..: Nádraží ve Žďáru nad Sázavou nikdo nechce :..

Ilustrační obrázek Žďár nad Sázavou - O nádraží ve Žďáru nad Sázavou není zájem. Ani po opakovaných výběrových řízeních se totiž nenašel nikdo, kdo by měl zájem si ho dlouhodobě pronajmout a také opravit. České dráhy proto stanici vyřadily z projektu Živá nádraží, díky kterému staré železniční stanice postupně získávají nový vzhled. Markéta Krausová z tiskového odboru ČD říká, že modernizace žďárského nádraží by měla být provedena jiným způsobem, například ve spolupráci se samosprávami. Budova byla postavena před 40 lety na trati, po níž jezdí i rychlíky mezi Prahou a Brnem. Denně jí projde několik tisíc cestujících; zázemí poskytuje i pro sousední autobusové nádraží. Větší opravy se ale zatím neprováděly.

"Jsme zklamaní. Když se podíváte po hale, je to hodně omšelé," uvádí žďárská místostarostka Dagmar Zvěřinová. Podotýká, že vzhledem k velkému počtu cestujících by nádraží mělo mít u ČD prioritu. Radnice neuvažuje o tom, že by se na jeho modernizaci finančně podílela. ČD zatím na Vysočině pronajaly pouze nádraží v Havlíčkově Brodě.

Společnost AŽD do něj slíbila investovat desítky milionů korun za pronájem na 30 let. V tomto městě se také podařilo provázat vlakové nádraží s autobusovým; nový autobusový terminál v sousedství nádraží s podporou EU postavilo město. Na vlakovém nádraží budou společné pokladny a také informační tabule s odjezdy vlaků i autobusů. Nové autobusové nádraží by mělo být otevřeno 9. prosince.

Vlakovým nádražím v Havlíčkově Brodě již nyní denně prochází kolem 6000 cestujících. Hala byla stejně jako ve Žďáru postavena zhruba před 40 lety a mezi nádražími v ČR patří k mladším, přesto má řadu závad. Firma AŽD, která nádraží převzala v tomto roce, již asi za 5 milionů korun opravila střechu. Na Vysočině se výběrové řízení nyní chystá na nádraží v Jihlavě a Pelhřimově.

zdroj: iDNES


Adys Poslat mail autorovi | 24.10.2007 (15:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Vysočina


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Precla 
24.10.2007 (20:10)  
Hm, Pannonia je můj nejoblíbenější Rychlík :) tak se do ní moc neštvěte :)
24.10.2007 (19:41)  
Panonia HRDĚ přijede...tak to je snad ironie??? např. Excelsior HRDĚ, Cassovia HRDĚ.... :-D taky jsem se dočetl že cedulky HRDĚ visely...Bože můj!
24.10.2007 (19:33)  
Jediné co je zde pravda co se týče GVG 2004/2005 na těch EC tak byly pouze kvůli opravám na 1. koridoru zde zavedeny!
V ZR s pamatuji momentku pred asi osmi lety, kdy jsem videl v jednu chvily 3x 350, to byl neskutečný zážitek!
Je pravda že nadrazí v ZR je na tom spatne (perony ujizdeji do koleji atd...) - teda alespon tata co tam dela prednostu na to porad nadava a boji se ze se neco stane... CHybí investice s cimz souhlasim. Pritom ZR je jedno z nejdulezitejsich mist na Vysocine, navic tam tech cestujicich opravdu projde hodne (vlastní pozorování. Pak je velky problem s bezdomovci resp. kam s nimi?
Prijde mi sotuda, kdyz treba celkem slavny R 374/375 Pannonia hrde prijede do ZR a tam na nej ceka celkem osklive nadrazi, které ma ve svem duchu komunistickou atmosferu (mrknete na budovy na fotce)...
Registrierter Benutzer JnR 
24.10.2007 (19:30)  
pekař: Bavíme se oba o stejném náměstí? Já píši o náměstí Republiky ve Žďáru nad Sázavou. Byl jste tam někdy? Na internetových stránkách můžete najít pěkné fotky radnice, které ale vůbec nevystihují průtah silnice I. třídy, parkoviště, "okrasnou" zeleň, objekty nevalné architektonické hodnoty lemující větší část náměstí, kýčovitě historizující lampy veřejného osvětlení, ani úpravu parteru.
Registrierter Benutzer pekař 
24.10.2007 (19:13)  
Proč ironie? Není špatné.
Editor oder ŽP Admin NIcKON  mail  
24.10.2007 (18:59)  
860 003: Hezký rozbor, jen těch lokomotiv nebylo 10, ale 20, a ČSD nepřišly o jednu, ale o dvě (ES 499.0010 28.6.1977 Bratislava hl.s., 350.009-7 10.11.1989 Kopisty). Zajímavé je, že známý HO-model od firmy PIKO představuje jednu z těch dvou zdemolovaných a v době jeho vzniku už skutečná předloha - ES 499.0010 - neexistovala.
Registrierter Benutzer JnR 
24.10.2007 (18:52)  
Náměstí taky ujde:)

To je doufám jen ironie.
Registrierter Benutzer pekař 
24.10.2007 (18:47)  
Náměstí taky ujde:)
Registrierter Benutzer JnR 
24.10.2007 (18:38)  
Zas jako panelákové město mi to nepříjde. Ve Žďáře se nachází poutní kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře, zapsaný i na seznamu památek Unesco.

A dál? Jeden kostel na periferii hezké město nedělá.
24.10.2007 (18:16)  
Trať 230 a 250 byla ve své době jediné možné řešení. V roce 1953 byla část přestavěna a v roce 1966 byla jako jedna z prvních opatřena 25kV/50Hz a jezdily tam Laminátky. Znemanalo to přepřah v Kutné Hoře. Po roce 1974 bylo možné trať projet bez přepřahu vybranými rychlíky, bylo k dispozici 10 lokomotiv, brzy o jednu ČSD přišly. V této době na 260 duněly v té době nenáviděné Sergeje, rychlíky musely mít 2 přepřahy nebo celou cestu v nezávislé trakci, což bylo neudržitelné. Trať 250 má své místo i v mezinárodní dopravě, zasloužila by si narovnat některé oblouky a zvýšit maximální rychlost.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko