Praha - Zabezpečovací zařízení v Modřanech není ani pět let po povodních zrekonstruováno. V pondělí přitom chybělo málo a jen rychlá reakce strojvedoucího zabránila srážce dvou osobních vlaků. Projíždějící vlak totiž zastavil jen 20 metrů před soupravou v protisměru. Výpravčí v Modřanech musí od roku 2002 řídit vlaky provizorně. „Pracujeme pod tlakem. Zařízení, které používáme, je nedokonalé. Když pouštím vlak do stanice a směruji ho do další zastávky, musím držet 2 tlačítka a nemůžu ani zvednout telefon. Co kdyby mi volali z té další stanice, že tam vlak nemám pouštět? Tak se to ani nedozvím,“ hájí svého kolegu modřanský výpravčí Bohdan Vašta.
Správa železniční dopravní cesty, která je vlastníkem trati a patří jí tak i zařízení na nádraží, se brání. „To, že málem došlo k nehodě, není chybou zařízení. Celá léta se zde jezdí bez nějakého incidentu. A stejně jako se řídí vlaky v Modřanech, tak to funguje i jinde,“ říká Stanislav Cubr ze SŽDC. Podle něho již dávno mohlo být zařízení rekonstruováno, ale chybou magistrátních úředníků k tomu ještě nedošlo. „My jako státní organizace nemůžeme investovat do pozemků kolem dráhy, které patří městu. Proto jsme žádali magistrát, aby je na nás bezplatně převedl,“ dodává. V roce 2006 byla proto podepsána darovací smlouva o převodu zmíněných pozemků. „Smlouva měla být vložena do katastru nemovitostí. Jenomže tam byly chyby a katastr ji nezapsal. Odbor městského investora do ní totiž zařadil 6 pozemků, které nebyly města,“ sděluje Cubr. SŽDC proto udělala dodatek ke smlouvě a nyní žádá, aby magistrát nechal změnu do katastru zapsat. Jenže zástupci města mají na celou věc úplně jiný názor. „Vlastnictví pozemků s opravou zařízení nijak nesouvisí,“ říká ředitel odboru městského investora Jiří Toman.
Jeho slova potvrzuje i advokát. „V okamžiku, kdy jde o obecné ohrožení majetku a osob, zákon umožňuje cestu, jak opravit zařízení na cizím pozemku. Jde to ošetřit třeba smlouvou o smlouvě budoucí či podílem na investici,“ vysvětluje advokát Jan Černý. Podle Tomana navíc magistrát udělil SŽDC dotaci, která měla být využita na opravu zařízení. „Zhruba před dvěma lety jsme jim dali asi 11 milionů. Jestli zařízení není ještě opraveno, město za to nemůže,“ dodává Toman.
Zdroj: Mladá fronta DNES
| 13.9.2007 (12:00)
Základní chybou výpravčího je, že "myslel…". Kdyby "nemyslel", ale myslel, tak se zeptá u souseda ve Zbraslavi, co je s tím vlakem, který přehlédl …
Výpravčí je jako každý člověk tvor omylný a může mít "okno", jenže když po tom "okně" následuje další úlet, místo toho, aby začal "od nuly", pak je na průšvih zaděláno …
Na RZZ v prípade poruchy KO alebo TZZ musí byť trvalo určená osoba, ktorá kontroluje ucelenosť a skutočný chod vlakov, zisťuje voľnosť stan. a trať. koľaje. To má byť už dávno vyriešené, odvtedy, ako bolo povolené provizórium po r. 2002. Prípadne aj s posilnením smeny na 2 výpravcov, alebo dozorcom dopravy, ktorý by sledoval vlaky. Tie výhovorky, ktoré teraz vysvetľujú prečo sa nedalo to alebo ono, len dokazuje, že nikto nič pre zvýšenie bezpečnosti a riešenie tejto situácie nespravil. A asi ani revízori bezpečnosti a manageri na najvyšších stupňoch podniku ! Potom je jednoduché spomínať ľudský faktor a iné podobné príčiny. Ľudský faktor je aj to, že 5 rokov sa o to nikto nestaral.
http://www.pacifikem.cz/?inc=210_mod
Vlaky jezdí relativně daleko od DK a slyšet jsou dovnitř špatně a vidět taky špatně. Jeden z výpravčích, co tam před časem sloužil, mi potvrdil, že se mu to stalo také a vícekrát, že nepostřehl průjezd vlaku. Ale na rozdíl od tohoto výpravčího s MU, vždy čekal na odhlášku za vlakem z následující stanice a nikdy nezrušil jeho příjezd a odjezd, aniž by věděl, kde se vlak skutečně nachází.
DK:nene nové ZZ ale zrušená trat vid Oustecko by mohlo povidat.A ted když to ted bude SŽDC a ne ČD tak bude hůř,páč stát nebude dráhu jako SŽDC nějak finanncovat a naopak jestli SŽDC promítne zam. do dop. cesty tak poplatek bude vyšší ikdyž to jsou furt ty samý peníze a kraje radši budou objednávat buzy.
Mno, situace na našich drahách je zoufalá již dávno a ten, kdo tvrdí pravý opak, tak do toho jesště přispívá... Stačí se vážně podívat třeba na nějaké nádraží, na služby výpravčích, atd. Ale samozřejmně existují i tací, co skálopevně tvrdí, že je vše v naprostém pořádku. To už mi přijde, jako popírání Holokaustu, také se najdou jedinci, co šíří nesmysly, že koncetrační tábory vlastně neexistovaly!
Kdyby se tohle skutečně stalo, za pár měsíců máme nové ZZ.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










