K-reportu, dnes došlo k další MU. V Lysé nad Labem se potkaly na výhybkách rychlík 950 a osobák od Všetat, naštěstí to stačily ubrzdit, takže opět beze srážky.
Registrierter Benutzer lwq  mail  
14.09.2007 (9:47)  
happy: dobre receno
Registrierter Benutzer happy 
13.09.2007 (23:07)  
Právě proto,že člověk je tvor omylný.Toto se může stát a na vině je jedině stát,který do patřičného zabezpečení našich tratí neinvestuje dostatek financí.Navíc to hází špatné světlo na bezpečnou železniční přepravu.Řešení bude nejspíše ve stylu obvinění pracovníka řízení provozu za obecné ohrožení,což mně připadá tak spravedlivé,jak stíhat doktora za smrt 106ti letého pacienta.Nenapadá mě jiné slovo než BORDEL!
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko