..: České dráhy nabízejí své železniční zdravotnictví k pronájmu :..

Ilustrační obrázekČeské dráhy se zbavují dalších aktivit. Jejich dozorčí rada tento týden schválila vyhlášení výběrového řízení na nájemce železničního zdravotnictví. Jedná se o jednu zčásti zrekonstruovanou nemocnici a polikliniky v 6 městech po celé republice. Soutěž poběží ode dneška až do 16.11., kdy je uzávěrka. "Nechali jsme si udělat ekonomickou analýzu na téma jak dál s železničním zdravotnictvím, a z ní vyplynulo, že nejvýhodnější je celý tento odštěpný závod pronajmout včetně všech smluvních závazků," popisuje Jiří Kešner, ředitel kanceláře generálního ředitelství ČD. "Pronájem bude až na 30 let, nový provozovatel se bude muset zavázat, že dodrží zdravotnické provozy v nemocnici a v poliklinikách."

O ceně za pronájem prý dráhy představu mají, zatím ale o ní mlči. "Neřeknu to ale, protože cena je předmětem nabídky a jedním z kritérií, na základě kterého budeme vybírat vítěze," dodal Kešner. Vítěz musí také splnit to, že bude mít k dispozici kvalifikované pracovní síly, nezbaví se lékařů a sester, kteří v zdravotnických zařízeních pracují, a hlavně musí mít se zdravotnictvím zkušenosti.

"To předpokládá, že půjde o společnost, která jíž provozuje několik zdravotnických zařízení," uvádí Kešner. Takových společností je však v Česku jen velmi málo. V prvé řadě to splňuje například síť Agel, která má na Moravě několik nemocnic a za níž stojí ocelářský magnát Tomáš Chrenek.

"Ano, Agel se zajímal o železniční zdravotnictví, vyjednávali jsme s jejich člověkem Oldřichem Šubrtem. A stejně tak se o naše zdravotnictví zajímal Sotirios Zavalianis, jehož společnost také vlastní několik zdravotnických zařízení v Česku," říká Jaromír Dušek, který navzdory svému odvolání z čela OSŽ nadále sedí v dozorčí radě ČD.

"Zájemci chtěli železniční zdravotnictví spíš koupit a to jsme nechtěli dovolit," dodává Dušek. I tak Agel spolu s firmou řeckého podnikatele Zavalianise zůstává favoritem, pokud se do soutěže přihlásí. Finančních skupin, které by měly zkušenosti s provozem více zdravotnických zařízení a mohly by investovat potřebné peníze do přístrojově zanedbaných železničních poliklinik, v Česku o mnoho víc není.

Mluvčí společnosti Tomáš Želazko se k tomu, zda se finanční skupina zúčastní soutěže, nevyjádřil. "Pro nás je nyní prioritní získat licenci na zdravotní pojišťovnu," uvedl pouze.

zdroj: iDNES


Honza Beránek / JTB | 16.9.2007 (16:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


registrovaný uživatel zaosai  mail  
21.09.2007 (10:46)  
Další pokračování podle tunelovacího scénáře.V Ústí n.L. prodaly železniční polikliniku a vznikla společnost Doctus a ta už taky skončila.
Že jsou určení a specializovaní doktoři na preventivní prohlídky,tak to je k smíchu.Vždyť nedělají žádnou preventivní prohlídku,ale běžnou rutinní kontrolu.Stačí se podívat do zákona jak má preventivní prohlídka vypadat a jak se dělá.
17.09.2007 (16:41)  
Žádná škoda, aspoň z mého brněnského pohledu...Zubař ras, doktorka, no radši mlčim...
16.09.2007 (18:43)  
no vida, když se kouknete na obchodní rejstřík ČD, tak zjistíte, že spoustu věcí již nevykonávají. Jestli to takhle půjde dál tak budou ČD pouze jezdit vlaky :D
registrovaný uživatel rk_kn.  mail  
16.09.2007 (17:25)  
Na Slovensku je to tak ! My to máme už za sebou. Predali a prenajali všetko. Aj najmodernejšiu nemocnicu s poliklinikou v strede Bratislavy. Ale periodické prehliadky môže robiť len ten lekár, ktorý má certifikát . Ináč, Vás ošetrí hociktorý praktický alebo odborný lekár. Aj súkromný.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko