..: Na nádraží v Praze - Modřanech je stále staré zabezpečovací zařízení :..

Ilustrační obrázek Praha - Zabezpečovací zařízení v Modřanech není ani pět let po povodních zrekonstruováno. V pondělí přitom chybělo málo a jen rychlá reakce strojvedoucího zabránila srážce dvou osobních vlaků. Projíždějící vlak totiž zastavil jen 20 metrů před soupravou v protisměru. Výpravčí v Modřanech musí od roku 2002 řídit vlaky provizorně. „Pracujeme pod tlakem. Zařízení, které používáme, je nedokonalé. Když pouštím vlak do stanice a směruji ho do další zastávky, musím držet 2 tlačítka a nemůžu ani zvednout telefon. Co kdyby mi volali z té další stanice, že tam vlak nemám pouštět? Tak se to ani nedozvím,“ hájí svého kolegu modřanský výpravčí Bohdan Vašta.

Správa železniční dopravní cesty, která je vlastníkem trati a patří jí tak i zařízení na nádraží, se brání. „To, že málem došlo k nehodě, není chybou zařízení. Celá léta se zde jezdí bez nějakého incidentu. A stejně jako se řídí vlaky v Modřanech, tak to funguje i jinde,“ říká Stanislav Cubr ze SŽDC. Podle něho již dávno mohlo být zařízení rekonstruováno, ale chybou magistrátních úředníků k tomu ještě nedošlo. „My jako státní organizace nemůžeme investovat do pozemků kolem dráhy, které patří městu. Proto jsme žádali magistrát, aby je na nás bezplatně převedl,“ dodává. V roce 2006 byla proto podepsána darovací smlouva o převodu zmíněných pozemků. „Smlouva měla být vložena do katastru nemovitostí. Jenomže tam byly chyby a katastr ji nezapsal. Odbor městského investora do ní totiž zařadil 6 pozemků, které nebyly města,“ sděluje Cubr. SŽDC proto udělala dodatek ke smlouvě a nyní žádá, aby magistrát nechal změnu do katastru zapsat. Jenže zástupci města mají na celou věc úplně jiný názor. „Vlastnictví pozemků s opravou zařízení nijak nesouvisí,“ říká ředitel odboru městského investora Jiří Toman.

Jeho slova potvrzuje i advokát. „V okamžiku, kdy jde o obecné ohrožení majetku a osob, zákon umožňuje cestu, jak opravit zařízení na cizím pozemku. Jde to ošetřit třeba smlouvou o smlouvě budoucí či podílem na investici,“ vysvětluje advokát Jan Černý. Podle Tomana navíc magistrát udělil SŽDC dotaci, která měla být využita na opravu zařízení. „Zhruba před dvěma lety jsme jim dali asi 11 milionů. Jestli zařízení není ještě opraveno, město za to nemůže,“ dodává Toman.

Zdroj: Mladá fronta DNES


Adys Poslat mail autorovi | 13.9.2007 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Středočeský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
13.09.2007 (22:28)  
ad Václav Žamberský : přečtěte si podrobně všechny příspěvky … kdyby tam byla odjezdová návěstidla zneplatněna, tak není na čem dávat PN …
Základní chybou výpravčího je, že "myslel…". Kdyby "nemyslel", ale myslel, tak se zeptá u souseda ve Zbraslavi, co je s tím vlakem, který přehlédl …
Výpravčí je jako každý člověk tvor omylný a může mít "okno", jenže když po tom "okně" následuje další úlet, místo toho, aby začal "od nuly", pak je na průšvih zaděláno …
13.09.2007 (20:31)  
Ad Poborskiii:děkuji,pomohlo mi to v orientaci-takových ,,divných"stanic v síti moc není.
13.09.2007 (20:17)  
Nejsem odborník, ale podle mě správně by měl výpravčí zkontrovat konce, že vlak projel celý a sledovat ho, takže např. když jede vlak od Zbraslavy, tak mi vlak měl na PN na vjezdovém návěstidle vjet do Modřan, výpravčí by měl se kouknout zda vlak vjel celý, zkontrolovat vizuálně konce a pak na odjezdovém ,v tomto případě cestovém, protože myslím, že tam odjezdová návěstidla jsou zneplatněna, povolit odjezd na PN. Pak vyčkat až v Braníku mu oznámí, že vlak dojel. Takže by vlastně žádný vlak nikdy bez zastavení neměl projet Modřany.
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
13.09.2007 (20:09)  
V pravom rade zoberme to tak ako sa pracuje v stanici bez KO, bez trať.na 2 tratiach a stan. zab. zar. Ako napr. u nás už od vzniku stanice v r. 1896 ! Odbočná stanica , 5 odb. trať. koľají, teraz už len 4. Pracujú dvaja výpravcovia, dispozičný a vonklajší. Ten sleduje vchod vlakov , súčasne s doz. výhybiek a priamo pohľadom zisťujú či vlak naozaj v skutočnosti došiel a či je celý !. Vlaky vypravuje výpravkou vonkajší, môže aj dispozičný. Pn sa používa málo lebo nemáme RZZ, ani el.mechanicku ale nezavislé , miestne stavané výhybky a spoločné mech. návestidlá !
Na RZZ v prípade poruchy KO alebo TZZ musí byť trvalo určená osoba, ktorá kontroluje ucelenosť a skutočný chod vlakov, zisťuje voľnosť stan. a trať. koľaje. To má byť už dávno vyriešené, odvtedy, ako bolo povolené provizórium po r. 2002. Prípadne aj s posilnením smeny na 2 výpravcov, alebo dozorcom dopravy, ktorý by sledoval vlaky. Tie výhovorky, ktoré teraz vysvetľujú prečo sa nedalo to alebo ono, len dokazuje, že nikto nič pre zvýšenie bezpečnosti a riešenie tejto situácie nespravil. A asi ani revízori bezpečnosti a manageri na najvyšších stupňoch podniku ! Potom je jednoduché spomínať ľudský faktor a iné podobné príčiny. Ľudský faktor je aj to, že 5 rokov sa o to nikto nestaral.
13.09.2007 (19:46)  
Vousáč: ano, v žst. Praha - Modřany osobní vlaky pouze projíždějí (pokud nekřižují), odbavení (čili nástup/výstup) cestujících probíhá na sousední zastávce "Praha - Modřany zastávka" (leží směrem k Bráníku), která leží v obvodu stanice Modřany:
http://www.pacifikem.cz/?inc=210_mod
13.09.2007 (19:26)  
Jako ne-Pražák nevím detaily,ale přesto:V Modřanech vlaky osobní dopravy projíždějí? A jestli ne,tak se jejich výprava uskutečňuje bez návěsti odjezd,danou výpravčím? Jestli to je tak,není divu,že byl průšvih,naštěstí relativně malý.
13.09.2007 (18:18)  
Vítek_V: no, právě protože nefunguje zab.zař., musí výpravčí u pultu držet stisknutá dvě tlačítka pro přivolávačky a od toho pultu nevidí pořádně do kolejiště, ani nemůže zvednout telefon. Tím, že na vlak nekouká od dveří DK (jedině odtamtud je dostatečně vidět), porušuje předpisy. Jenže, když půjde ke dveřím, tak nemůže držet ta tlačítka a nebude se jezdit. Proto to někteří řeší systémem cihla(dlažební kostka) + pětikoruna, kterými se ty tlačítka zajistí, což je ale také porušení předpisů, nicméně můžou sledovat jízdu vlaku. Výpravčí jsou tedy v neřešitelné situaci, defakto pokaždé musí porušovat předpisy.
Vlaky jezdí relativně daleko od DK a slyšet jsou dovnitř špatně a vidět taky špatně. Jeden z výpravčích, co tam před časem sloužil, mi potvrdil, že se mu to stalo také a vícekrát, že nepostřehl průjezd vlaku. Ale na rozdíl od tohoto výpravčího s MU, vždy čekal na odhlášku za vlakem z následující stanice a nikdy nezrušil jeho příjezd a odjezd, aniž by věděl, kde se vlak skutečně nachází.
13.09.2007 (17:37)  
Souhlas s Korou a s Vítkem.
DK:nene nové ZZ ale zrušená trat vid Oustecko by mohlo povidat.A ted když to ted bude SŽDC a ne ČD tak bude hůř,páč stát nebude dráhu jako SŽDC nějak finanncovat a naopak jestli SŽDC promítne zam. do dop. cesty tak poplatek bude vyšší ikdyž to jsou furt ty samý peníze a kraje radši budou objednávat buzy.
13.09.2007 (16:26)  
Poborskiii: Nevšiml?? :-D To je vážně hezké, jak se pro boha mohl nevšimnout? To mu tam jezdí vlaky v 15ti minutovém taktu? Vzdyt tam je naprosto mrtvo...
Mno, situace na našich drahách je zoufalá již dávno a ten, kdo tvrdí pravý opak, tak do toho jesště přispívá... Stačí se vážně podívat třeba na nějaké nádraží, na služby výpravčích, atd. Ale samozřejmně existují i tací, co skálopevně tvrdí, že je vše v naprostém pořádku. To už mi přijde, jako popírání Holokaustu, také se najdou jedinci, co šíří nesmysly, že koncetrační tábory vlastně neexistovaly!
registrovaný uživatel DK 
13.09.2007 (14:29)  
Čelní střet vlaků v Modřanech - 10 mrtvých a 25 těžce zraněných. Škoda na soupravách xx milionů Kč.

Kdyby se tohle skutečně stalo, za pár měsíců máme nové ZZ.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko